• Anonym (ts)

Inte fira nyår?

Är det någon här som inte firar nyårsafton eller anser att nyårsafton är överskattat, och ser det som en vanlig dag?

Dela med er av era tankar.

Jag hatar nyår och vill helst inte fira det alls men får ångest av att sitta själv och jämför mig med alla andra så jag behöver hjälp att bryta det tankemönstret.

• Svar på tråden Inte fira nyår?
  • Spislucka

Har inte firat nyår på 8 år. Brukar alltid somna tidigt och vakna när raketerna börjar. Jobbar på en pub nu så ska jobba den natten. Så de blir inget firande för mig i år heller. För mig så spelar de ingen roll om man firar de eller inte, blir nytt år oavsett.

Tycker inte att du ska ha ångest för att du inte firar.

• DeathByPickles

Firar inte. Sitter hemma med djuren istället.:) 

Skippar julen också när jag ändå är igång. Ingen fara på taket, 2018 kommer det bli oavsett om du dricker skumpa eller ej helt enkelt. 

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Tow2Mater

Japp firar inte heller. Ibland gor vi lite lyxigare mat, ibland inte. Ingen storre grej.

• Anonym (supermom)

Firar lite grann för barnens skull. Samma som jul. För egen del känner jag att jag lika gärna kunde låta bli. Nyår har aldrig varit särskilt viktigt för mig, och sedan barnens pappa gick bort har glädjen inför diverse firanden helt dött.

• Plupp73

Nyår betyder extremt lite för oss. Vi kan lika gärna sitta och läsa böcker, eller åka lite längdskidor - som att äta middag med människor vi gillar. Det vi inte gör är att knata på arrangerade nyårsjippon eller ha någon krystad 3-rätters parmiddag.

Hellre otvungna knytkalas med ett gäng människor av olika åldrar och bakgrunder. Eller en spelkväll.

Barnen har samma åsikt.

Den enda festaktiga sammankomst vi går på ibland på nyårsafton är till min sambos föräldrar. Dit kommer 3 grundfamiljer (nu runt 60+ år ), deras 80+- föräldrar, deras barn+partners (30-40 år) & alla barnbarn. Utöver det vänner till alla som bara vill vara med. Man har med sig en maträtt, en frågesport/familj och gott humör. Man äter, spelar, pratar, har åldersblandad frågesport och spår nya året i tenn. Ett hus där alla är välkomna på festen. Helt fantastiskt! Men vi åker inte varje år, det är över 50 mil.

• Anonym (Hm)

Firar hemma i lugn och ro.

• Anonym (Julia)

Jag gillar inte heller nyår och löser det genom att jobba. Alla vill alltid vara lediga och uppskattar att jag jobbar istället och det är en fullt godtagbar social ursäkt som ingen ifrågasätter+ en massa extra lön.

• Pretorian IV

Olika, vissa år har min fru jobbat, då har vi bara haft en lugn hemmakväll och inte ens varit uppe till 12.

Men i år ska vi på fest, det ska bli kul.

• Anonym (Ensamensamensam)

Får ångest av julen. Skiljde mig nyligen och ingen av barnen vill fira den med mig :(

Så ska till föräldrarna, saknar mina barn!

• Anonym (Inte)

Firar inte. Somnar oftast vid 22. Vaknar vid 00 av alla fyrverkerier. Så otroligt skönt att vakna tidigt och gå till gymmet morgonen efter.

Svar på tråden Inte fira nyår?