Inlägg från: Bullen11 |Visa alla inlägg
  • Bullen11

BF September 2018

Hoppar in här lite försiktigt...

Är oplanerat gravid med vårt tredje barn. Vi är egentligen fullt upptagna med att planera bröllop till 25/8 - men nu får vi antagligen skjuta på det :)

Vi har sedan tidigare två killar som (om allt går bra) kommer bli storebröder i september och då vara ca 7 och 3 år.

I början var vi osäkra på hur vi skulle göra, men insåg att vi inte skulle kunna gå igenom er abort. Det här är nog ödet :)

Nu har dock öron börjar smyga sig på... plussade starkt 10/1. Var på VUL i fredags för att fastställa graviditetens längd. Läkaren sa då att fostret var ca 4 veckor gammalt, alltså är kan kanske i mitten på v.6 nu. Har erfarenhet av både mf och ofostrig graviditet innan våra tidigare barn, så vågar inte ta något för givet... ska nog boka in nytt VUL om ett par veckor. Tog ett CB imorse som visade 3+ så det kändes i alla fall bra :)

• Bullen11
    beso skrev 2018-01-21 11:46:40 följande:

Hej o Grattis! :) Jag ska få mitt 4e oplanerat. Har oxå flera mf bakom mig o oroar mig. För mig hände nåt konstigt på vul v 6+5, dom såg då inget foster. Visserligen va den gyndr stressad o slarvig o kollade bara i ca 10sek o utrustningen va liten o såg simpel ut. Men detta resulterade ju i att jag gick runt i 5dgr o va inställd på ofostriggraviditet. 5dgr senare fick jag tid hos min bra ordinarie dr på annat ställe som mkt överraskande såg ett foster på 13mm med slående hjärta o beräknades vara v7+3.

Om din graviditet va 4v när dom kollade så borde du va i graviditetsvecka 7 någonting! :) Alltså 6+något. Som jag när jag kollade första gången. Säkert är allt som det ska då det är vanligt att inte se så mkt vid den tiden har jag läst mig till här på fl. Även om sjukvården oftast säger något annat.

Skulle det inte va gulligt med bollmage på bröllopet då? ;) Lite svårt med orken såklart när man e höggravid..o hitta klänning som passar Haha!

Kram

Tack! :)

Åh vad härligt att det andra ultraljudet gick så bra - grattis!! :D och vad häftigt med fyra!!

den läkaren jag träffade nu sist var på en abortklinik, så han var inte särskilt inriktad på att lugna mig.... utan det var tydligt att hans fokus var att bara snabbt fastställa längden, och han sa ju att det stämmer i och med att jag antagligen hade ÄL i mitten på december - han sa inget om något hjärta eller så, och jag HANN inte ens fråga - så fort gick det! Men just nu vågar jag inte räkna med varken bebis eller bröllop, får helt enkelt försöka pausa de tankarna i ett par veckor (lättare sagt än gjort!)

Enligt min förra mens borde jag ha BF runt 10/9. Min yngsta son kom 10 dagar tidigare, så vågar nog inte ens chansa på att ha bröllopet med tjock mage så sent som 25/8. Haha, och som du säger är det liiite svårare att hitta en passande klänning ;)
  • Bullen11

Fick en liten blödning igår på kvällen.. tänkte att det var kört, men sen har det inte blivit mer. Inga klumpar eller så... får se om det kommer igång inom de närmsta dagarna. Annars har jag haft sparsamma blödningar i början av graviditeten med båda mina barn. Har ett vul inbokat 31/1 så om inget händer innan dess får vi i alla fall svar då

• Bullen11
    beso skrev 2018-01-23 08:48:28 följande:

Åh fy så nervöst. Men hoppfullt då d slutade direkt. Håller tummarna. Själv hade jag en störtblödning från ingenstans i v 10 med sonen där t.om en blodklump på 1dm kom ut..meeeen..han låg kvar o allt såg bra ut!! :0 Så förvirrande med allt när man är gravid! Håller tummarna!

Oj! Och så sent som v.10 också! Förstår att du blev orolig då!! Tycker det är så jobbigt att det aldrig någonsin bara kan flyta på, det finns hela tiden något att oroa sig för :P fick mensvärk till och från igår på kvällen så trodde det skulle dra igång, men det kom inget mer utom lite rosa på pappret... Och än så länge inte mer idag heller. Är bara att vänta och se....
  • Bullen11

Hej igen på er! Fick ju en blödning i måndags kväll och tänkte att det var kört. Men det kom liksom inget mer, lite färgade flytningar dagen efter men inget mer färskt blod alls sedan den kvällen (och aldrig några klumpar eller så). Nu vet jag inte vad jag ska tro?? Har tid för VUL onsdag nästa vecka, men det känns ju långt dit... blir helt snurrig av det här! Ena stunden beställer jag hem bröllopsklänningar (vi ska ju egentligen gifta oss i slutet på augusti) och i nästa kollar jag mammakläder och googlar barnvagnar...

Tänk om man bara kunde se in i framtiden, hade varit väldigt trevligt!! ;)

• Bullen11
    Orkide skrev 2018-01-25 06:09:58 följande:

Tänk om det fanns ett test som man kunde kissa på ?Kommer det gå vägen?-testet?. Vad skönt det skulle vara Jag har också tid nästa onsdag. Klockan 09, villen tid har du?

Ja det hade varit fantastiskt!! Hade sålt bra ;) härligt med en morgontid! Jag har tid 15.30. Hur långt gången kommer du vara då tror du?
  • Bullen11
    Orkide skrev 2018-01-25 11:44:15 följande:

Eller hur, kommer någon fram till ett sådant test blir den personen stenrik. Jag kommer vara i v.7 (6+6). Du då?

Verkligen! Vore en grym affärsidé! Ok, jag borde vara i v.8 ungefär.. Men får se vad de säger när jag är där :)
  • Bullen11

Kan man vara med i fb-gruppen även om man inte har tillgång till mailen som fb-kontot är registrerat på?

• Bullen11

Är hemma sjuk idag, känns som halsfluss men var till läkaren på VC idag som mer trodde på virus som satt sig längre ner... 

Har egentligen tid för vul på onsdag, men ringde ett annat ställe för att se om de hade någon tid idag när jag ändå är hemma  - så fick en tid idag kl.14! Ska bli spännande att se om det finns något levande där inne...

• Bullen11

Fick se ett levande foster med pickande hjärta idag :) läkaren mätte till 6+6 ungefär, vilket är ca 1 vecka "för litet" om man utgår från förra mensens första dag. Men den har varit lite oregelbunden för mig under hösten (mellan 28-35 dagar) så hon trodde inte det var något att oroa sig för. Fick en tid till om två veckor för säkerhets skull - ser allt bra ut då ska jag börja andas ut :)

• Bullen11
    beso skrev 2018-01-29 15:28:08 följande:

Grattis att det såg bra ut med hjärta o allt! :) Verkar vara rätt vanligt att fostret e nån v mindre än va många tror. Så var d för mig oxå faktiskt. Fick oxå en tid 2v senare pga upprepade mf. Ska dit om två dgr o e då i v 9+3

Tack! Vad spännande med nytt ultraljud imorgon, kommer säkert gå jättebra! :)
Svar på tråden BF September 2018