Hur mycket julklappar får era barn?
Vår son är 5 år och jag har haft stora problem med att köpa julklappar till honom. Inte för att han inte önskar sig något utan för att det han önskar sig är skitsaker. Leksaker han leker med i 15 minuter och som sedan antingen slängs omkring med till de är sönder eller också står och dammar i ett hörn. Jag vägrar köpa det!
Diskussionen kom upp med en kompis som köpt julklappar till sin lika gamla dotter för 6000:- SEXTUSENKRONOR TILL EN 5-ÅRING? Inte har hon köpt något vettigt heller utan det var sammanlagt 39 paket med en massa skit.
Jag tycker det är helt galet. Vi köpte julklappar till sonen för 1400:- men då innehåller det en Robot han tjatat om i ett år för 500:- samt ett mikroskop för 349:-. Resten är bara lite småkrafs, typ en övningsbok för att lära sig att läsa, en annan för att lära sig att räkna, en morgonrock med mera. Hur som så landade summan på 1400:- och hon tycker att jag är för snål med argumentet "Du har ju bara ett barn och julen är bara en gång om året".
Han får ju inte bara julklappar av oss utan även av farmor och farfar, mormor och morfar, morbror etc etc och jag som inte är materiell av mig vill inte att han heller ska bli det.
Hur gör ni? Hur många julklappar får era barn och vad ligger värdet på?