Inlägg från: Anonym (T) |Visa alla inlägg
  • Anonym (T)

Gå på dejt i hm-kläder?

Jaha, söker kvinnor män som vill ha dig för dina kläder nu för tiden? Vilken attraktiv man det måste vara som ställer krav hur dyra kläder du måste äga, själv mötte jag min partner i regn-kläder och äger inget plagg dyrare än 400 kr.

Ju billigare jag kommer undan desto bättre, mina höga stövlar som är 2-3 år gamla kostade 10 riksdaler i secondhand, jag väljer kläder efter hur de ser ut, inte efter märket de har, eller trenden som gäller, märken gör kläder fula tycker jag. Opersonligt/ för osäkra människor och då blir man bara en som ser ut precis som alla andra, fruktansvärt trist enligt mig.

Jag tycker det snyggaste man kan bära är det DU själv VILL ha för man skiner i det man trivs i och känner sig supersnygg (och det märker männen på dig med believe me)

Det märks när en person klär sig efter andras förväntningar och du ser väldigt platt ut som person när du MÅSTE ha det andra har.

Jag såg en dejt-coach på Youtube som visade vilka plagg ALLA kvinnor ska bära för att bli omtyckt på en dejt, 98% var kläder som hade fått mig hemskt ful och osäker eftersom inget av de var jag. Så jag säger bullshit att det finns en regel hur man ska se ut, följ dina egna riktlinjer istället. Visa på självförtroende!

• Anonym (T)

Om du vill ha tips som riktmärke, välj färg på kläderna efter din hudton.

Har du kall hudton välj kalla färger (passar bra i silver)

Har du varm hudton välj varma färger (passar bra i guld)

Och lek med vad du gillar för stil och njut av HM, de har alltid fina kläder!

• Anonym (T)
    MeAndBaby skrev 2017-12-25 13:35:40 följande:

Haha! Jag rynkar snarare näsan åt folk som HAR svindyra kläder och bryr sig om märken. Gå runtill med jacka för 5000, hur du får man vara liksom? Avtändande om nåt.

Skulle HM ha fulare kläder bara för att de inte kostar en förmögenhet??

Samma jag och min partner.
  • Anonym (T)
    Anonym (Tossan) skrev 2017-12-24 19:17:28 följande:

Men hur länge planerar du att ha samma klädesplagg egentligen? Jag köper nytt hela tiden och använder bara några gånger, de hinner knappast bli urtvättade. Sen ger jag bort eller slänger, allteftersom. Jag köper det jag tycker är snyggt och som sitter snyggt. Märken och prislapp spelar ingen roll. Ska jag på en större tillställning köper jag gärna dyrare om det verkligen är läckert, även om jag bara har den på mig en gång.

Orka synas i samma plagg i flera år..lol.

Gör du likadant med män?

( Lite ironi men Jag brukar se kopplingen hur kvinnor är med kläder hur de är med män) Jag som är uppväxt med ärvda kläder och får det ibland av kompisar, köper på loppis, eller secondhand för vill spendera minsta siffran möjligt på ett plagg, jag attraheras av män som bär bekväma stilrena kläder som gärna får vara billigt billigt och de hatar märken och "lyx" precis som mig.
Svar på tråden Gå på dejt i hm-kläder?