Inlägg från: Solymar |Visa alla inlägg
  • Solymar

BF September 2018

Mimipig skrev 2018-02-01 14:52:28 följande:

Uppdatering: Nu ringde sköterskan. Läkaren har tittat på bilderna och han anser inte att någonting ser onormalt ut. Det kan vara en liten blödning i/utanför (glömde be dem speca exakt var den är) livmodern som inte kommit ut, men det ska inte vara onormalt. Det finns ett levande foster och det är huvudsaken. Om två veckor får vi se hur det har utvecklats. Jag känner mig väl lite lugnare, men inte 100.

Hej, kan det vara ett hematom i livmodern? De kanske sa det, ska tydligen gå att likna med ett inre blåmärke efter en blödning.
  • Solymar
    Mimipig skrev 2018-02-02 22:46:19 följande:

Jag googlade hemtom efter du skrev om det och ja, det låter onekligen som att det kan vara det. Men det verkar som de flesta som har det blöder, och det gör inte jag. Än, åtminstone. Så det är ju alltid nåt. Det kan visst orsaka missfall, men det kan också försvinna av sig själv. Jag siktar på det senare...

Som med det mesta är det individuellt, hematom uppkommer av olika orsaker, sitter på olika ställen, är av olika storlek, det kan blöda ut eller tas upp av kroppen. Även läkarna kan ge olika råd, i de fall det behövs göras något. Så vi gör nog bäst i att inte jämföra och försöka lita på läkaren trots allt.
Svar på tråden BF September 2018