Inlägg från: Johannana |Visa alla inlägg
  • Johannana

BF September 2018

Hej!

Plussade starkt på nyårsafton och är idag i vecka 6 (5+1), första barnet. Har symptom som molvärk (endast på kvällen), extrem trötthet, lätt illamående, ömma bröstvårtor och en hel del flytningar. Även den kända metallsmaken i munnen men den avtar mer och mer. Jag är 27 och sambon är 26 :)

BF är den 11/9 :) Är som alla andra dock lite orolig för missfall. Första besök hos MVC blir 26/1 om allt går som det ska.

Hoppas det går vägen för oss alla <3

• Johannana

Lägger också till mig i listan :)

BF SEPTEMBER 2018

1. Jasminefjellberg 2:a barnet, Mrs Lina 1 barnet

2. LilacAm, 1:a barnet

3. Malin1809, Labolina , Lisa1986 1:a barnet, Hanna8911 1:a barnet

4. Fhkb (ts) 1a barnet, Alvaaa 2:a barnet, KLindqvist 1:a barnet

5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet

6. Magneten1 1a barnet

7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90

8. Erikasöder 1a barnet

9. Millannn 1a barnet

10. Evianna 3e barnet

11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet , Mawie 3:e barnet , Johannana 1a barnet

12.

13.

14.

15. Cheerful 1a barnet, ankmamma 1a barnet

16.Boggielo 3e barnet, Annnno 1a barnet

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

• Johannana
    Nostalgity skrev 2018-01-10 14:44:48 följande:

Ni är 3-4st som lagt till er i listan efter mig. Men jag är inte med i listan ni lägger upp. Har de blivit nå fel eller är det min mobil som dummar sig??

Jag ser ditt inlägg längre upp :) Det är nog bara någon som tagit en icke uppdaterad version av listan och lagt upp och sedan har det spunnit vidare på den listan. Här kommer en uppdaterad:

BF SEPTEMBER 2018

1. Jasminefjellberg 2:a barnet, Mrs Lina 1 barnet

2. LilacAm, 1:a barnet

3. Malin1809, Labolina , Lisa1986 1:a barnet, Hanna8911 1:a barnet

4. Fhkb (ts) 1a barnet, Alvaaa 2:a barnet, KLindqvist 1:a barnet

5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet

6. Magneten1 1a barnet

7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90

8. Erikasöder 1a barnet

9. Millannn 1a barnet

10. Evianna 3e barnet

11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet , Mawie 3:e barnet , Johannana 1a barnet

12.

13.

14. Nostalgity, 3e barnet

15. Cheerful 1a barnet, ankmamma 1a barnet

16.Boggielo 3e barnet, Annnno 1a barnet

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.
  • Johannana
    Johannaan skrev 2018-01-12 09:04:37 följande:

Hej, hoppar in i tråden jag med och andluter gärna till fb-gruppen. Jag har bf 11/9 enlig preglife :), har gått in i v. 6.

Jag plussade i måndags men kunde inte riktigt tro det var sant men efter tre stickor började det så smått sjunka in att vi ska bli föräldrar till vårat första barn :D.

Hej! Vi har en del gemensamt :D Nästan samma namn, är i samma vecka och har samma BF :D det blir första barnet för oss också. Kul! :D Välkommen!
  • Johannana
    MammaMia1012 skrev 2018-01-19 12:55:07 följande:

Så skönt att läsa här att man Ingemar ensam om sina nojjor! Så fort jag inte känner något så blir jag orolig försöker slappna av inallt men har svårt märker jag. Är också lite äldre (37 år) och väntar vårt 3e barn men det är mer än 5år sedan jag var gravid.. så man kommer inte helt ihåg heller hur det var..

En sjuk sak var att det som fick mig att ana att det kunde vara något var mina visdomständer haha de har bara bråkat med mig på det viset som när jag varit gravid! Sen kom fler och fler grejer...

Hur många var det som typ anande att ni var gravida innan ni fick det svart på vitt??

Jag anade nog lite grann :) Några dagar efter ÄL började jag få en märklig känsla i livmoder/äggledare, lite överallt där nere. Det var som ilningar eller små hugg, inte så att de gjorde ont men kändes klart och tydligt. På nyårsafton (BIM -5) tog jag ett test för att kolla om jag kunde dricka ett glas bubbel vid tolvslaget eller ej. Jag blev ändå lite chockad när testet visade starkt plus, även om jag känt det på mig :) Dagen innan BIM tog jag ett med veckoindikator som visade Gravid 2-3.

Så ibland skickar nog kroppen en luriga små signaler :)
  • Johannana

Hej alla! Behöver lite råd. Går in i vecka 12 idag. I två dygn har jag haft extremt kraftig huvudvärk. Är fruktansvärt yr när jag står/går och mår illa efter en stund. Sova, äta, dricka vatten, vätskeersättning, panodil hjälper inte, inte ens lite grann. Är hemma från jobbet då jag bara kan ligga i ett kallt, mörkt, tyst rum, annars känns det som att jag går sönder. Ej förkyld, aldrig haft migrän, ätit extra järn och vitamintillskott sedan jag blev gravid. Inte druckit en droppe koffein sen jul. Äter inte mycket socker heller.

Har tid hos BM imorgon kl 13. Någon som haft liknande? Tips? Börjar bli lite läskigt att den håller i sig och är lika kraftig fortfarande.

• Johannana
    Nostalgity skrev 2018-02-25 00:06:30 följande:

Nån som vet om missfallsrisken sjunker i vecka 12 (11+0) eller om det är vecka 13 (12+0)?

Enligt min app är det i vecka 13 (12+0).
  • Johannana

Har läst så himla många tråkiga historier kring KUB och var därför idag riktigt nervös när det var min tur. Så därför vill jag dela med mig av min positiva dag! Mitt lilla pyre såg helt perfekt ut på ultraljudet och sprattlade runt som en riktig vilde. Det var verkligen så himla häftigt att se! Väl vid provsvaren blev vi meddelade att vi fått bästa möjliga resultat, 1 på 20 000. Snacka om glädjetårar i bilen när spänningarna släppte :) Hoppas att fler läser detta och att det kan hjälpa till att lugna nervositeten <3

• Johannana
    Hellan skrev 2018-02-28 22:19:13 följande:

Härligt att höra. Själv får vi göra om på tisdag då vår filur var yngre än väntat och inte kunde mätas. Hur långt gången är du? Jag tror 11+3 på min.

Grattis till de fina resultatet!

Skönt ändå att ni inte behöver vänta så länge :) Jag trodde att jag var 12+1 men BM mätte 12+5 :)

Hoppas du får samma fina resultat på tisdag!
  • Johannana
    Orkide skrev 2018-03-03 09:46:27 följande:

Grattis alla som varit på RUL och sett era små pyren!! Gör man VUL eller UL?

Man gör vanligt ultraljud, på magen :)
Svar på tråden BF September 2018