Inlägg från: Sotabuddha |Visa alla inlägg
  • Sotabuddha

BF September 2018

Hej! Jag plussade nu i slutet av februari och är nu i v.7+2, i fredags va vi på inskrivning samtal vid mvc och nu kan jag knappt vänta tills det är dags att boka ultraljud!! Känns inte riktigt verkligt än!!

• Sotabuddha

Åh vad roligt Daria111 :) hur mår du? Några symtom? Förutom jötteömma och stenhårda bröst så tycker jag inte jag känner så värst mkt! Är det ditt första barn? Lycka till du med!!!

• Sotabuddha
    Sabinac skrev 2018-02-15 15:07:26 följande:

Hej!

Jag var hos bm i onsdags för inskrivning. Bm tog då de vanliga blodproven som tas, bla inför kub osv.

Idag ringde bm upp och sa att alla proverna såg bra ut förutom järnreserverna som var väldigt låga. Hade 6 i järnreserv och bm sa att man helst ska ha minst 20.

Hon rådde mig till att börja med niferex tabletter. Har ni några bra tips för att kunna ökareserverna?

Jag fick oxå alldeles för låga järnvärden vid provtagning och har precis börjat med Niferex, är oxå nyfiken på om ni har några tips för att få upp värdena! :)

Jag äter massor med frukt och grönt och har alltid gjort (är vegetarian) har tidigare alltid haft bra värden, så det är första gången jag fått höra att de va låga!!
  • Sotabuddha

Hej! Måste fråga om det är någon som oxå har fått avsevärt försämrad syn i och med graviditet? Jag är i v.8+5, var hos optiker förra veckan och fick veta att jag egentligen inte får köra bil så som jag ser idag (ska få glasögon) har läst att hormoner kan påverka synen! Någon som upplevt lika?

Svar på tråden BF September 2018