Inlägg från: Marie357 |Visa alla inlägg
  • Marie357

BF September 2018

Hejsan!

Ny här.
    Precis testat postivt!

Min historia; Tjej med pcos. 38 år i april. Har 3 barn sedan tidigare förhållande på 15 år i Maj, 13 år i november och 11 år i september. Skild sedan 4 år tillbaka och har en ny sambo som är lika gammal som mig, Han har inga egna barn så vi bestämde oss för att försöka med ett kärleksbarn. Fått äta Letrozole, blev gravid i våras men fick MF, men nu är jag gravid igen. Hoppas på att det ska gå vägen. BF någongång mellan 22 - 27 september.

Symtom; Svamp en vecka innan BIM, ont i tjejmagen, ligamenten, korsryggen, stickningar i brösten, svallningar (kall/varm) halsbränna och magkatarr

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    JensanL skrev 2018-01-17 15:06:42 följande:

Hej! Visst fanns det en Facebookgrupp? Vem skulle man maila?

Beräknad med första barnet 11/9 :?)

Jag är med i en som heter BF september 2018, hoppas det är rätt
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Löv1 skrev 2018-01-17 18:25:44 följande:

Alltså, idag har jag tänkt ?nu är jag inte gravid längre? ändå sedan jag vaknade imorse.

Hade ju så extremt tidiga symptom och plussade redan fem dagar innan BIM...

Ska ta ett nytt tidigt gravtest i morgon bitti då det är två dagar innan BIM.

Opererade bort en cysta på vä äggstock 2015 och idag har molverken i tjejmagnet jag haft nu i några dagar snarare gått över som ?slitningar? i äggstocken så som det kändes innan jag opererade bort cystan.

Någon mer än jag här som upplever att gravidsymptomen kommer och går? Eller någon likt jag som oroar ihjäl mig inför tanken på MF eller att något ska gå snett. :/

Min glädje har gått över till oro vilket är jättejobbigt. Tips på att komma över detta?

Kram!

Symtomerna kommer och går...

Jag försöker tänka som så att jag väntar inte MF, jag väntar en bebis.. Hade MF för ca 9 månader senast

Nostalgity skrev 2018-01-17 16:53:41 följande:

Läkaren ringde aldrig upp idag! Så ska ringa imorgon.

Är det nån mer som är trött/har i ryggslutet och att de strålar ut i benen/höfterna när man stått/gått? Är bara i 5+4. Känns ju rätt värdelöst hehe

Japp jag har samma

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Att vakna 2½ timme innan klockan ska ringa känns ju mindre kul. Var samma sak igår.
    Men var tvungen att kissa och äta något för hade en dov illamående som jag ville få bort..
    Igår gick jag en liten promenad innan jobbet, satt som knivar i venusberget.
    Men första barnet hade jag foglossning från vecka 19, andra var det från vecka 14 och med 3:e hade jag ifrån vecka 9. Dock är det ju 10½ år sedan sist..

Men lite nervös om det ska komma tidigt nu igen.

Någon mer än jag som är äldre här inne? Jag är 38 år i april.

Och någon mer än jag som väntar sitt 4:e barn?

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Eleonoratösen skrev 2018-01-19 05:43:24 följande:
    Jag är "bara" 33 men väntar mitt 4:e barn! Här 3 barn jag fick tätt och minstingen är 7 år.
    Min minsta blir 11 år i år. Han är inte så liten längre. Det blir ju att börja om. Mina barn är 15 och 13 de andra i år..
    Isavanna1 skrev 2018-01-19 05:50:33 följande:
    Min minsta är snart sex, men jag har hunnit bli 36. Om det blir bebis av denna så blir det familjens femte barn.
    Oj 5:e vad härligt!
    Orkide skrev 2018-01-19 07:27:39 följande:

Imorse fick jag byta trosor två gånger när jag gjorde i ordning mig för att det var blött pga riktigt vattniga flytningar eller så är det kiss fast jag inte känt. Är det fel på mig!?

Helt normalt
    beso skrev 2018-01-19 08:13:01 följande:
    Jag ska fylla 40 nu och väntar mitt 4e! :) Undrar också hur kroppen ska reagera denna gång. Dock är det 'bara 4 år sedan sist. Skillnaden hittills är att det extrema illamåendet jag alltid får är mkt mindre men tröttheten är enoooorm!

Vilken v är du I nu? :) Låter ju inte kul med foglossning..särskilt tidigt redan om d e Så! :/

Ja det är lite för jag var ju 27 år sist när jag fick barn liksom. Nu är man ju mycket äldre. Hur gamla är dina barn?

Jag är idag 4+5 och beräknad till 22/9, men kan bli flyttning. Nej fy var ju sjukskriven och arbetslös sist, men nu jobbar man ju.. Sist ville läkarna sjukskriva mig och sätta mig i rullstol

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    MammaMia1012 skrev 2018-01-19 12:55:07 följande:

Så skönt att läsa här att man Ingemar ensam om sina nojjor! Så fort jag inte känner något så blir jag orolig försöker slappna av inallt men har svårt märker jag. Är också lite äldre (37 år) och väntar vårt 3e barn men det är mer än 5år sedan jag var gravid.. så man kommer inte helt ihåg heller hur det var..

En sjuk sak var att det som fick mig att ana att det kunde vara något var mina visdomständer haha de har bara bråkat med mig på det viset som när jag varit gravid! Sen kom fler och fler grejer...

Hur många var det som typ anande att ni var gravida innan ni fick det svart på vitt??

Jag anade lite när jag fick svamp... men inte helt säkert
    Irmelin84 skrev 2018-01-19 14:44:34 följande:

Jag e helt färsk här på FL så undrar hur man svarar någon i tråden? Så att det inte blir privat meddelande slltså för det har jag listat ut!

Du klickar på citera på det inlägget du vill svara på, finns i högra hörnet bredvid tummarna...
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Mimipig skrev 2018-01-19 17:12:21 följande:
    Jag fyller 38 i mars och idag började jag känna av foglossning. Första graviditen kom det v 16, andra i v 10 kanske. Nu är det bara v 6.... fast det är verkligen inte smärta än, bara känningar.
    det är som jag då... känningar
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    beso skrev 2018-01-19 17:39:10 följande:
    Mina barn e 15, 8 snart och 4! :)

Jag har också varit så där att jag knappt kunnat gå. Inte lätt när man har barn o hem att ta hand om m.m. Håller tummarna du slipper bli så dålig den här gången!
    Vi får hoppas att vi klarar oss denna gången då eller iallafall ett bra tag..
    Isavanna1 skrev 2018-01-19 17:39:24 följande:
    Spännande med sladdis. Detta blir min fjärde och vår första gemensamma. 
    Detta är också mitt 4:e och vårt första gemensamma
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Orkide skrev 2018-01-19 21:33:53 följande:

Från att ha varit svullen i flera dagar på rad och nu är det helt borta från ingenstanns. Vart orolig på en gång. Trött på att bli orolig. Men känner också att om vi får missfall då orkar jag nog inte försöka mer. Tre år har det tagit och det har tagit hårt. Någon annan som känner såhär?

Jag känner så, dock har det "bara" tagit 1½ år år för oss, men dock med ett MF i mellan. Jag försöker tänka positivt, men kollar hela tiden på pappret när jag torkar mig..
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

3:e natten/morgonen som jag vaknar klockan 04. Hehe klarvaken och kan verkligen inte somna om.

Förhoppningsvis blir det lite bättre snart..

nouw.com/denöppnakampen
Svar på tråden BF September 2018