Inlägg från: Mader |Visa alla inlägg
  • Mader

BF September 2018

Hej hej

Nu tar jag mig i kragen här och skriver. Är i vecka 7 nu och det skulle vara kul med någon fb grupp man kan vara med i. Finns det någon sådan hemlig?

Fick MA I slutet av oktober så går som på nålar här och hoppas det går vägen denna gång. Alltid kul att utbyta erfarenheter med andra och själv få skriva av sig lite när oron kryper sig på.

• Mader
    beso skrev 2018-01-29 17:49:19 följande:

Hej o välkommen! Grattis! Har sett andra skriva att det nog är ovanligt med flera ofostriga så håller tummarna. Förstår din oro. Beklagar ditt ofostriga! :( Har själv haft 8 mf innan denna graviditet.. När ska du göra vul?

Hej. Ja förra gången kände jag i v 6 att allt bara försvann.. Fick ont... Och började blöda någon vecka efter. Den här gången känns det lite annorlunda så håller tummen allt ja kan.

Jag har tänkt jag ska göra VUL i v 8.. Jag har bara inte vågat ringa än för jag är rädd och inte beredd på svaret ifall det är negativt. Måste bara samla mig lite för det ar en hemskt upplevelse sist :(
  • Mader
    frulysen skrev 2018-01-30 11:42:51 följande:

Är gravid i vecka 8 nu, med beräknat i mitten på september om allt vill sig.

Har haft ett missfall i september, och är nu livrädd.

Blött och haft störtblödningar förra veckan. Varit inne på Gynakuten och gjort två UL, allt såg bra ut men en stor blödning nedanför fostret bådar inte gott. 

Ska tillbaka på UL på torsdag, hoppas så att allt är ok då. 

Orkar inte med ett missfall till. 

Vad menas och hur kan blödningen nedanför fostret ställa till det? Är det något ovanligt att det kan bli så? Du behöver inte svara om du inte vill. Är bara nyfiken och vill själv vara beredd på allt. Håller tummen för dej att det inte blir ett missfall till!
  • Mader
    Annnno skrev 2018-01-30 19:39:40 följande:

Efter MA i oktober är jag nu 7+1 med andra försöket. Har varit oroligt såklart när det var så jobbigt sist. Jag var på privat UL idag eftersom det kändes värt pengarna att få lite lugn i kroppen. Små snabba hjärtslag och det var så härligt att se. Självklart är det fortfarande tidigt och mycket kan hända men helt underbart att det än så länge går bra. Har mått lite illa från förra veckan men inte så jättefarligt. Lite ömma bröst och trött är man ju. Alla symptom är ganska milda om jag jämför med det jag läser andra verkar ha. Håller tummarna för att allt fortsätter enligt plan för oss alla.

Va härligt att det går bra än så länge :) fick också MA i oktober och är i v 7 nu och inte vågat gå på VUL än... Inte redo än att tackla ett negativt svar. Men tänkte ringa nästa vecka.

Har också som du rätt milda symtom.
  • Mader
    Evianna skrev 2018-01-31 17:26:32 följande:

Har varit på inskrivning och ul idag och sett liten jättesöt krabat med tickande hjärta ?? V 8+1. Fick ny tid om 4 veckor och ska då få nytt ul, inget jag behövde fråga efter själv utan det bara erbjöds på en gång. Känns jätteskönt. Är såå lycklig!

Åh va härligt! Hoppas få se samma så fort man vågat ringa efter en tid hehe.
Svar på tråden BF September 2018