Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Puppetmaster

Subtila signaler

När vet vi att en person är intresserad? 
    Det finns en uppsjö med tecken som sker subtilt (undermedvetet). 
    Dessa tecken ger personen alltså utan att tänka på det men finns till för att mänskligheten ska kunna fortplanta sig. 
    Vilka är de? 

Kan vi hjälpas åt att belysa dem så att även de mest oförstående forever alone-människorna förstår att intresse finns från olika håll? 

Som man behöver jag skriva ur ett manligt perspektiv dvs hur kvinnors subtila signaler ser ut. Säkert (100% säkert) har jag missat eller inte förstått flertalet av dem men här nedan följer några - enligt mig - säkra kort för att inleda eller fortsätta att uppvakta. 

Om hon: 
    Tar på min hand/arm. Detta är väl det tydligaste tecknet och är näppeligen ens subtilt.

Sätter sig eller står i blickfånget och söker ögonkontakt. Enligt myten ska helst fötterna peka på mig också. Dvs om hon t.ex sitter på en stol med benen i kors vilket inte är ovanligt så pekar övre foten på mig. Sitter man sida vid sida och jag exempelvis på hennes vänstra ska höger ben ligga på vänster och högerfoten vara i riktning mot mig. 

För undan/föser bort sitt hår från ett öra. 

Pillar med något. Kan bara förklara genom ett exempel som visat sig vara ofelbart. Det skedde på den tiden när jag befann mig på krogen. Om kvinnan då satt och pillade loss etiketten på ölflaskan var hon intresserad. Förmodligen härrör det ur ett nervöst beteende. Kanske handlar om blyga tjejer mest. Jag vet inte men har funkat samtliga gånger. 

Det var dem jag kom på nu. 
    Vilka andra finns det? 

Vilka är de säkra tecknen på ointresse? 

• Svar på tråden Subtila signaler
  • Anonym (orationellt beteende)

Ingen av dessa du nämner skulle signalera intresse från min sida. Om jag tar på killar på ett ömt sätt är det oftast för att jag just inte är sexuellt intresserad utan bara känner mig trygg med dem och gillar dem om personer. Tar mycket på mina kollegor av båda könen eftersom jag är en fysisk person. Är jag attraherad blir jag snarare blyg, lite kall. ignorerar personen. undviker blickar. Däremot kan man se i mina pupiller om jag är riktigt attraherad. De blir stora och svarta och min blick flackar. Jag beter mig irrationellt. Närmar mig förmodligen personen på dansgolvet, nuddar i förbifarten. Jag blir också väldigt sexuell om jag blir intresserad och skriver heta sms, vill prata länge i telefon, vill veta vad personen tycker om mig, att denna ska bekräfta mig.
    Visst kan jag pilla i håret och pluta lite extra med läpparna. Men sak som är säker är att jag inte är avslappnad i kroppsspråket, isåfall är jag inte intressserad.Blir sjukt spänd och exalterad om jag vill ha någon.Pratar förmodligen alldeles för mycket.

• Tecum

Ja det är bättre att kvinnor talar om hur de beter sig när de är intresserade än att män sitter och gissar...

• Anonym (NN)

Problemet med kroppsspråk är det inte är lika för alla personlighetstyper.

Något jag hört är att tjejer gärna, omedvetet, visar mer hud än vanligt under sin ägglossning. Det kan vara att det känns extra bra att ha på sig den där korta kjolen och urringade blusen just den kvällen.

• dream on

Jag läste någon artikel om det där och tänkte hujedamej så mycket trams och sen kom jag på mig själv med att jag faktiskt grejar med håret mycket mer om det är en person som jag finner attraktiv i närheten. Jag tittar och tittar bort skulle jag tro. Män brukar räta på sig upplever jag. Eller bre ut sig, t.ex. med armarna om de sitter i en soffa.

I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (Bosse)

Vi är alla olika och agerar olika för att hitta en partner. Min personliga åsikt är att om man sitter och söker subtila signaler och ska försöka tolka dessa, då är man i riskzonen att bli ensam. Ska man ta reda på vad den andra tycker så måste man fråga! Det har funkat bra för mig. Men då har jag ju känt på mig att det varit befogat att fråga... den känslan har jag ju fått från subtila signaler... jag ger upp!

Men helt klart är att ju äldre jag blir ju mer rakt på sak har jag blivit, och även kvinnorna med:)

• dream on
    Anonym (Bosse) skrev 2017-12-23 22:24:07 följande:

Vi är alla olika och agerar olika för att hitta en partner. Min personliga åsikt är att om man sitter och söker subtila signaler och ska försöka tolka dessa, då är man i riskzonen att bli ensam. Ska man ta reda på vad den andra tycker så måste man fråga! Det har funkat bra för mig. Men då har jag ju känt på mig att det varit befogat att fråga... den känslan har jag ju fått från subtila signaler... jag ger upp!

Men helt klart är att ju äldre jag blir ju mer rakt på sak har jag blivit, och även kvinnorna med:)

Tror tvärtom att de som inte kan fånga upp signaler är de som får det svårt på många plan med sin omgivning.

Hur ser en sån konversation ut i ett inledande menar du? Jag fick nån Hassan-association nu av typen ?är det du eller jag som låter ( tittar) nu?. :)
  • Anonym (Bosse)
    dream on skrev 2017-12-24 06:33:04 följande:

Tror tvärtom att de som inte kan fånga upp signaler är de som får det svårt på många plan med sin omgivning.

Hur ser en sån konversation ut i ett inledande menar du? Jag fick nån Hassan-association nu av typen ?är det du eller jag som låter ( tittar) nu?. :)

Jag har kommit fram till att "det går int att förklar för en som int begrip"

Hur jag än försöker förklara så kommer det bara vridas och feltolkas. Dessutom blir en viss procent av oss ensamma fast de får inviterna skriftligt. Livet är svårt för några människor och för vissa är det medlut hela vägen.
  • dream on
    Anonym (Bosse) skrev 2017-12-26 18:57:20 följande:

Jag har kommit fram till att "det går int att förklar för en som int begrip"

Hur jag än försöker förklara så kommer det bara vridas och feltolkas. Dessutom blir en viss procent av oss ensamma fast de får inviterna skriftligt. Livet är svårt för några människor och för vissa är det medlut hela vägen.

Jag håller med dig men för att kunna fråga måste man ju i alla fall delvis ha tagit sig igenom subtila- signaler -stadiet. Jag fick bara roliga bilder i huvudet av hur en flörtar-du-med-mig?-konversation skulle gå till.
  • Anonym (NN)

Under ca ett halvårs tid har jag fått ovanlig mycket positiv uppmärksamhet från tjejer. De har velat sitta bredvid mig t.ex. och en kollega ville att jag skulle ta på henne när hon fått lite sprit i kroppen. Så har det inte alltid varit så det måste vara något i min framtoning som attraherat. Vet inte själv vad det betor på.

• dream on
    Anonym (NN) skrev 2017-12-26 21:14:58 följande:

Under ca ett halvårs tid har jag fått ovanlig mycket positiv uppmärksamhet från tjejer. De har velat sitta bredvid mig t.ex. och en kollega ville att jag skulle ta på henne när hon fått lite sprit i kroppen. Så har det inte alltid varit så det måste vara något i min framtoning som attraherat. Vet inte själv vad det betor på.

Hur har du själv känt dig då? Tycker alltid jag får mer uppmärksamhet från det motsatta könet när jag själv känner mig glad, självsäker och snygg.
  • Anonym (NN)
    dream on skrev 2017-12-26 21:18:17 följande:

Hur har du själv känt dig då? Tycker alltid jag får mer uppmärksamhet från det motsatta könet när jag själv känner mig glad, självsäker och snygg.

Jag har känt mig lugn och stabil, kollat på tjejer förstås men inte känt någon stress. Eftersom att jag känt mig lugn inombords har jag kanske omedvetet tagit ut svängarna och kollat mer i ögonen osv, samtidigt som jag inte varit rädd för, eller brytt mig över, att få nobben.
  • Mila76
    Puppetmaster skrev 2017-12-23 11:07:04 följande:

När vet vi att en person är intresserad? 
    Det finns en uppsjö med tecken som sker subtilt (undermedvetet). 
    Dessa tecken ger personen alltså utan att tänka på det men finns till för att mänskligheten ska kunna fortplanta sig. 
    Vilka är de? 

Kan vi hjälpas åt att belysa dem så att även de mest oförstående forever alone-människorna förstår att intresse finns från olika håll? 

Som man behöver jag skriva ur ett manligt perspektiv dvs hur kvinnors subtila signaler ser ut. Säkert (100% säkert) har jag missat eller inte förstått flertalet av dem men här nedan följer några - enligt mig - säkra kort för att inleda eller fortsätta att uppvakta. 

Om hon: 
    1.Tar på min hand/arm. Detta är väl det tydligaste tecknet och är näppeligen ens subtilt.

2.Sätter sig eller står i blickfånget och söker ögonkontakt. Enligt myten ska helst fötterna peka på mig också. Dvs om hon t.ex sitter på en stol med benen i kors vilket inte är ovanligt så pekar övre foten på mig. Sitter man sida vid sida och jag exempelvis på hennes vänstra ska höger ben ligga på vänster och högerfoten vara i riktning mot mig. 

3.För undan/föser bort sitt hår från ett öra. 

4.Pillar med något. Kan bara förklara genom ett exempel som visat sig vara ofelbart. Det skedde på den tiden när jag befann mig på krogen. Om kvinnan då satt och pillade loss etiketten på ölflaskan var hon intresserad. Förmodligen härrör det ur ett nervöst beteende. Kanske handlar om blyga tjejer mest. Jag vet inte men har funkat samtliga gånger. 

Det var dem jag kom på nu. 
    Vilka andra finns det? 

Vilka är de säkra tecknen på ointresse? 

1. Nej. Snarare tvärtom. Fysisk blir jag med personer jag har en trygg relation till. 
    2. Att bemöta en människa rakt på med ögonkontakt är snarare ett fullt normalt beteende. Speciellt i arbetet. I mitt arbete sitter jag mitt emot människor och samtalar, ställer frågor. Det är viktigt för mig att se dem ordentligt och uppfatta deras reaktioner. Jag har aldrig känt mig attraherad av någon av dem. 
    3. Att fösa undan håret kan vara en ovana. 
    4. En kvinna som sitter i baren och pillar bort en etikett på en ölflaska är sannolikt ensam och uttråkad. Det är inte någon högoddsare direkt. 

Dessa "subtila signaler" framstår som ganska ålderdomliga. 
    Antalet kvinnor i SD:s riksdagsgrupp är lägre än antalet kvinnor i Iraks parlament. Är du nöjd med det, Jimmie Åkesson?
  • Anonym (NN)

Ett mycket bra tips är att kolla på Kenzia Noble, på YouTube.

Förutom att hon är oerhört vacker så är hon datingexpert och har en uppsjö med bra tips inom området.

Svar på tråden Subtila signaler