Inlägg från: LisMaja |Visa alla inlägg
  • LisMaja

BF September 2018

Jag plussade för ca 1 vecka sedan! Men hade känt av det sen v.3? Tidigt va? Rätt sjukt ändå vad coolt det är att ?lyssna på kroppen? dock visade inga svar något förrän v.5.... iallafall är det första barnet. Inte planerat och inte direkt längtat efter men nu tycker jag det börjar kännas mysigt. Har aldrig varit sådär barnkär och till och med tänkt tanken någon gång om jag kommer vilja ha barn ens. Tycker förlossnings känns jätteläskigt.....

Men nu ska jag inte på ul förrän i v.12 och då ev. göra kub. Men på något konstigt sätt känns inget av detta 100% verkligt förrän jag varit på första ul? Är det verkligen någon där inne? ????????

• LisMaja
    5plus skrev 2018-01-25 18:15:21 följande:

Mina test visade likadant! :D

Grattis till oss alla.

Ganska långt bak i tråden finns en tjej som bjudit in till en Facebook grupp med BF september!

Vågar inte gå med i den fb-gruppen än.

Har inte outat för familj/vänner och ännu mindre på jobbet. I den där gruppen kan andra se.ä medlemmar, jag vill inte att någon ska få reda på det på fel sätt. Jag avvaktar tills efter ul och att jag har berättat för alla berörda.
  • LisMaja
    bananafish skrev 2018-01-25 18:42:03 följande:

Tvungen att svara på det du skrev, mest för att jag tyckte det var lite skönt med nån som beskrev det så som jag känner. Till skillnad från de flesta andra här inne, har jag aldrig varit jättehajpad av tanken på barn. Jag är 32 och har egentligen aldrig känt nån större längtan efter att bli mamma och har till och med funderat på att kanske inte skaffa några. Men så blev det av nu ändå. Plussade i morse, blev glad såklart men samtidigt lite rädd för allt vad det innebär. 

Vad är du i för vecka? Lycka till med allt & hoppas graviditeten flyter på fint! 

Jag förstår dig! Känner lika. Jag är 28 år och är enligt mina egna beräkningar i v.6 (men jag antar att man inte vet exakt förrän första besöket på mvc.)

Grattis till plusset! Det ska nog bli bra mammor av oss också ???? Jag tänker iallafall att ska försöka att utgå från mig själv och inte jämföra mig så mycket med andra. Att jag inte måste tycka det känns gött att amma och så, det får vara okej liksom haha det löser sig ????
  • LisMaja
    Sindriel skrev 2018-01-25 18:47:35 följande:

Gruppen du ser när du söker på fb är inte vår. Vår grupp är hemlig och syns bara av medlemmar. Kan ej söka efter den och vänner ser inte att du är med i den. ????

Jaha det är en annan ???? då låter det ju bra, men hur hittar man den då om man vill gå med?
  • LisMaja
    LisMaja skrev 2018-01-25 19:01:21 följande:

Jaha det är en annan ???? då låter det ju bra, men hur hittar man den då om man vill gå med?

Haha inser att mina härliga emojis bara blir konstiga frågetecken. Är helt ny på familjeliv så ber om ursäkt för konstiga osammanhängande tecken. Vill mest förmedla glada gubbar iallafall!
Svar på tråden BF September 2018