Inlägg från: jentorq |Visa alla inlägg
  • jentorq

BF September 2018

Hej alla,

Jag har nyfiket följt tråden men inte skrivit förrän nu. Har tre missfall i bagaget (2 MA och ett MF) och inga barn. Var på RUL igår och fick se en frisk pojke så nu slappnar jag av, njuter och har bestämt att allt kommer gå bra! :)

Vilken pojktråd detta är, verkar som alla väntar pojkar. Kul! BF 12 sept.

• jentorq
    Smka skrev 2018-04-20 15:53:20 följande:

Idag har vi varit på rul och fått sett en frisk liten pojke. Känns som jag börjar förstå att vi troligtvis kommer att få bli föräldrar igen. Efter missfall så har denna graviditet mest handlat om att räkna veckor. Nu hoppas och tror jag att jo kan njuta mer av vår och sommaren och ta tillvara på tiden då vi kan fokusera vara på storebror. Bf var samma som enligt sista mens 12 september <3

@Smka, jag känner igen ditt alias, var du med i BF feb 2018 tråden i somras? Där var jag också fram till v10 då jag fick konstaterat MA (fick göra tidigt UL pga tidigare MA som stannat i v8 men upptäckets för på KUB i v13).

Kul att vi har samma bf nu och att det går bra för oss båda! Kram
  • jentorq
    Nostalgity skrev 2018-04-21 17:55:05 följande:

Vi är 3 st som har samma bf =D

12e sept? Kul!!! Är din också en pojke? Jag fyller år 10e så hoppas inte han väljer att titta ut då (då blir det inget mer födelsedagsfirande för mig de närmsta 18åren haha).
  • jentorq
    vetrunge skrev 2018-04-24 12:46:27 följande:

hej! Skäms vi väntar på vårt första barn September 14 :) nästa vecka kommer vi  att veta om det är en pojke eller en tjej!
    hur mycket vikt har du fått nu?
    förlåt min svenska fortfarande inte så bra, vi pratar bara engelska hemma :)

Är i v20 och har gått upp 5kg. Mitt mål är att inte gå upp mer än ca 10kg, men vi får se hur det går. Äter nyttig mat men det blir fikabröd eller choklad nästan varje dag... Måste sluta med sockret! Är iaf ute och promenerar nästan varje dag och försöker varva med lite yoga och styrketräning också.
  • jentorq
    Sabinac skrev 2018-04-26 22:18:22 följande:

Det är dels magen men också illamående, smärta i magen, huvudvärk och allmänt dåligt verkligen.

Min mamma föreslog nässeldroppar, finns på hälskostapotek. Det ska jag prova då jag inte heller tycker om pillrena. Blutsaft har jag också hört ska vara mildare.
  • jentorq
    Nostalgity skrev 2018-04-28 17:07:16 följande:

Här har vi gått från att vara helt insnöade på emmaljunga till att beställt en Brio smile 2! Vi är helt förälskade. Fullt liggläge, liten, lätt, smidig och mycket billigare än Emmaljunga! Dessutom fick den bäst i test förra året tror jag?

Har ni köpt Brio eller britax smile? Britax är väl nyare modellen? Jag hittade britax smile 2 för världens deal (tycker jag) på blocket. Babyskydd, liggdel, sittdel, åkpåse och chassi från sept 2017 för 4200kr :)

Kan rekommendera alla som inte är så noga med att det måste vara splitternytt att kolla blocket eller Facebook marketplace, allt de jag köpte hade kostat mer än det dubbla i affär.
  • jentorq

Jag har sen några dagar tillbaka börjat äta järntabletter. Har ni tips för att motverka hård mage? Det som brukar funka för mig som jag tänker försöka använda mig av är torkad frukt (blä), kaffe, kokosvatten eller kokosolja, fiberrik mat, mycket vatten och motion. Har ni några andra tips för att få igång magen? Helst naturligt tack :)

• jentorq
    Nostalgity skrev 2018-05-07 12:44:59 följande:

Jag blir tokig!! Försöker hitta kläder som passar såhär års! Varit på hm, cubus, gina, kappahl, Lindex mfl... Både gravida delning och vanlig. Men jag hittar INGENTING!

Jag är inte ens 30, och alla kläder man kan ha nupå gravidavdelningen ser ut som kläder för en mamma på 50talet alt 40 bast!

Är det någon som vet vart jag kan hitta korta klänningar som inte slutar vid knäna, shorts som inte täcker halva låren, tröjor med urringning etc? Jag vill inte klä mig som en nunna bara för att jag är gravid! Samt behöver jag inte ha "kontorskläder"! HJÄLP!

Gina Tricot har fina (och långa) tank-toppar i olika färger med fin urringning och bra stretch, som går att dra ner över rumpan om man vill.
  • jentorq
    Elina22 skrev 2018-05-09 15:26:39 följande:

hej tjejer!

Har en fråga.. jag är så himla sugen på sushi och varit det så länge nu.. vet att sushi yama har en meny ?mama sushi? som ska va ok som gravid??

Men känner mig ändå osäker? Har någon av er erfarenhet av det?

Vetkligen inga problem om du går till ett ställe med mycket omsättning i deras mat (att det är populärt dvs). Är du överdrivet orolig för rå fisk kan du ta vegetarisk sushi eller california roll (crabstick är inte rått).
  • jentorq
    998877 skrev 2018-05-14 17:16:30 följande:

Tjejer hur mycket har ni gått upp och vad är ni i för vecka? Vad vägde ni innan ni blev gravida?

V23 (22+5) och har gått upp 6kg.
  • jentorq

Hej alla. Jag är i v24+5, väger 6-7kg plus sen jag fick reda på att jag är gravid. Jag får träffa min bm var tredje vecka vilket jag tycker är jätteskönt. Har lyssnat på hjärtat flera gånger (brukar vara runt 150), hade lite lågt järnvärde iv21 när jag var där efter rul så har ätit några järntabletter (nizefren tror jag de heter, med en c-vitaminbrus för bästa upptagning) och på min senaste koll hade jag jättebra värden igen så nu ska jag bara fortsätta ta dem ett par gånger i veckan. Jag har bra, på gränsen till lågt blodtryck. Jag tror jag hade mag-mått 24 eller 25cm förra veckan vilket de sa var normalt. Det som förvånar mig är att jag har lågt blodsocker, runt 4-4.5, jag äter lite fika/glass/choklad varje dag så har varit rädd för att ha högt blodsocker.

Jag måste säga att jag är så himla lycklig och glad! Jag har inga jobbiga krämpor (än), lite stel i ryggen ibland och lite svullen i underlivet men inget som jag lider av, jag kan sova, jag tränar lite, jag är oftast pigg, jag känner min son röra sig i magen flera gånger varje dag, jag känner mig fin i min mage, och min man tycker att jag strålar :) Livet är så härligt, och jag är så tacksam att jag får vara gravid och snart ska få ett barn att ta hand om, och att jag hittills har haft en okomplicerad graviditet. Nu hoppas jag det håller i sig tills han kommer ut!

Glad tisdag allihopa!

Svar på tråden BF September 2018