Inlägg från: Almandan |Visa alla inlägg
  • Almandan

BF September 2018

Hoppar in här då. Är bara i vecka 4+0 med BF 8 september. Inga som helst symptom utom positiva graviditetstest. Det blir vårt andra barn om allt går vägen, vi har en son på 11 år sedan tidigare. Känns mycket, mycket märkligt att vara gravid igen, eftersom det var så väldigt länge sedan senast och sonen hinner börja sjätte klass innan bebisen förhoppningsvis kommer. Är lite nervös för missfall då jag hade två missfall innan sonen, men känner mig ändå rätt lugn. Det som händer, det händer och det är inte mycket jag kan göra åt. 

• Almandan

Jag är ju förvisso bara i 4+2, men jag har verkligen inte minsta lilla symptom. Sprang en halvmara i morse och det kändes precis som vanligt. Hoppas kunna fortsätta med löpningen så länge som möjligt, men kan ju mkt väl bli totalt däckad av trötthet redan nästa vecka, så jag njuter så länge jag kan :).

• Almandan
    Sabinac skrev 2018-01-25 18:23:34 följande:

Ni som har barn sedan tidigare, när har ni tänkt berätta för dem om nya syskonet?

Så sent som möjligt. Helst väntar vi till efter RUL. Har en 12-åring som lär bli rätt chockad över beskedet att hans dagar som ensambarn är räknade.
  • Almandan

Har också varit på UL (på privatklinik) och sett en liten bebis på nästan 2 cm i vecka 8+3. Så skönt att allt var bra. Moderkakan är förmodligen i bakvägg och navelsträngen väl synlig och fin =). Så glad!

• Almandan
    Orkide skrev 2018-02-04 07:32:42 följande:

Någon mer än mig som väntar syskon och har börjat tänka ?å nej vad har jag gjort?. Jag tänker att mina barn är så stora och ska vi nu börja om, ska barnen få vänta på massa saker för att första bebisåren är krävande. Är jag egoistisk som vill ha en till. Två stycken är ju egentligen bra vi kan ta en i varje hand o gå..

Oh ja. Har bara ett barn sedan tidigare och han är 12. Jag vet att han inte kommer att bli glad över att få syskon och det går inte att komma ifrån att det här kommer att bli en jobbig omställning för honom. Vi kommer självklart göra allt som står i vår makt för att det här ska bli så bra som möjligt för alla inblandade, men det kommer att bli en rejäl utmaning och ibland tänker jag verkligen att det här var sämsta beslutet någonsin!
  • Almandan

Har gjort NIPT idag och på ultraljudet innan fick vi se en perfekt liten bebis på 55 mm. Så underbart! 12+0 enligt ultraljudet, 11+4 enligt senaste mens. Nu em veckas väntan på resultat av NIPT men är inte så nervös, har inga riskfaktorer mot mig.

Svar på tråden BF September 2018