BF September 2018
Hej, smyger mig in här.. har nog BIM imorgon men fick gravid 1-2 idag på digitala! Är så glad!! Men är osäker på när det blir BF vilken kalender är bäst? Har fått 5 olika datum just nu
Hej, smyger mig in här.. har nog BIM imorgon men fick gravid 1-2 idag på digitala! Är så glad!! Men är osäker på när det blir BF vilken kalender är bäst? Har fått 5 olika datum just nu
Hur tänker ni när det gäller träning? Jag tränar vanligtvis 4-6 gånger i veckan (låg sjuk mellan jul och nyår och blev ingen träning på 17dagar) sen plussade jag
Tränade för första gången efter sjukdom och graviditet och jag fick så hög puls? Är det fler? jag blir typ andfådd av att gå upp för en trapp? Kommer inte ihåg att det blev så tidigt i tidigare graviditeter?
Men det kändes bra efter passet (lättare bepass) men jag blev inte så pigg som jag brukar bli
är ständigt trött!!
Jag kände ett visst obehag i magen när vi gjorde magövningar igår, och sen blev jag inte heller pigg. Jag var trött genom hela passet, precis som att kroppen inte vill komma igång.
Den skulle jag också vilja ha. ???? får se om jag kanske köper den som en ?present? till mig själv när jag vet att allt är okej.
Har läst att man får högre vilopuls när man är gravid. Troligen för att man ökar blodmängden? Och det måste väl påverka även pulsen när den går upp när man tränar då.
Upplever också sämre kondition nästan omedelbart. Det jag tagit till mig av hur man ska träna i början av graviditeten är att lyssna på kroppen, göra ungefär det man brukar, men kanske lite längre pauser. Man ska ta det lite försiktigare om man blir yr. Så för min del som har lågt blodtryck och lätt blir yr när jag reser mig snabbt känns ju tex burpees inte särskilt aktuellt haha!
Tänker träna genom hela graviditeten precis som förra gången då jag tränade fram till v 41, sista veckan orkade jag inte. Dom flesta blir extra flåsa och får högre puls i början, det kommer att blir bättre. Ibörjan av förra graviditeten bytte jag ut många pass mot en vanlig promenad då det kändes bättre när man var aptrött och illamående.
Sen kan man behöva anpassa vissa övningar när magen växer. Det finns olika teorier så man får väl göra det som passar en bäst. Många säger att man kan springa till v 20nefter det skall man tänka på att man har två fötter i backen för att inte belasta bäckenet.
Jag fick foglossning i typ v 13 förra gången så då la jag ber löpningen.
Kan tipsa om att Lovisa Sandström hade en serie med gravid träning i nyhetsmorgon som gick i slutet av 2015. Hon och Jessica almenäs har ju också skrivit en bok som heter "stora träningsboken för gravida" men har inte tittat i den.
Så skönt att läsa här att man Ingemar ensam om sina nojjor! Så fort jag inte känner något så blir jag orolig
försöker slappna av inallt men har svårt märker jag. Är också lite äldre (37 år) och väntar vårt 3e barn men det är mer än 5år sedan jag var gravid.. så man kommer inte helt ihåg heller hur det var..
En sjuk sak var att det som fick mig att ana att det kunde vara något var mina visdomständer haha de har bara bråkat med mig på det viset som när jag varit gravid! Sen kom fler och fler grejer...
Hur många var det som typ anande att ni var gravida innan ni fick det svart på vitt??
Finns det nån mer än jag som blir tokig i kaffe? Hade inga problem med kaffe med första och fick cravings med andra så fick liksom lägga band på mig att inte dricka för mycket. Även denna gång mår illa på morgonen och kommer och går under dagen men dricka kaffe är inga problem?? Och är toksugen hela tiden?? Nån mer än jag? Väldigt märkligt har ju bara hört andra som inte kan dricka, eller typ första tecknet på graviditet var när kaffet smakade illa osv...
Jag är också det! Vet inte om det beror på rekommendationen att inte dricka mer än 300mg koffein per dag? Det man inte får vill man ha och därför blir man sugen?! För mkt koffein kan öka risken för MF tydligen :(
Lusläste om Nespresso vad kapslarna innehöll (dricker mest espresso) och kom fram till att max 3-4 Ristretto om dagen är ok. Brukar dricka betydligt fler haha. Så jag har köpt hem koffeinfritt.
Jag har kunnat dricka kaffe tills igår då d smakade urk trots socker o mjölk o jag vart tvungen hälla ut d. Har börjat med te istället som jag annars tycker e rätt menlöst! ;) Läst dock om forskning som visar att mer än en kopp om dan ökar missfallsrisken markant. Jäkligt trist då jag vill dricka massa Cola.. Googla om du vill! :)