Inlägg från: Xcalibur666 |Visa alla inlägg
  • Xcalibur666

BF September 2018

Hej! Jag är ny här på FL och tänkte hoppa in i denna tråd om det är okej!? Glad Har varit inne och läst på FL i många vändor igenom årens lopp då jag har försökt bli gravid både på naturlig väg o med hjälp av IVF under hela mitt förhållande med mitt ex (7års tid). Har varit med min nuvarande kille i ca 3 års tid och har nu lyckats bli gravid spontant! Känns helt overkligt! Har precis flyttat förra året och bytt jobb, o kommit närmare min familj o stortrivts, så det är ju egentligen inte bästa läget nu men det skiter jag i! Skrattande Det är vår tid nu o jag ska bara njuta o hoppas allt går vägen! Jag har inte läst alla kommentarer ännu. Men grattis alla ni som har plussat! Hjärta

• Xcalibur666

Glömde skriva att jag har beräknad födsel 5 sept! Är i v 11+3 idag. Ska in på ett andra ultraljud KUB-test komande torsdag. Var där förra v men då var lillen för liten att mäta. Troddde jag var längre gången. Osäker på när min sista mens var. pga utlandsresa i nov o sen jul o nyår. Plussade 13 januari!!Glad

• Xcalibur666
    Snufflan skrev 2018-02-23 21:05:46 följande:

Ångest!

Jag har redan varit inne på detta en gång innan. Nytt jobb på måndag, går in i v.12. Arbetsgivaren vet inget. Min mamma tycker jag ska berätta på en gång. Jag tänker det också. Men fler avråder mig att säga något alls och vänta så länge jag kan. Har 6 mån provanställning. Alltså några veckor innan bf. Vet inte vad jag ska göra eller tar mig till. Mår jättedåligt av det här. Vill inte ljuga, men vill inte bli av med jobbet heller. Usch, alla råder mig till olika saker. Säga eller inte säga det är frågan? 

Jag berättade i onsdags att jag var gravid för min chef. Jag var då i v.12. (11+6) Skulle gå på mitt 3e  läkarbesök under ganska kort tid o ville berätta tidigt då jag kommer ha en ganska viktig roll under våren/sommaren på jobbet när massa nya sommarjobbare kommer mm. (Har ett tungt aktivt utejobb)
    Tänkte att berättar jag tidigt så får han mer tid på sig att hitta en ersättare för mig o jag behöver inte oroa mig. Min graviditet var inte planerad. Började på mitt jobb i april o blev fastanställd  i oktober.

Jag tycker att det är bättre o vara ärlig o säga som det är istället för att jobbet får reda på det på annat håll eller att du säger till för sent! Jag var skitnervös men min chef är snäll o human så det gick bättre än förväntat.

• Xcalibur666
    Satelliten skrev 2018-02-23 22:56:26 följande:
    Hittade tråden nu och Hoppar rakt in i diskussionen : )

Jag tror också på att inte skjuta för länge på det, du vill ju ses som en pålitlig och trovärdig person. Det kommer ändå synas innan provanställningen går ut och det är för nära inpå.
    Välkommen! Jag hoppade in för några dagar sen! Glad

Ja jag har ju tur som hann bli fastanställd innan jag blev gravid så de kan ju inte direkt kicka mig. Och dessutom är jag på ett stort företag så jag trodde aldrig de skulle de, men man är ju ändå orolig för hur reaktionen ska bli. Chefen o en kollega som ska sluta nästa v vet om det annars ska jag vänta lite med att berätta för resten av kollegorna.Jobbar med bara män så det ska bli lite nervöst o säga det!Förvånad
    Men jag tror på ärlighet i detta fall!
  • Xcalibur666
    Satelliten skrev 2018-02-25 11:54:59 följande:
    Vad skönt att du är fast anställd, då kan de faktiskt inte göra något, diskriminering av föräldralediga är faktiskt olagligt. Kan vara skönt att vara med i facket annars skulle man ju aldrig orka driva det mot dem iofs. Stort företag låter bra, då har de nog bra rutiner.

Jo det är nervöst att säga det, men det är ju ditt liv liksom.. tror inte egentligen att så många tycker att man inte ska skaffa barn för att jobba istället. Jobbet kommer ju inte komma o hälsa på dig på ålderdomshemmet precis!
    Nä det känns väldigt bra faktiskt. En trygghet! Började i april förra året efter att ha sök jobb i annan stad o flyttade långt för o komma närmare min familj. var säsongsanställd först men fick som sagt fast i okt.  Nä alltså för min del så tror jag ingen missunnar mig att bli gravid på jobbet, men jag känner bara att jag blev gravid så fort efter att jag börjat. Men jag planerade det ju inte o jag har försökt bli gravid i flera års tid så det var väl meningen nu helt enkelt! Skrattande Har ju mått väldigt bra o stressat ner sen jag flyttade hit o fått ett jobb jag trivs med så jag ska bara njuta nu! En annan kollega e dessutom pappaledig nu under sommarn som kommer o en annan har sagt upp sig så de e inte bara jag som ställer till det! haha
Svar på tråden BF September 2018