Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com

Regler för Inneboende

Delade lägenhet för många år sedan och då hade vi dessa regler:
    Lämna gemensamma utrymmen rena och undanplockade.
    Hade egna hyllor i kyl, frys och skafferi där man inte tog nån annans mat utan att fråga först.
    Frågade om det var ok att bjuda hem vänner och nyttja gemensamma utrymmen innan man tog hem folk.
    Visa hänsyn och sänka ljudnivån efter 22.00.
    Vi hade städschema och städade gemensamma utrymmen 2g/v.

• Dexter dot com
    cathrine100 skrev 2017-12-21 16:46:58 följande:

Inneboende har nog inte riktigt förstått vad inneboende betyder. Hon har Bott där i 1år nu och gämför mina rättigheter samt gäster med sina möjliga gäster i de allmänna utrymmen. mm. Vill absolut inte ha främmande människor springandes bland mina dyra saker sommjag inte känner. Hon har också en synpunkt om min kille som är hos mig att inte vara där när jag ej är hemma:0 som är snäll som ett lamm.Min ex sambo som bor 1/2 där och 1/2 i vårt gamla hem var hans stora barn nu bor kvar. Skosl närmare mm stora barn alltså. Jag blir så stum över hennes klumpiga sätt så vet ej vad jag skall säga :)))))

Men vad har ni för överenskommelse ang gäster i gemensamma utrymmen? Om hon betalar för att få nyttja kök och vardagsrum och du inte skrivit in i avtalet att hon absolut inte får ha gäster där så tror hon väl självklart att det är ok att hon får ha gäster.
  • Dexter dot com
    cathrine100 skrev 2017-12-21 23:43:13 följande:
    Hon är medelålders rökfri Högskoleutbildad dam. Bekantas bekant. Så ingen från ngt exotiskt land.

Kontrakt kan man alltid ändra på,.. Nu frågar jag inte frågor pga bli utskälld eller påhoppad utan att få en bättre idé och kanske stöd vad jag kan göra
    Ta då och skriv ett avtal om villkoren som hon ska underteckna om hon vill bo kvar.
Svar på tråden Regler för Inneboende