Inlägg från: Wind Up Toy |Visa alla inlägg
  • Wind Up Toy

BF September 2018

Hej!

Vågar knappt skriva här för är så rädd för att jinxa detta!

Plussade i måndags och Blev väldigt överraskad för hittade ingen äl sist.

Har 1 tidigt mf och 1 utomkveds i bagaget från i somras så är ganska räds för mer bakslag.

Blir 40 i år så en blir ju inte yngre heller ????

Men om vi har lite medvind så ser det ut som bf 25 september.

Har fått tid den 31 för undersökning pga de senaste grav och tiden släpar sig fram ????

Annars så har vi en snart 5åring här hemma som tjatat om syskon i 2 år.

Ser i tråden att det är flera som går och väntar på fler svar håller tummarna för oss!

• Wind Up Toy
    Nostalgity skrev 2018-01-22 14:33:25 följande:

Världens trevligaste tant ringde upp mig nyss ifrån gyn! Och hon hade pratat med doktorn och min graviditet verkar helt och fullkomligt normal!! Hcg har stigit som det ska och ligger högt och bra =D. Hon sa att dom självklart bara kan svara utifrån blodprovena eftersom jag inte blivit undersökt. Så hon fråga om jag ville bli undersökt för att konstatera graviditeten och se den... Självklart sa jag. Så hon ringde en privat klinik dom samarbetar med och boka en tid åt mig, på fredag kl 8:15!

Känns som julafton och kan inte bärga mig till att berätta för mannen min!!

Kan man se hjärtat slå i vecka 6+6?

Åh vad skönt att få höra det och att du fick tid för undersökning håller tummarna för er!
  • Wind Up Toy

Hej

Har inte skrivit på ett tag har varit då orolig inför vulkan idag.

Fick se det lilla riskornet med ett hjärta som slog.

Enligt bm jag pratat med tidigare bör jag idag vara i v 6+1 men läkare trodde fostret var 4-5 veckor (kan han ha sagt 5mm stort?) räknar dr hur gammalt själva fostret är eller hur långt gången jag är? Han mumlade (å jag är hörselskadad) men han tyckte det såg bra ut och grynet låg på rätt plats så ska försöka slappna av lite nu å invänta kub för nästa tjuvtitt.

• Wind Up Toy
    Nostalgity skrev 2018-01-31 20:36:05 följande:

Min läkare sa att jag är i vecka 6+4 (när jag gjorde vul) och då var embryot 7,5-7,7 mm stort.

Åh Men då borde det stämma tack!
  • Wind Up Toy
    Challenge88 skrev 2018-02-01 14:15:18 följande:

Jag måste bara få fråga. Ni som redan fått se/höra ultraljud/hjärtljud, är det standard hos er eller har ni bett om det? Om det är standard vilket landsting hör ni till? Vad jag har förstått det som är att jag inte kommer få varken höra eller se något förrän v 18-20. Känns jätte långt bort nu :(

Tillhör örebro region och här erbjuds kub mellan v12-14 och rul efter v. 18 tror jag.

Jag fick ett tidigt vul eftersom jag jag har både mf och utomkveds från i somras för att kolla upp så graviditeten sitter där den ska.

Tycker de brukar erbjuda ganska fort här på kvinnokliniken att få komma på koll om en är orolig.

Vad roligt att fler fått tjuvkika och fler som delar med sig
  • Wind Up Toy
    Sabinac skrev 2018-03-21 16:43:08 följande:

Jag är så lättad idag! Fick resultatet från vårat NIPT prov idag i brevlådan och de meddelade att allt var normalt. Jag har varit så orolig sen vi var på kub och fick lite sämre sannolikhet på trisomi 21. Varit orolig att bebisen inte ska må bra osv men är så lättad nu. Har nytt ultraljud på fredag och hoppas att allt fortfarande ser bra ut även då.

Åh vilket härligt besked!!!!

Ska lämna prov för nipt på måndag och det här var precis vad jag behövde läsa. har varit några tuffa dagar sedan kub vi fick 1 på 52 risk.

Vi har haft en tuff resa och väntat på provsvar nästan hela grav av olika anledningar de hittade protein i urin ett för någon vecka sedan och fick lämna odling då mitt blodtryck stigit. Som tur var visade proverna då ingenting.

Nu sitter jag och hoppas på att siffrorna på kub blev så dåliga för att jag snart är 40 och överviktig.

Så frustrerande när en inte kan påverka alls.

Vi har inte gått ut med något än förutom till några få. Men kan knappt dölja längre har ju inga kläder som sitter löst
  • Wind Up Toy

Idag kom provsvaret på nipt

Känns som vårat liv varit på pause nästan halva graviditeten i väntan på olika provsvar.

Men nu borde vi kunna få njuta och se fram emot det Som komma ska provsvaret var bra och vi slipper ta diskussionen där vi vet att vi inte var överens

Så tacksam och glad idag

Hoppas ni åxå har e bra dag

Nu hoppas jag att jag slutar må illa snart åxå men en ska väl inte kräva för mycket

Svar på tråden BF September 2018