beso skrev 2018-01-21 11:46:40 följande:
Hej o Grattis! :) Jag ska få mitt 4e oplanerat. Har oxå flera mf bakom mig o oroar mig. För mig hände nåt konstigt på vul v 6+5, dom såg då inget foster. Visserligen va den gyndr stressad o slarvig o kollade bara i ca 10sek o utrustningen va liten o såg simpel ut. Men detta resulterade ju i att jag gick runt i 5dgr o va inställd på ofostriggraviditet. 5dgr senare fick jag tid hos min bra ordinarie dr på annat ställe som mkt överraskande såg ett foster på 13mm med slående hjärta o beräknades vara v7+3.
Om din graviditet va 4v när dom kollade så borde du va i graviditetsvecka 7 någonting! :) Alltså 6+något. Som jag när jag kollade första gången. Säkert är allt som det ska då det är vanligt att inte se så mkt vid den tiden har jag läst mig till här på fl. Även om sjukvården oftast säger något annat.
Skulle det inte va gulligt med bollmage på bröllopet då? ;) Lite svårt med orken såklart när man e höggravid..o hitta klänning som passar Haha!
Kram
Tack! :)
Åh vad härligt att det andra ultraljudet gick så bra - grattis!! :D och vad häftigt med fyra!!
den läkaren jag träffade nu sist var på en abortklinik, så han var inte särskilt inriktad på att lugna mig.... utan det var tydligt att hans fokus var att bara snabbt fastställa längden, och han sa ju att det stämmer i och med att jag antagligen hade ÄL i mitten på december - han sa inget om något hjärta eller så, och jag HANN inte ens fråga - så fort gick det! Men just nu vågar jag inte räkna med varken bebis eller bröllop, får helt enkelt försöka pausa de tankarna i ett par veckor (lättare sagt än gjort!)
Enligt min förra mens borde jag ha BF runt 10/9. Min yngsta son kom 10 dagar tidigare, så vågar nog inte ens chansa på att ha bröllopet med tjock mage så sent som 25/8. Haha, och som du säger är det liiite svårare att hitta en passande klänning ;)