BF September 2018
Vilken vecka är ni i? Har jag räknat rätt så är jag i V6 (5+2) och har BF i slutet på September!
Vilken vecka är ni i? Har jag räknat rätt så är jag i V6 (5+2) och har BF i slutet på September!
Hallå allihop!
Idag gick jag in i vecka 6 (5+0). Och jag känner i stort sätt ingenting? Man blir ju lite orolig att man kanske borde känna lite illamående eller så. Men nope!
Ömma bröst och lite lätt molvärk emellanåt. Hur mår ni andra i ungefär samma vecka? :)
Hej igen! Skriver lite då och då för att alla ska ha möjlighet att se :). Vill ni gå med i vår superhemliga Facebookgrupp för bf september (som ingen kan söka fram och inga av era vänner ser) så skicka er mailadress till mig (den som är kopplad med ert FB konto) via ett privat meddelande till mig. Lättast är att klicka på mitt användarnamn här och sen vidare till meddelade. Fungerar dock bara på familjeliv.se och inte via appen.
Vi är nu uppe i ca 85 medlemmar och vi håller en god och fin ton. Alla bär ju på en hemlighet så vi respekterar varandras hemlighet. Om någon inte lyckas skicka ett meddelade till mig så svara i tråden att jag vill vara med så skickar jag ett meddelande till dig.
Usch, det var ingen vidare start på dagen idag.. Går in i v7 idag och illamåendet kom verkligen som ett brev på posten..
Jag vaknade och var helt slut, jag vaknade vid 9 men kom inte upp förrän 11.30, jag var så trött så ögonen kollade i kors. Efter morgonpromenaden med hunden så blev jag helt svimfärdig och fick springa in på toaletten med hinken i högsta hugg, lutandes mot väggen och svettades. Det var så att man trodde att man skulle dö. Sen gick det över som ingenting. Nu sitter jag fortfarande här på toaletten och törs inte gå upp än. Jag har fortfarande en hund kvar att gå ut med och jag är rädd för att samma sak ska hända igen.
Nej, jag går nog och lägger mig sen igen..
Nej den är hemlig därför jag behöver mailadress för att bjuda in. Ingen mer än dem som är medlemmar i gruppen ser den. Går inte söka fram på nått sätt.
Stackars! :( Jag vet d e hemskt! Så svårt när man har saker man bara måste göra.. Hur mår du nu?
Oj så du jobbar o kämpar på! Låter tufft! Vilken v är du i? Jag e i v 8+1 nu! :)
Jag är oxå sjukt trött. Skulle lätt kunna sova dygnet runt men har barn så jag måste upp o ut 2ggr/dag iaf. Illa mående kommer o går o e riktigt jobbigt stundtals. Men är så tacksam det inte är lika illa som jag haft förut när jag varit gravid. Jag ska försöka börja ha enkla grejer bredvid mig så man får i sig nåt i magen nr man behöver trots att man e utslagen. Man mår ju ännu sämre än annars..! :/ Undrar när denna förlamande trötthet går över!!? Någon som vet? Mitt illamående brukar bli bättre i v 15..långt kvar..
Lycka till på jobbet..
Hej på er. Här är ännu en som nyss plussat. I morse faktiskt. Har misstänkt det i snart en vecka, men vågade inte testa innan jag faktiskt gått över tiden. Är nu i (som jag förstått det som?) i vecka 6. Mår ganska okej. Lite uppsvullen mage som molvärker stundtals + sjukt ömma bröst under morgonen. Men annars fint.
Första barnet för min del (andra för min något äldre sambo), så det är mycket tankar och googling just nu ;)
Hoppas ni får en fin graviditet! :)
V 8+0 idag och tycker symtomen försvinner mer och mer... brösten är inte lika ömma och magen inte uppblåst vilket i för sig är skönt men känns jobbigt med! Såg ju i måndags att hjärtat slog men känns inte bra när symtomen avtar. Usch orkar inte tänka på om den lever eller inte! Denna ångest!!
Jag börjar bli nervös nu.. är i vecka 8 (7+0) men i stort sett alla symptom är borta.. Brösten ömmade mer för några veckor sedan. Dom är fortfarande stora och lite ömma men det är allt.. Lite halsbränna men det får jag till och från, gravid eller inte, men annars helt tomt..
Någon som har lika? :(
Läste idag att fosterdiagnostik ska erbjudas för alla gravida. Finns mer info på 1177. Hör av er till er BM så Har hon säkert (förhoppningsvis) info om det. Jag fick ingen info om det förra veckan på inskrivning, men då jag jobbar på sjukhuset såg jag det via intranätet. Ska ringa i morgon och prata. Detta gäller i Skåne! Vet inte om de andra regionerna kör på samma. Det börjar gälla den 1 mars och man ska inte vara längre gången än gravidvecka 13+6 den 1 mars annars faller man under det gamla då bara de över 33 år blir erbjudna..
Nån mer än jag som har ont i magen? Alltså den vanliga magen, inte livmodern? Det hänger kanske ihop med det lätta illamåendet?
Och den här tröttheten, herregud...
Är i v 6+3.
Har fått en tid nästa vecka. Dock skulle det bara bli blodprov, och ul ett par veckor efter.. Tråkigt att behöva vänta så länge på en bekräftelse att det finns något där inne.. Finns det förresten någon här inne som bor i Dalarna? :)
Om någon dag är det dags för inskrivning. Fick ni göra UL på första mötet? Vissa verkar få se redan nu men vissa får vänta till senare.. Jag vill ju få en bekräftelse på att det finns ett litet liv där inne..
Hur gick det till för er?
Jag går i Örebro. I förra veckan var jag på hälsosamtal, då går bm igenom levnadsvanor, medicin, mat, motion mm. Det togs ett sköldkörtelprov och sen förklarade bm hur besöken kommer vara ungefär under graviditeten. Info om kub osv.
Nästa vecka har jag sedan inskrivning och då kommer bm ta fler blodprover bla inför kub.
Ultraljud görs inte hos min bm utan det får man själv boka om man vill göra kub och sen blir man kallas automatiskt inför rutinultraljudet.