Inlägg från: MrsMHA |Visa alla inlägg
  • MrsMHA

BF September 2018

Tokmamma skrev 2018-05-03 06:11:46 följande:

Hej. Jag har också så. Jag har mycket sammandragningar och har fått två gånger som en slemklump dock genomskinlig. Ska till bm på tisdag. Aldrig fått så förut.

Hej!

Jag har bf i början av oktober så ligger några veckor efter er, men har också fått dessa slemklumpar. Både genomskinliga och lite gulaktiga. I min förra graviditet hade jag sammandragningar som påverkade livmodertappen, men kommer inte ihåg att jag hade dessa ?flytningar?. Har redan börjat få sammandragningar och oroar mig för att det ska vara bitar av slemproppen.
  • MrsMHA
    Tokmamma skrev 2018-05-08 15:15:24 följande:

Ang dessa slemklumpar. Träffade bm idag och beskrev detta + mina sammandragningar. Med min historik (hotad förtidsbörd med dotter från v 22) så får jag detta igen så måste jag åka in. Jag ska även träffa läkaren på mvc för att kolla livmodertappen så den inte är påverkad.

Jag var på undersökning idag också och det visade sig att livmodertappen var förkortad så jag blev sjukskriven och har ny kontroll om ett par veckor. Gynokologen tyckte att flytningarna såg normala ut, men provet visade på bakterier i slidan då vet inte om det kan ha påverkat. Bra att du fått en tid för att kolla tappen!
Svar på tråden BF September 2018