Inlägg från: Isathe |Visa alla inlägg
  • Isathe

BF September 2018

Bullen11 skrev 2018-01-23 08:55:27 följande:
    Oj! Och så sent som v.10 också! Förstår att du blev orolig då!! Tycker det är så jobbigt att det aldrig någonsin bara kan flyta på, det finns hela tiden något att oroa sig för :P fick mensvärk till och från igår på kvällen så trodde det skulle dra igång, men det kom inget mer utom lite rosa på pappret... Och än så länge inte mer idag heller. Är bara att vänta och se....
    Jag har också mensvärk/molvärk till och från, tror de är livmodern som växer. Jag har inte haft någon blödning eller rosa på pappret.
  • Isathe
    Nostalgity skrev 2018-01-26 08:37:51 följande:

En liten prick på 7,5-7,7 mm med ett hjärta som slår! =D

Blev en wow upplevelse, det är verkligen på riktigt det här!

Graviditeten kom från höger äggstock, därför jag har ont på höger sida ibland. Hon såg att blödningarna jag haft kommit från slemhinnorna nedanför, min graviditet sitter högst upp i livmodern.

Enligt bim är jag på 6+6idag...enligt ett digitalt gravtest så fick jag 3+ samma dag jag var i 5+0, enligt mm på embryot är jag 6+4. Hur hade ni räknat? Haha

Sådär blev de för mig också, var på vul 7+3 enligt senaste mensen, men blev då enligt mm på embryot flyttad till 7+0 (9,7mm) där och då. Så jag räknar efter det och får väl ändra igen efter vanliga ul om dom säger något annat. Alla uträkningar utgår ju från 28 dagars cyklar med ägglossning dag 14 om jag minns rätt, å ibland släpper ägget senare och befruktningen blir då senare och de gör att dagarna flyttas.
  • Isathe
    Nostalgity skrev 2018-01-26 08:51:38 följande:

Glömde skriva. Ringde bm nyss.... Hon fråga om jag vill göra ett tidigt ul i vecka 12-13. Det är något mitt landsting börjat med nu i januari. Då kollar dom hjärta, hjärna och organ bit för bit.

Ååå lyxigt!! Vilket landsting bor du i?
  • Isathe
    Bkn87 skrev 2018-01-30 19:02:22 följande:

Har fått en tid nästa vecka. Dock skulle det bara bli blodprov, och ul ett par veckor efter.. Tråkigt att behöva vänta så länge på en bekräftelse att det finns något där inne.. Finns det förresten någon här inne som bor i Dalarna? :)

Jag har egentligen bf i slutet av augusti men tror jag kommer få i september så brukar läsa lite här också. Jag bor i Västmanland men jobbar i Avesta är idag i v 9+6
  • Isathe
    Orkide skrev 2018-01-31 08:21:56 följande:

Klockan nio har jag tid för ultraljud. Mår så illa just nu, vet inte hur jag ska klara mig dit

Usch förstår din känsla. När jag var på vul mådde jag jätte dåligt precis innan jag fick komma in. håller tummarna att allt ser jätte bra ut!
  • Isathe
    Orkide skrev 2018-01-31 09:30:14 följande:

Fick se en bebis med tickande hjärta!! Datumen verksr stämma överens.

Härligt grattis!! Hur långt gången är du? Sa dom hur stort fostret var?
  • Isathe
    Orkide skrev 2018-01-31 12:01:29 följande:
    Jag är i v.7 (6+6) hon sa att storleken på fostret stämde överens med datumen. Kom inte ihåg exakt längd men typ 1 cm
    Okej, jag var på vul när jag var 7+3, mätte då fostret till 9,7mm och fick då att jag var 7+0 i ställtet. Därför jag var nyfiken 
  • Isathe
    hanna8911 skrev 2018-01-31 22:24:32 följande:
    Jag var i v7+3 med! Då mätte min lilla 11,5 mm så det låter kanske rimligt med 7+0 då?:)
    Ja, den växer ju några millimeter varje dag, så de stämmer säkert. Utifrån vul är jag idag i 10+0, å enligt hur bm räknar och utifrån sista mens är jag 10+3 idag. Bm kommer fortsätta räkna så fram tills rul, så ska bli spännande å se vad dom säger då.
  • Isathe
    998877 skrev 2018-02-21 08:43:53 följande:

Vilken vecka är ni i nu? Börjar ni också få det svårt att dölja magen?

Jag är i vecka 14 och tycker också de börjar bli lite svårt att dölja. Men å andra sidan hade jag lite mage innan så.....
  • Isathe
    FrkMalin skrev 2018-03-24 22:44:15 följande:

Måste fråga om man kan se någon mage på er än? Var tvungen att köpa gravidleggings idag för att jag inte kan ha någon av mina byxor längre, var inte redo för att köpa gravidbyxor än. Antar att det beror på att jag känner mig mer överviktig än gravid då magen inte är sådär fast och spänd som jag trodde Allt kanske låter larvigt men är första gången jag är gravid och jämför nog för mycket med andra... är i vecka 15.

Jag köpte gravidbyxor jätte tidigt, då det var obekvämt med vanliga byxor. Jag har också fått mage nu och haft sen ett par veckor är i vecka 18 nu. Men känner precis som du, känner mig egentligen bara överviktig precis som du. Fördelen med gravbyxor är att de ändå formar magen lite så de ser mer ut som en gravmage än övervikt. Detta är också min första graviditet och precis som du hade jag förväntat mig en hård fin gravidmagen inte någon pluffig mage. Men hade redan innan jag blev gravid övervikt kring magen.
  • Isathe
    Nostalgity skrev 2018-05-22 22:32:30 följande:

Vi var i helgen och beställde denna finnig.

Hos en butik som hade prismatchning, så vi betala bara 6600:- för chassi, liggdel och sittdel och med de nya färgerna som är tilläggskostnad. Supernöjd!

Är de en Britax Smile 2? En sån har jag också köpt, vi tog färgen stålgrå, då vi inte vet kön på bebis och i framtiden vill ha ett syskon, så då passar den oavsett.

Valde mellan stålgrå å Black Denim, men tyckte den såg så mörk ut och tänkte att de kanske blir varm. Har en kronans vagn också som är grön som vi ska ha hemma på gården så ville inte ha 2 gröna vagnar. Vad tog ni för färg?
  • Isathe
    Nostalgity skrev 2018-05-27 11:57:58 följande:
    Ja det är en Britax smile 2 =)

Vi tog Black Denim på liggdelen, den ser mörk ut i vissa ljus men i normalljus så ser den gråare ut hehe och så tog vi denim olive på sittdelen!

Tog ni samma färg på både sitt och liggdel?
    Ja, vi tog samma färg på sitt och liggdel. Var helt inne på Black Denim men var som sagt orolig att den skulle bli för mörk.
    Väldigt smidig vagn måste jag säga.

Men när jag satte ihop den med liggdelen blev jag först jätte arg över att de gick att "rucka/gunga" på liggdelen när man satt fast den i vagnen (Om du förstår vad jag menar) och tänkte att de var skitkvalite tills det slog mig att de nog skulle vara så.... HAHA...!! Har ni satt i hop er vagn?
  • Isathe
    Nostalgity skrev 2018-05-28 11:14:04 följande:
    Hahaha! Ja dom sa att de var dämpning/viss fjädring i liggdelen, när vi kollade på den... Tror det är de du menar?

Nej, vi har beställt den bara... Vill inte hämta ut den förän i slutet juli =) vill inte att den står å tar plats så den får stå i affärens lager istället ett tag, men framförallt så vill jag inte ha den hemma utan att få köra med den ute hehe. Skulle bara locka mig och skapa en längtan jag inte står ut med haha
    Ja säkert de jag menar, att de gick att gunga på själva liggdelen, men även sittdelen. Kan iofs vara bra om man står still med vagnen och bebis vaknar, då kan man bara vagga lite på den ist för att vagga hela vagnen.

Jag var hos BM i vecka 24+2, hade då ett sf mått på 25, bebisens hjärtfrekvens var 160 och mitt blodtryck var bra. Jag hade då gått upp 4kg. Några andra blodprover togs inte men fick ändå börja med järntabletter. Ska tillbaka om 1 vecka och är då i v. 28+2
  • Isathe
    Lilj3 skrev 2018-08-27 05:46:16 följande:

Vår tjej hade visst lite bråttom ut. Åkte in till förlossningen i lördags kl 13 för en kontroll pga att jag hade haft en liten blödning på morgonen. Hade även mycket sammandragningar dagen innan. När vi låg i undersökningsrummet med ctg gick vattnet och kl 17.19 var hon ute. 2345 gram och 45 cm lång, född i vecka 35+3. Nu ligger vi på neo eftersom hon behöver sondmatas, men hon känns i övrigt frisk och stark.

Wow häftigt!! Vilken lite tjej, men hon växer snart på sig. Vilket neo tillhör ni?

Ligger själv uttråkad på neo, då vår grabb gjorde en traumatisk entré och fastna. Han var livlös när dom väl fick ut honom så vi jobbar på återhämtning och sondar också.
  • Isathe
    Lilj3 skrev 2018-08-27 10:14:38 följande:

Grattis till sonen! Hoppas att ni återhämtar er snabbt. Vi ligger i Karlstad, ni då?

Vi ligger i Västerås, vi var dom första dagarna i Uppsala. Hoppas att er lilla tjej återhämtar sig också snabbt så ni oxkså får komma hem. Vi har snart legat i 2v och än kan dom inget säga om hur länge vi behöver stanna.
  • Isathe

Vi fick vår bebis för 15 dagar sedan, å han kom 9dagar före Bf. Var beräknad 25/8 å jag var stensäker på att jag skulle gå över....

Vattnet gick på tisdagen vid 17:45 och han kom på torsdag kl 9:47.

Allt var jätte häftigt, coolt vad kroppen gör och vägleder en genom hela förlossningen. Jag är riktigt fascinerad av detta. Däremot tog de en drastisk vändning när han plötsligt sitter fast när huvudet kommit ut och dom inte får ut honom på nästa värk.

Akutlarm dras inne på vårt rum och in väller ett helt gäng med människor. Dom sliter och drar, jag försöker hjälpa till så gott man kan å man riktigt hör paniken som utbryter sig i rummet då dom inte får ut vårt älskade barn....

Han satt fast i 10 minuter, 10 minuter av kaos på rummet. När dom väl får loss honom efter invändig och utvändig våld är han helt livlös.....

Vi fick inte de där avslutet som man tror, att få höra bebisen skrika å sen får man upp den på bröstet. Utan dom springer iväg med honom till ett annat rum, de enda jag fick veta var att de blivit en pojke och att dom jobbar med honom.

Jag hamnar på operation för att sys i underlivet efter att dom klippt mm å visste inte mer då än att han låg i respirator. Bebis och sambo får flyga helikopter till annat sjukhus för vård av pojken som dom lyckligtvis fick liv i. Jag fick komma efter och träffa honom ca 8h senare.

Första dagarna var riktigt kritiska för vår lilla krigare. Men här ligger vi idag tillbaka på hemsjukhusets neoavdelning 2v senare och kämpar med vikten.

Så de blir inte alltid som man tänkt..... Men jag är sjukt lycklig att jag har honom här hos mig idag. Å trots detta hemska avslut på en annars häftig förlossning så är jag inte rädd för att bli gravid igen. Jag är garanterad ett planerat snitt ifall vi skaffar fler barn och jag kan lite sörja att jag aldrig mer får gå igenom en vanlig förlossning och denna häftiga resa som kroppen styr över totalt, samtidigt som jag inser att de jag psykiskt säkert inte skulle klara utdrivningsskedet utan av gripas av panik.

Jag vill inte skrämma upp någon med detta inlägg utan ist skicka med att de är en otrolig resa att föda barn och häftigt vad kroppen klarar av och vad den gör. Helt fantastiskt!! Åk med, var närvarande och ta vara på det, såklart att de gör ont och känns men man hanterar det och glömmer fort.

• Isathe
    Orkide skrev 2018-09-01 13:24:33 följande:

Skönt att något händer för dig

Här finns NOLL tecken till förlossning. Sååå trist.

Till er glädje som väntar på tecken att förlossningen ska starta så vill jag bara säga att jag hade inga tecken alls utan helt utan förvarning, inga känningar osv gick mitt vatten när jag var ute och träna min hund.
Svar på tråden BF September 2018