Hej alla. Jag är i v24+5, väger 6-7kg plus sen jag fick reda på att jag är gravid. Jag får träffa min bm var tredje vecka vilket jag tycker är jätteskönt. Har lyssnat på hjärtat flera gånger (brukar vara runt 150), hade lite lågt järnvärde iv21 när jag var där efter rul så har ätit några järntabletter (nizefren tror jag de heter, med en c-vitaminbrus för bästa upptagning) och på min senaste koll hade jag jättebra värden igen så nu ska jag bara fortsätta ta dem ett par gånger i veckan. Jag har bra, på gränsen till lågt blodtryck. Jag tror jag hade mag-mått 24 eller 25cm förra veckan vilket de sa var normalt. Det som förvånar mig är att jag har lågt blodsocker, runt 4-4.5, jag äter lite fika/glass/choklad varje dag så har varit rädd för att ha högt blodsocker.
Jag måste säga att jag är så himla lycklig och glad! Jag har inga jobbiga krämpor (än), lite stel i ryggen ibland och lite svullen i underlivet men inget som jag lider av, jag kan sova, jag tränar lite, jag är oftast pigg, jag känner min son röra sig i magen flera gånger varje dag, jag känner mig fin i min mage, och min man tycker att jag strålar :) Livet är så härligt, och jag är så tacksam att jag får vara gravid och snart ska få ett barn att ta hand om, och att jag hittills har haft en okomplicerad graviditet. Nu hoppas jag det håller i sig tills han kommer ut!
Glad tisdag allihopa!