Inlägg från: Saccess82 |Visa alla inlägg
  • Saccess82

BF September 2018

Hej! Ny här i tråden. Bf 30/9 och vi väntar tvillingar. Första barnen för oss och jag har redan ganska stor gravidmage (mycket större än en kompis som ska ha i juni). Har varit sjukskriven i en månad pga illamående men det har äntligen gått över så ska gå tillbaka till jobbet nästa vecka. Är dock extremt trött, sover dåligt på nätterna och småsover på dagarna så är lite orolig för hur jag ska klara jobbet som är 10-18 stående i butik.

Vem var det man skulle skriva till om man ville vara med i fb-gruppen? Har för mig att det var i den här tråden jag läste om det men är extremt drabbad av gravidhjärna redan så är inte säker på något längre :P

• Saccess82

Eftersom järntabletter kan vara väldigt jobbiga att ta så tänkte jag tipsa om Mitt val Kvinna. Min sambo som är dietist fick mig att börja ta dem redan innan jag slutade med minipiller då jag har haft problem med järnbrist och folatbrist innan och när vi blev gravida så fick jag en tidig kontroll just på grund av mina dåliga värden. Till allas förvåning så hade jag perfekta värden på allt, trots att det är en tvillinggraviditet så bm trodde att jag troligtvis kommer klara mig utan andra tabletter genom hela graviditeten! De räcker säkert inte för er som redan fått dåliga värden men kanske kan hjälpa er som inte är där än. Skonsamma för magen, finns receptfria på Apoteket, innehåller mycket av det ni behöver som gravida och man tar bara två om dagen!

Svar på tråden BF September 2018