• Iarwain

Hur städar man under låg soffa?

Har köpt en ny soffa och märker att ingen av mina borstar, dammsugare går in under soffan.
    Någon som har tips om lågt munstycke, låg borste eller liknande som når in långt under soffa.

Har någon andra tips?

(flytta soffan vill jag i möjligaste mån undvika)

• Svar på tråden Hur städar man under låg soffa?
  • myskmalva

Det där har jag funderat över när jag letat soffa. Varför har de så korta ben? Jag hade nog provat att städa med en dammvippa. Är soffan inte jättelåg kan det nog gå med en sån där platt mopp om man viker ner skaftet så att det ligger längs golvet.

• äldreochklokare

Varför tittar du inte på hemsidor till dammsugeförsäljare istället för att skriva här?

• AndreaBD

Man köper inte låg soffa. Haha. Nej, allvarligt, dammvippa är bra och någon gång ibland får man kanske flytta på soffan och städa där.

• Iarwain
    äldreochklokare skrev 2017-12-22 11:53:47 följande:
    Varför tittar du inte på hemsidor till dammsugeförsäljare istället för att skriva här?
    Varför antar du att jag inte har tittat "på hemsidor till dammsugeförsäljare"?

Men...
    Det har jag och de jag hittar där är inte tillräckligt låga, så jag provar med "hive mind" på olika forum.
  • Iarwain
    myskmalva skrev 2017-12-22 11:52:44 följande:
    Det där har jag funderat över när jag letat soffa. Varför har de så korta ben? Jag hade nog provat att städa med en dammvippa. Är soffan inte jättelåg kan det nog gå med en sån där platt mopp om man viker ner skaftet så att det ligger längs golvet.
    Plattmoppen jag har är för hög.

Dammvippa har jag provat och är bästa lösningen jag hittat hittills.
  • Spislucka

Lyft upp på ena sidan och skjut inder en bok på vid benen. Så borde du kunna suga på ena sidan. Upprepa samma sak på andra sidan.

Svar på tråden Hur städar man under låg soffa?