Inlägg från: Isavanna1 |Visa alla inlägg
  • Isavanna1

BF September 2018

Hej....
    Får jag kanske också vara med? Ska till läkaren på tisdag och då får jag besked på om jag är gravid eller inte, det gick inte att se på vul för en vecka sen.

• Isavanna1
    beso skrev 2018-01-17 08:50:33 följande:

Ul idag för kolla om d e ofostrig då dom ej såg foster för 5dgr sen i v7. :( Gravsymptomen har minskat men nyss mådde jag så illa att jag nästan kräktes. Vet man kan ha symptom som vanligt trots ofostrig graviditet..skulle kännas så konstigt o sorgligt. Är inställd på att d e tomt till 95%..men mina 5% av hopp lyser dock starkast tokigt nog o kommer antagligen leda till stor besvikelse o sorg om 1 1/2h! :(

Jag lider med dig! Hoppas du fick ett bra resultat!
  • Isavanna1
    beso skrev 2018-01-17 12:40:34 följande:

Heelt otroligt! D va en bebis där idag med pickande hjärta! :o

5dagar innan sa annan dr att inget foster syntes i v7!!?

Så skumt! Grät lyckotårar där med benen i vädret! ;D Måste dock kolla nu om bf e aug el sept!

Trombyl sattes in för att förhindra blodproppar som tros vara orsaken bakom mina många tidiga mf i v 5-6.

Nytt vul om 2v!! :)

Tack ni som undrat o hållt tummararna! :)

Grattis vad roligt!!! Hoppas jag har samma tur om en vecka.
  • Isavanna1
    MammaMia1012 skrev 2018-01-18 05:34:44 följande:

Hur tänker ni när det gäller träning? Jag tränar vanligtvis 4-6 gånger i veckan (låg sjuk mellan jul och nyår och blev ingen träning på 17dagar) sen plussade jag

Tränade för första gången efter sjukdom och graviditet och jag fick så hög puls? Är det fler? jag blir typ andfådd av att gå upp för en trapp? Kommer inte ihåg att det blev så tidigt i tidigare graviditeter?

Men det kändes bra efter passet (lättare bepass) men jag blev inte så pigg som jag brukar bli är ständigt trött!!

Jag kände ett visst obehag i magen när vi gjorde magövningar igår, och sen blev jag inte heller pigg. Jag var trött genom hela passet, precis som att kroppen inte vill komma igång.
  • Isavanna1
    MammaMia1012 skrev 2018-01-18 06:59:48 följande:

Ja men precis, brukar ju kunna typ bota trötthet med träning mem icke!

Jag har beställt hem Stora träningsboken för gravida av Lofsan och Jessica Almenäs (älskar dem) så det hoppas jag blir jättebra! Kommer försöka hålla i löpningen eller jogga så länge det får också... sen kanske det blir promenader istället men vi får se

Den skulle jag också vilja ha. ???? får se om jag kanske köper den som en ?present? till mig själv när jag vet att allt är okej.
  • Isavanna1
    Himagen skrev 2018-01-18 07:15:19 följande:

Jag hoppar in här också! ????

Är i vecka 6 , & beräknas enligt appar till 18/9. Första barnet och vi är sååå lyckliga!

Grattis vad roligt!
  • Isavanna1
    Hellan skrev 2018-01-18 08:08:54 följande:

Jag brukar träna allt från 2-5 ggr i veckan, dels styrka med egnakroppen i Tabata intervaller och ren styrketräning hemma.

Var på tabatan i måndags och kände att flåset är borta och pulsen ökat. Tänker fortsätta med tabatan men blir det för hög puls så får det bli några kisspauser så den går ner igen, styrkan hemma har jag kört efter Olga rönnbergs bok styrka för kvinnor, nu har jag istället köpt hennes app och tänker köra efter den någe så när. Gäspar mig genom passen från start till slut!

Däremot funderar jag på hur jag ska lägga upp kosten, har enligt olgas bok ätit och legat på lite underskott då jag vill ner i vikt, vilket jag inte bör fokusera på nu då. Men jag antar att jag skall räkna lika ända tills ja brukar ta bort för viktminskning. Och fortsätta med samma fördelning på protein, fett och kolhydrater.

Jag kör också tabata 3-4 gånger i veckan och hoppas på att kunna fortsätta ett bra tag till. Så länge kroppen går med på det såklart.

Nu ska jag till läkaren på tisdag så får vi se om jag är gravid på riktigt eller inte. (Om inte så tänker jag bli det snart igen)

Men kosten tänker jag fortsätta med både under och efter graviditeten. Under mina andra graviditeter har jag varit i ganska dåligt skick och gett upp kosten snabbt, men då har det ju varit så jobbigt efter att komma tillbaka.
  • Isavanna1

Alltså denna dagen kommer aldrig ta slut känns det som.

Jag är trött som ett as, mår lite illa, har huvudvärk och ont i magen. Känns inte som vanlig mensvärk eller molvärk riktigt utan mer ont. Och jag har fruktansvärt mycket att göra på jobb. Springer mellan två arbetsuppgifter och alla drar i mig och pressar tider hela tiden. Låt det bli kväll någon gång...

• Isavanna1
    beso skrev 2018-01-18 17:16:18 följande:
    Det är inte så säkert tyvärr. Jag trodde jag hade ofostrig då dom i fredags inte ens såg ett foster i v 7(6+5).

5dgr senare igår v8(7+3) sågs foster på 13mm med slående hjärta
    Dem kunde inte se hjärtslag på mig heller i v6. Oklart vilken dag, men jag fick ny tid på tisdag och borde då vara i v 8. 
  • Isavanna1
    beso skrev 2018-01-18 18:56:09 följande:
    Jobbigt när dom inte ser men d e rätt vanligt märker man när man googlar runt iaf! Håller tummarna! Inte många dgr kvar! :)
    Tack snälla. Det ska bli skönt att få veta om jag väntar bebis eller inte...
Svar på tråden BF September 2018