Digestive skrev 2018-01-03 14:49:31 följande:
Motivera. Föreningen "Skriv enbart tomma påståenden!" får stämma av sitt inledande årsmöte senare. Jag skrev att partiet är för en öronmärkt föräldraförsäkring (om än inte fullständigt uppdelad). Bland Allians-partierna är Liberalerna en särart i den här frågan samt i några till som berör jämställdhetspolitik. Att det troligen beror på ironin att Liberalerna är det minst liberala partiet av dem, är jag medveten om.
Vill dock inte låta som att jag sågar Liberalerna totalt. Åker Kristdemokraterna ur riksdagen efter kommande val så vore jag glad om Liberalerna lyckas hålla sig kvar.
Reformen stimulerade jämställdhet i sak, valet var fritt och oavsett valet så blev det inte mindre pengar än tidigare. Jämför själv med att lagstadga i sak, där pengar uteblir helt om så kallat fel val görs.
Du har uppenbarligen inte läst första meningen i stycket...
"Jag minns hur upprörda högerblocket var när vänsterstyrda samhällsinstanser valde att placerade informationen om "Jämställdhetsbonusen" näst intill oåtkomlig för allmänheten."
...alternativt så förstår du inte konsekvensen. Det är omöjligt att nyttja sådant som man inte känner till.
Ja, feministisk kritik inbegriper ju alla feminister om man inte preciserar vilken sort man avser.
Inte alls säkert. Även här måste man precisera vilken sorts liberalism som avses, precis som med feminismen. Det går inte att säga att liberalism är synonymt med nyliberalism, kan lika gärna handla om socialliberalism (som det ju gjort historiskt med FP/L).
Väldigt lite jämställdhet, enligt mig. Reformens utformning var extremt *oborgerlig* dessutom. Rätt märkligt att du kallar ett närmande (om än litet) åt likaval för jämställdhet, när det är sådan jämställdhet du samtidigt tar avstånd ifrån.
Att de ska ha gjort så kände jag inte till, därför kan jag inte bemöta det.