Inlägg från: Mimi93 |Visa alla inlägg
  • Mimi93

BF September 2018

Hej, tänkte hoppa in här (hoppas det är ok).

Vi väntar vårt första barn, känns helt sjukt och overkligt!

Är beräknad 20/9. Hade första ul igår, kändes som en liten flicka :)

Hur gör ni för att få bort illamående? Mår i princip illa hela tiden!

• Mimi93
    Sabinac skrev 2018-02-27 20:43:54 följande:

Åksjukearmand från apoteket, äta ofta och lite så det alltid finns något i magen, fått lergigan utskrivet, ätit ingefärskapslar från hälsokost, vila i den mån som går.

Mig har det alltid hjälpt tillfälligt att duscha/bada länge.

Hoppas du hittar något som lindrar ditt illamående och att det går över snart! Lycka till, otroligt härligt att få uppleva allra första ultraljudet!

Tack för tips :) Min barnmorska rekommenderade postafen, men jag blir så trött av dem. Ska testa åksjukearmband.
  • Mimi93
    Nostalgity skrev 2018-02-27 22:29:34 följande:

Blev också jättetrött av postafen. Fick lergigian comp, dom är guld värda! Fick helt ny energi och illamåendet blev hanterbart.

Får kolla upp det, tack för tips :)
  • Mimi93
    Johannana skrev 2018-02-28 20:35:09 följande:

Har läst så himla många tråkiga historier kring KUB och var därför idag riktigt nervös när det var min tur. Så därför vill jag dela med mig av min positiva dag! Mitt lilla pyre såg helt perfekt ut på ultraljudet och sprattlade runt som en riktig vilde. Det var verkligen så himla häftigt att se! Väl vid provsvaren blev vi meddelade att vi fått bästa möjliga resultat, 1 på 20 000. Snacka om glädjetårar i bilen när spänningarna släppte :) Hoppas att fler läser detta och att det kan hjälpa till att lugna nervositeten <3

Åh så roligt att höra! Har KUB 13/3, vill bara höra att allt är som det ska! Jag går runt och är orolig hela tiden.
  • Mimi93
    emhu skrev 2018-03-02 10:30:29 följande:

Grattis till alla er som har fått se era småttingar och kub gått bra! Har mitt på tisdag 6/3 men är väldigt orolig. Symtomen blir bara svagare och svagare men inget blod i sikte än så länge (ta i trä) så jag intalar mig att allt är bra. 11+2 idag.

Mina symptom har också blivit svagare (illamåendet är kvar) men jag ?känner? inte livmodern lika tydligt samt att brösten inte är lika svullna längre. Kan det bero på att kroppen börjar vänja sig?
  • Mimi93
    Tobna skrev 2018-03-03 07:47:32 följande:

Hej! Vet inte ifall detta redan finns, men om det finns några göteborgare här som vill vara med i en Göteborgsgrupp så finns det en tråd som heter BF sep-nov 2018 Göteborg här på familjeliv, inte så många inlägg än, men hoppas på mer! Finns även en hemlig fb-grupp som man kan gå med i när man är redo:) hade varit kul att ha många att hänga med under föräldraledigheten!

Jag vill gärna bli inbjuden till FB-gruppen :) Bor i Göteborg :)
  • Mimi93
    Orkide skrev 2018-03-04 15:52:55 följande:

Tokmamma: Ja det låter verkligen som ett dilemma. Förstår att du vill jobba så länge som möjligt. Finns det chans att du kan få andra uppgifter?

Måste fråga om det är någon annan som har jobbigt att duscha. Sen typ v6 har jag haft besvär med att duscha och bada gör lixom ont med vatten på kroppen :-/

Jag får väldigt mycket ?mensvärk? när jah duschar.

Vad är det för typ av smärta du känner?
  • Mimi93
    Sabinac skrev 2018-03-05 17:45:41 följande:

Jag har exakt samma känslor som du. Jag har mitt kub-ul på fredag och vill bara se att det finns något levande därinne. Min mage är så stor att det är omöjligt redan nu att gömma oavsett kläder, förutom vinter jacka och de har man ju inte inomhus.

I fredags bytte jag kläder hemma 3 gånger innan jag tyckte att magen gömdes tillräckligt och samma dag fick jag frågan från två personer om jag var gravid. Och som sagt är jag ändå också orolig över att det kanske inte finns något hjärta som slår.

Men lycka till imorgon!

Vilken vecka är ni i? Jag är i vecka 12 enligt appen Preglife och min mage är fortfarande liten...börjar bli orolig
  • Mimi93

Är det någon mer än mig som har fruktansvärd huvudvärk?

Haft det i tre dagar nu, kan inte göra plötsliga rörelser och alvedon hjälper inte alls. Någon som vet vad det kan bero på?

Får ringa min bm på måndag om det inte går över

• Mimi93

Skönt att inte behöva vara ensam om detta, hoppas det går över för oss alla.

Jag kollade blodtrycket idag på apoteket, har lite lågt blodtryck så kan nog bero på det. Får se vad bm rekommenderar.

Sen äter jag väldigt dåligt också pga illamående, hoppas bebisen växer ändå.

• Mimi93
    Hellan skrev 2018-03-10 18:02:57 följande:

Jag har oxå lågt blodtryck och har alltid haft det. Själv blir jag extremt yr, illamående, svartnar för ögonen, ser blixtrar av det någon gång om sänder, huvudvärk har jag inte kopplat ihop det med, hm måste tänka på det.

Meddela gärna vad bm säger.

Har kollat med bm och hon sa att det kan bero pga att jag har ätit och druckit dåligt när jag har mått illa. Hon sa att bara försöka få i sig mat så blir det nog bra.

Hoppas det löser sig för dig.
  • Mimi93

Jag har varit på KUB och allt såg bra ut men känner precis som dig. Vissa dagar blir jag så rädd för att det ska hända något. Nu när det verkligen har sjunkit in att jag ska bli mamma vill jag ju inte gå runt och vara orolig hela tiden.

Kändes så overkligt att handla mammabyxor idag haha

• Mimi93
    FrkMalin skrev 2018-03-20 10:48:25 följande:

Igår fick vi se vårt lilla mirakel, allt såg ut som det skulle och vi fick den lägsta sannolikheten så det känns skönt. Då jag är förstföderska har hela den här situationen känts svår att greppa, det är det fortfarande men nu vet man att det faktiskt är något där inne iaf! Har tidigare gått runt och oroat mig över att jag inbillar mig allt och att det är tomt där inne så det var betryggande att bara få se det lilla livet Bf blev 23 september!

Åh va kul! Jag har också bf 23/9 ????
  • Mimi93

Det var ett tag sen jag skrev här, hoppas alla har en bra graviditet ????

Hoppas ni kan hjälpa mig med mitt barnvagnsdilemma, sitter och velar mellan bugaboo fox och Emmaljunga nxt90/60. Vilken ska man välja och varför? Har ingen erfarenhet alls ????

• Mimi93

Det var ett tag sen jag skrev här, hoppas alla har en bra graviditet ????

Hoppas ni kan hjälpa mig med mitt barnvagnsdilemma, sitter och velar mellan bugaboo fox och Emmaljunga nxt90/60. Vilken ska man välja och varför? Har ingen erfarenhet alls ????

• Mimi93

Tack för svar alla, får väl testa vagnarna och försöka beställa i tid...beslutsångest + gravidhjärna är ingen bra kombo

Svar på tråden BF September 2018