Inlägg från: loppanluure |Visa alla inlägg
  • loppanluure

BF September 2018

Hoppar också in här! BF 8/9.. Symtom illamående, trötthet utan dess like, och ett jäkla humör. Och denna molvärk! Tycker inte om den alls ...Tungan ute

• loppanluure
    Wunja skrev 2018-01-02 12:30:13 följande:

Hej, hoppar in här också, tog ett positivt i förrgår på bim-5, bf 12 september :) har en son på 3 år sedan innan som fyller år 17 september, täta födelsedagar om det går som det ska :) fick ett missfall (ma) i slutet av augusti i vecka 11. Äntligen tog det sig <3

Finns det någon stängd grupp på Facebook, vet ni det?

Grattis till er plus :D

Grattis! Fick ett MF i september så nu hejar jag på våra våra frö! Jag är i vecka 5 (4+4) Har du mycket symtom?
  • loppanluure
    Wunja skrev 2018-01-02 16:12:56 följande:
    Jag är bara I vecka 4, 3+5. Så inte så många symtom än så länge men det kommer väl ;) lite illamående, luktsinnet är galet och trött. :) du då?
    Illamående, trötthet, humörsvängningar och molvärk.. Haft det sedan vecka 4.. Hoppas att det går över lite längre in i graviditeten, skönt att ha semester just nu iallafall!
  • loppanluure
    Wunja skrev 2018-01-02 17:54:57 följande:

Molvärk har jag litegrann också. Håller på och slutar snusa så dåligt humör har jag nog pga det xD

Åh vad skönt med semester. Hade jag med senaste graviditeten också över sommaren. Men nu jobbar jag, i skola.

Ja väldigt skönt! Fram till och med måndag sen får vi se hur det blir. Börjat kräka typ varannan dag. Jag jobbar på en sjukhusavdelning! ????hoppas jag kan jobba på måndag. Blir många tankar när man går hemma och mannen jobbar
  • loppanluure
    Almandan skrev 2018-01-02 20:02:07 följande:

Jag är ju förvisso bara i 4+2, men jag har verkligen inte minsta lilla symptom. Sprang en halvmara i morse och det kändes precis som vanligt. Hoppas kunna fortsätta med löpningen så länge som möjligt, men kan ju mkt väl bli totalt däckad av trötthet redan nästa vecka, så jag njuter så länge jag kan :).

Var glad för det 4+5 här och har haft symtom sen en vecka innan bim????
  • loppanluure
    Harry900 skrev 2018-01-03 21:00:59 följande:

Hejsan! Jag är 23, 24 år i år, hade mina senaste mens första dag den andra advent alltså 10e december och ägglossning runt jul. Slutade med p-piller efter åtta år i somras och detta är första gången vi försöker skaffa barn. Vi är alltså inne på vårt åttonde år tillsammans och har hus och katt och hela tjolavippen! Jag gjorde tre tester förra veckan som alla visade negativt, men det var innan jag fattade att det tar ytterligare 1-2 veckor for hormonet att slå ut på ett test.. den senaste veckan har jag haft spänningar i mage och rygg (längst ner, som menstvärk) jag har halsbränna, huvudvärk, är satans trött hela tiden men kan inte sova om nätterna, ibland (ganska ofta) får jag som pirrningar genom hela magen, haft metallsmak i munnen två gånger som jag reflekterat över. Enligt mina beräkningar och alla sidor jag skrivit in på?s beräkningar så borde jag vara i vecka 4 (3+3) men vill inte ta ett digitalt test förrän om två dagar då man tidigast kan ta som som rekomenderar.. jag hoppas innerligt att jag är gravid!!! Blir bf i september i så fall, då går alla våra planer i lås och min längtan efter barn och efter alla dessa år med min älskade människa här hemma blir till verklighet. Vi blir en familj!!!! Ja, ni fattar, jag längtar! Läste denna tråd nu ikväll och av någon konstig anledning börja jag lipa av allt läsande... ja jag verkar ju ha en del symtom.. och om jag nu inte skulle vara gravid då vet jag inte vad.. men har en så stark magkänsla just nu! Är med i tråden så får vi se om några dagar när jag äntligen tagit testet om alla mina beräkningar är rätt.. någon som tagit testet i vecka 4 (3+5) och fått positivt? Tacksam för svar, vill ha nått att hoppas på ???? /bohuslänning och hallänning

Jag tog clearblue testa tidigt 6 dagar innan mens och fick positivt. Tror jag var i vecka 3+4 då cirka. Håller tummarna för dig!
  • loppanluure
    Harry900 skrev 2018-01-03 21:23:39 följande:

Jag har detta hemma där det står att jag kan testa 4 dagar innan menst vilket är nu på lördag.. jag har känt mig illamående hela dagen och yr och dåsig liksom, magen är lite svullen men icke brösten, inte känt något i brösten alls! Det känns och låter som att jag är gravid, måtte det inte vara inbillningssjuka.. och måtte det visa positivt här inom kort!

Hoppas verkligen det är positivt ! Du får uppdatera oss sen
  • loppanluure
    998877 skrev 2018-01-06 20:22:09 följande:

Jag går in i vecka 6 imorgon. Tankarna går mellan hopp och förtvivlan, ena sekunden är jag så lycklig och andra sekunden är jag så rädd att jag kommer få missfall.

Känner precis som du!! Så jobbigt
  • loppanluure
    saijda skrev 2018-01-07 15:14:08 följande:

Känner samma här :( och jag är i vecka 7(6+2)!

Hoppas att jag blir lugnare när jag ska till BM den 17 januari :0

Hoppas du blir lugnare då! Jag ska den 23/1. Känner mig lugnare nu än i morse. Jag bara grät.. och grät och grät. Sen pratade jag med min man när han kom in med hundarna och då kändes det mycket bättre!!
  • loppanluure
    JenPet8885 skrev 2018-01-07 22:24:54 följande:

Glömde skriva att det är mitt första barn men sambon har några sen tidigare!

Håller tummarna för dig!!
Svar på tråden BF September 2018