• Anonym (förtvivlad i snart ett år nu)

Snälla hur slutar jag tänka på att hans liv bara går vidare utan mig?

Efter år av nästan psykisk misshandel, otrohet, lögner, illa behandling men samtidigt massor med närhet, gemenskap, resor, aktiviteter så har jag för snart ett år sen beslutat att jag inte orkar mer. Han ljög konstant och bedrog mig med till och med personer i min närhet! Han har inte erkänt en enda gång att detta är sant men så många kan ju inte ljuga. Han har bjudit ut folk bakom min rygg på gymmet och ljugit och sagt att jag är hans kusin till dem bland annat. 

Listan är lång på vad han har gjort. Samtidigt har jag aldrig klickat så bra med någon. Han fanns där för mig jämt och ständigt och sexet var det bästa vi hade. 

Nu har det snart gått ett år han hör fortfarande av sig, han vill att vi ska vara kk eller vänner. Jag vill ha honom jag saknar honom men jag håller mig för att jag är helt trasig inombords och inte orkar få de där känslorna och misstro, misstänksamhet. Jag rotade jämt i telefonen och under sängen efter hårstrån från andra tjejer och jag hittade jämt bevis :((( Jag orkar inte med de känslorna. Under tiden med honom fick jag olika psykiska besvär som hjärtklappning och jag tappade håret och svimmade nästan ibland. Detta kopplar jag helt ihop till händelser med honom. 

Idag reser han till Barcelona. Han skriver att det är med en killkompis på fb men jag vet att det är med någon av hans tjejer han träffar. Han har inga killkompisar. Jag sitter nu här och har återigen samma magkänsla att han bedrar mig, fastän det är slut nu sen många månader tillbaka.

När ska denna olustkänsla försvinna :(((( När ska jag acceptera att hans liv går vidare som om inget hänt och att jag fakstiskt inte är värd något mer än ett knull för honom? Jag kan inte förstå hur jag bryr mig fortfarande för när jag verkligen nu tänker på honom så skulle jag ju inte vilja resa med honom heller. Jag föreställer mig hur vi går där hand i hand och sen när vi lagt oss så får han något sms som han läser och vinklar mobilen och döljer den så att jag inte kan se vad det står. Men trots att jag vet att han bara gör mig ledsen nästan så kan jag inte sluta bli svartsjuk som nu! Han har roligt och reser och har fysisk närhet och tjejer hela tiden! Jag är ensam sen det tog slut har inte träffat någon ny har inga singelvänner att umgås med och de gifta har fullt upp med jul och fjällen. 

Hur går jag vidare snälla ge mig konkreta tips är det någon som förstår hur jag känner? Varför kan jag inte släppa honom? Blir det bättre att vara kk och åtminstone ha sex än att sitta ensam och inte få någon närhet från någon? Jag vill ju ändå inte ha honom som min blivande man längre men ändå klarar jag inte av att sluta tänka på honom jag saknar honom och vårt "liv" ihop som vi ändå hade när det var bra. :(((

• Svar på tråden Snälla hur slutar jag tänka på att hans liv bara går vidare utan mig?
  • Anonym (Stå på dig)

Blocka honom på all social media och din telefon.

Eller svara inte när han ringer, vissa tydligt att du inte är intresserad så tröttnar han.

För att DU ska må bra så är nog den ända lösningen att Radera honom från ditt liv.

(Tänker på den låten med Dua lipa, new rules när jag läser din text)

Jag lovar, det finns bra och trogna killar där ute som bara kommer att avguda dig och ingen annan.

Jag har hittat en :)

Anonym (Stå på dig) skrev 2017-12-23 19:25:12 följande:

Blocka honom på all social media och din telefon.

Eller svara inte när han ringer, vissa tydligt att du inte är intresserad så tröttnar han.

För att DU ska må bra så är nog den ända lösningen att Radera honom från ditt liv.

(Tänker på den låten med Dua lipa, new rules när jag läser din text)

Jag lovar, det finns bra och trogna killar där ute som bara kommer att avguda dig och ingen annan.

Jag har hittat en :)

Jag känner mig så ensam och ful :((( Att han trots allt inte ens kämpade och gjorde något för att behålla mig och ha mig som sin tjej istället erbjuder han kk och vänskap och jag som en idiot sitter och funderar på att bli kk med honom för att jag saknar honom så fast att jag inte ens vet att jag kommer klara det, svartsjukan kommer ju äta upp mig :(((

Jag önskar så att jag kommer träffa någon som älskar mig på riktigt en dag men det känns bara som det händer alla andra och i filmer :(( 

Jag ska kanske ha det som nyårslöfte och hoppas att jag inte går med på att träffa honom för att jag saknar närhet så mycket jag kommer säkert falla pladask då och så börjar det om :(
  • annabellelee

Skär bort honom totalt från ditt liv. Att följa på FB vad han gör ökar bara plågan och gör att du fortsätter tänka på honom. Blocka honom, var inte vän med honom eller hans vänner.

Men du kommer inte kunna gå vidare förrän du känner att du har något EGET liv. Kanske tar det tid, men det kommer! Du låter som en trevlig person, och du kommer hitta någon som verkligen uppskattar dig för den du är, och inte trampar på dig. Under tiden, påminn dig om hur dåligt han fick dig att må!

• annabellelee
    Anonym (förtvivlad i snart ett år nu) skrev 2017-12-23 19:29:48 följande:

Jag känner mig så ensam och ful :((( Att han trots allt inte ens kämpade och gjorde något för att behålla mig och ha mig som sin tjej istället erbjuder han kk och vänskap och jag som en idiot sitter och funderar på att bli kk med honom för att jag saknar honom så fast att jag inte ens vet att jag kommer klara det, svartsjukan kommer ju äta upp mig :(((

Jag önskar så att jag kommer träffa någon som älskar mig på riktigt en dag men det känns bara som det händer alla andra och i filmer :(( 

Jag ska kanske ha det som nyårslöfte och hoppas att jag inte går med på att träffa honom för att jag saknar närhet så mycket jag kommer säkert falla pladask då och så börjar det om :(

Att han inte kämpade för dig säger ju allt om vilken looser han är och inget om dig.
  • Anonym (hej då?)

Ja, är man förälakat, så är man ju det. Men samtidigt blir man som ett miffo? Man tror man har hittat just DEN? Men nej, så är det inte i ditt fall; gör slut, sätt ner foten, och gå vidare! Du är väl inte förlovat med honom?

annabellelee skrev 2017-12-23 19:33:07 följande:

Skär bort honom totalt från ditt liv. Att följa på FB vad han gör ökar bara plågan och gör att du fortsätter tänka på honom. Blocka honom, var inte vän med honom eller hans vänner.

Men du kommer inte kunna gå vidare förrän du känner att du har något EGET liv. Kanske tar det tid, men det kommer! Du låter som en trevlig person, och du kommer hitta någon som verkligen uppskattar dig för den du är, och inte trampar på dig. Under tiden, påminn dig om hur dåligt han fick dig att må!

Jag vet jag drömmer om att träffa någon att planera livet med som resor och aktivitwtwr som man känner är att lita på :( men alla män jag pratar med eller har träffat ger mig ingen bra känsla jag blir heller inte attraherad av någon utan jämför alla med honom och han sitter nästan på en piedestal trots att han inte ens ville vara trogen och respektera mig :(

Blir mer och mer avundsjuk på andra par som hemma varje kväll sitter tillsammans och pratar och har det trevligt, plamerar semesterae och firar jul, kommer detta någonsin att komma till mig :(

Istället sitter jag ensam i juletid och undrar vem han ska träffa i Barcelona
    Anonym (hej då?) skrev 2017-12-23 19:50:00 följande:

Ja, är man förälakat, så är man ju det. Men samtidigt blir man som ett miffo? Man tror man har hittat just DEN? Men nej, så är det inte i ditt fall; gör slut, sätt ner foten, och gå vidare! Du är väl inte förlovat med honom?

Ja men vafan så blev man ju när man var 15-16 inte borde man vara så korkad när man närmar sig 40 :((
  • Anonym (Kråkan Krax)

Det viktiga är att du aldrig blir ett offer. Så länge du är ett offer så har han ett övertag mot dig. Bryt mönstret, ge inte honom en känsla av övertag. Läs om Karpmans Dramagurtriangel (Googla). Läs noga och efterlev det som står där så kommer du att uppleva skillnader. :)

• Anonym (Moralgubben)

Eftersom han vill ha fortsatt kontakt med dig har du något som är attraktivt. Det skulle också andra kunna vara intresserade av. Du är alltså inte värdelös.
    Men han är inte bra för dig. Du får ibland bara för dig det.
    Skriv ner en lista på alla de sätt han har förnedrat dig och alla de gånger han fått dig att känna dig värdelös. Sätt sedan upp den på insidan av ytterdörren hemma så att du ser den varje gång du går ut. På det viset får du hjälp att inte överse med alla de gånger han dissat dig och hur du då har mått.

Anonym (Kråkan Krax) skrev 2017-12-23 20:54:32 följande:

Det viktiga är att du aldrig blir ett offer. Så länge du är ett offer så har han ett övertag mot dig. Bryt mönstret, ge inte honom en känsla av övertag. Läs om Karpmans Dramagurtriangel (Googla). Läs noga och efterlev det som står där så kommer du att uppleva skillnader. :)

Vet inte vad det är ska läsa om det. Ja jag är nog väldigt svag just nu.
Svar på tråden Snälla hur slutar jag tänka på att hans liv bara går vidare utan mig?