BF September 2018
Hejsan! Jag är 23, 24 år i år, hade mina senaste mens första dag den andra advent alltså 10e december och ägglossning runt jul. Slutade med p-piller efter åtta år i somras och detta är första gången vi försöker skaffa barn. Vi är alltså inne på vårt åttonde år tillsammans och har hus och katt och hela tjolavippen! Jag gjorde tre tester förra veckan som alla visade negativt, men det var innan jag fattade att det tar ytterligare 1-2 veckor for hormonet att slå ut på ett test.. den senaste veckan har jag haft spänningar i mage och rygg (längst ner, som menstvärk) jag har halsbränna, huvudvärk, är satans trött hela tiden men kan inte sova om nätterna, ibland (ganska ofta) får jag som pirrningar genom hela magen, haft metallsmak i munnen två gånger som jag reflekterat över. Enligt mina beräkningar och alla sidor jag skrivit in på?s beräkningar så borde jag vara i vecka 4 (3+3) men vill inte ta ett digitalt test förrän om två dagar då man tidigast kan ta som som rekomenderar.. jag hoppas innerligt att jag är gravid!!! Blir bf i september i så fall, då går alla våra planer i lås och min längtan efter barn och efter alla dessa år med min älskade människa här hemma blir till verklighet. Vi blir en familj!!!! Ja, ni fattar, jag längtar! Läste denna tråd nu ikväll och av någon konstig anledning börja jag lipa av allt läsande... ja jag verkar ju ha en del symtom.. och om jag nu inte skulle vara gravid då vet jag inte vad.. men har en så stark magkänsla just nu! Är med i tråden så får vi se om några dagar när jag äntligen tagit testet om alla mina beräkningar är rätt.. någon som tagit testet i vecka 4 (3+5) och fått positivt? Tacksam för svar, vill ha nått att hoppas på ???? /bohuslänning och hallänning