• Anonym (Mikaela)

Var går gränsen för orohet enligt er?

Vore intressant att höra, och även er ålder.

• Svar på tråden Var går gränsen för orohet enligt er?
  • Anonym (Nasse)

Jag känner fet oro alltid. För vädret. För Heffaklumpar. För honung. För min egen skugga. Man kan säga att jag är en mästare på orohet.

• Canadasvensk

42 år...

Ja så fort du inte kan tala om det för din flickvän/fru så är du ute på hal is.

Så till exempel, kan/vill du inte tala om att du tagit en kaffe med någon av det motsatta könet så gör du något fel.

Eller kan man väl dra gränsen av vad du själv är bekväm med. En del gillar "öppna förhållande" och en del inte.

Kommunikation är helt enkelt viktigast.

• Anonym (.....)

När sambon sökt på en person av fel kön på Messenger (tråd om det idag på FL....).

• unah

Precis som en svara innan. När partnern inte kan prata om personen han/ hon mött med sin fru/ sambo. Otrohet kan också vara emotionellt.

• Anonym (Trogen man)
    unah skrev 2017-12-20 23:10:41 följande:

Precis som en svara innan. När partnern inte kan prata om personen han/ hon mött med sin fru/ sambo. Otrohet kan också vara emotionellt.

Absolut, det behöver inte vara fysiskt!

Själv tycker jag det är okay att kolla på porr, men att sex chatta med en annan tjej går fett bort!

• Anonym (Jag)

När man inte kan berätta för sin partner. När man håller något hemligt

• Physalis

För mig är det att agera på eller mata romantiska/ djupa känslor man får för andra människor än sin partner.

Korrekturläser som en kratta
  • Shameless
    Anonym (Nasse) skrev 2017-12-20 22:47:46 följande:

Jag känner fet oro alltid. För vädret. För Heffaklumpar. För honung. För min egen skugga. Man kan säga att jag är en mästare på orohet.

Haha. Garvade så mycket när jag läste det här att jag höll på att väcka sambon!
  • Shameless

När man får känslor för någon annan och inte är ärlig om det. Är helt okej med att min partner blir attraherad av andra men den emotionella biten är för mig viktigt att man är öppen och ärlig om.

• Anonym (Rita)

Som ovan, när man gör något man inte kan eller vill berätta för partnern, när man känner att man behöver smussla om det. 

• Fishnet

Det alla ovan sagt:

- När du inte kan säga vem du har kontakt med

- När du har känslor för någon annan och döljer det

- När du har intention att flirta / söka sexuell/romantisk kontakt med någon.

• Anonym (Rita)

För mig är det ok om han får känslor för andra, det får jag också ibland utan att säga något. Men det är otrohet om han agerar på de känslorna. 

• steffo75

Mycket av det som skrivs är nog lämpliga gränser för otrohet. Men om jag är otrogen för att jag har känslor för en annan kvinna då är jag otrogen ofta. Då kommer min fråga: hur ska jag hantera det?

Vi tar ett exempel. Jag träffar en kvinna på jobbet och märker att vi båda visar ett intresse för varandra(läs en annan tråd om subtila signaler). Vi pratar intima och personliga saker om sex och om våra partners. Men vi är båda överens om att det blir bara samtal och en låång kram några gånger om året. Jag känner en attraktion och tänker på henne ibland, och det pirrar i kroppen när vi träffas på jobbet. Detta är alltså otrohet enligt några här. Hur ska jag agera i en sån här situation?

Till saken hör att u der denna period som jag pratat med kvinnan på jobbet så har jag blivit gladare och kåtare och mer hjälpsam hemma. Min fru har blivit gladare och kåtare av att jag är det så vi har det mycket bättre hemma nu än tidigare.

• Aika

När man sviker den man älskar i tankar och drömmar.

• Anonym (Elgringo)

När hon blir knullad i röven

• Anonym (Allis)

Att gömma och smussla är klart fel, men under en lång relation kommer man förmodligen att attraheras av någon annan vid flera tillfällen. Jag använder det för att blåsa mer liv i hemlivet, precis som den som skrev ovan, och jag tror att det kan funka om man inte låter kroppen springa iväg med sig.

• Anonym (Allis)
    Aika skrev 2017-12-26 19:40:22 följande:

När man sviker den man älskar i tankar och drömmar.

Då är nog alla otrogna.
  • Skogsta

Om du har en kollega som ser

dig och gör dig glad. Håll fast vid den. Man kan fakriskt vara mkt nära vän med en person av andra könet om man visar respekt för respektive persons relation därhemma.

Man FÅR känna attraktion, det är välgörande. Men man måste inte ha sex bara för att en attraktion finns. ????

• Physalis
    steffo75 skrev 2017-12-26 19:13:01 följande:

Mycket av det som skrivs är nog lämpliga gränser för otrohet. Men om jag är otrogen för att jag har känslor för en annan kvinna då är jag otrogen ofta. Då kommer min fråga: hur ska jag hantera det?

Vi tar ett exempel. Jag träffar en kvinna på jobbet och märker att vi båda visar ett intresse för varandra(läs en annan tråd om subtila signaler). Vi pratar intima och personliga saker om sex och om våra partners. Men vi är båda överens om att det blir bara samtal och en låång kram några gånger om året. Jag känner en attraktion och tänker på henne ibland, och det pirrar i kroppen när vi träffas på jobbet. Detta är alltså otrohet enligt några här. Hur ska jag agera i en sån här situation?

Till saken hör att u der denna period som jag pratat med kvinnan på jobbet så har jag blivit gladare och kåtare och mer hjälpsam hemma. Min fru har blivit gladare och kåtare av att jag är det så vi har det mycket bättre hemma nu än tidigare.

För mig hade det du beskriver räknats som emotionell otrohet. Inte för att du fått känslorna utan för att du matar de.

Kan inte svara på hur du ska agera nu, jag tycker du har gått alldeles för långt. En bra mätare är dock att se till vad du själv hade blivit sårad av ifall din fru gjorde med någon annan man samt låta bli att göra något du vet att din fru skulle bli ledsen av ifall hon fick veta. Då menar jag inte att om hon tycker det är ok att krama en kompis så kan du krama den här kvinnan. Jag menar om hon visste vad kramen betyder för dig.

Sen vet bara din fru och förhoppningsvis du vad som hon anser är otrohet och vad hon skulle bli sårad av. Din fru kanske skulle tycka att det du gör är ok sålänge du kommer hem till henne med ditt glada humör och din kåthet som en annan kvinna givit dig. Jag däremot hade sett det som ganska äckligt ifall min man kramades och kåtade upp sig med en annan kvinna och sen kom hem och använde min kropp för att få utlopp för kåtheten "utan att vara otrogen".

Därför kan man inte bestämma universellt vad som är otrohet, eftersom alla känner olika.
    Korrekturläser som en kratta
  • Fjäril Vingad

Att den/de jag är ihop med skulle gå över någon av de gränser vi gemensamt ställt upp för våra relationer.

Svar på tråden Var går gränsen för orohet enligt er?