Inlägg från: Maria 269 |Visa alla inlägg
  • Maria 269

BF September 2018

Äter det mesta som vanligt, frukost gröt/youghurt ägg frukt, mellis typ smoothie, lunch protein å oftast ris/grönt mellis igen (macka/ägg) sen middag samba som lunch. ..tränar regelbundet fortfarande så antar att df hungern finns ????????????????

• Maria 269

Är det någon i Stockholm som behöver mammakläder har jag ett gäng i Stl 40/42 som är förstorat till mig tyvärr.

8st leggings

12 byxor

2 kjolar

250kr för allt

• Maria 269

Jag går på semester nu och kommer sedan vara hemma 3v innan bf, så slutjobbat här. Har starka förvärrar/sammandragningar och grov foglossning så df. Står/går/bär hela dagarna på jobbet så är lika bra att vila. Har två barn med så blir ändå inte mkt till soffläge haha

• Maria 269

Grattis till alla bebisar som kommit. V40 (39+0) idag och vaknade med oregelbundna värkar för en stund sen, hoppas det håller i sig!

• Maria 269
    Nostalgity skrev 2018-09-02 09:19:51 följande:

Hur går det? =)

Ligger i soffan och vilar...deg håller i sig men inte tillräckligt starka än. Varit iväg på sonens fotbollsmatch, tänkte att det skulle få fart på allt haha
  • Maria 269
    Gwendolyn skrev 2018-09-05 09:02:37 följande:

Hej! Hoppar in här! Någon annan här som gått Och trott det varit på gång lääänge? Verkar befinna mig i en utdragen latensfas som aldrig tar slut.

Väntar andra barnet men eftersom jag blev igångsatt pga överburenhet med första är jag väldigt spänd inför hur det känns med ett "normalt" förlopp. Jag har bf 13/9 (8/9 enligt egna beräkningar) och har sedan förra fredagen (!) drabbats av falska larm att något varit på g. Vaknade då på natten med något som kändes som riktiga värkar (vanliga sammandragningar har jag haft sedan v 20, dessa gjorde mer ont och med den typiska strålande smärtan mot ljumskarna och ryggen). Men i stället för att bli starkare försvann de! Sedan kände jag ingenting mer under lördagen, sedan började det igen natten mot måndag.

På måndag höll "värkarna" i samt tisdag så de övergick till konstant molvärk, hugg etc, men ingen regelbundenhet. Knaprade maxdos Alvedon som hjälpte lite... Sedan försvann det och jag kände inget mer än de vanliga sammandragningarna i några dagar.

I måndags och i går var det dags igen, men icke, det försvann. Suck.

Kan tillägga att slemproppen troligen börjat lossna sedan några dagar. Har geggiga flytningar med brunt i...

Lillan i magen ligger långt ner, helt fixerat. Sista besöket hos barnmorskan igår och hon kunde konstatera att det nog är dags snart. Kanske några dagar till men hon trodde inte jag går över tiden i alla fall. Att det kan vara såhär ibland och när det väl drar igång kan det gå fort.

Kan bara instämma med dig, känner exakt lika som dig. Nu vill man bara att det ska sätta igång på riktigt
  • Maria 269

Med full fart kom vår lilla kille i dag, bf+7.....trean är lurig verkligen. Vi mår perfekt och väntar på hemfärd

• Maria 269

[quote=79108430][quote-nick]Nostalgity skrev 2018-10-03 20:20:12 följande:[/quote-nick]Ni som fått barn... Det här med vikten. Hur har det gått för er?

Jag hade en inskrivningsvikt hos bm på 79kg, idag... 9 dagar efter förlossningen väger jag 81kg. Dock väger jag ca 73kg i normaltillstånd, inskrivningsvikten var så mycket pga mycket ätande för att lindra illamåendet. Så jag har 8kg kvar att gå ner. Jag var normalbyggd och tränad innan. Målet är långt kvar känns de som!

[/

Vikten har jag inte jätte koll på...typ 4kg kvar till ?min normala vikt? ca 2v efter förlossning. Har däremot mått väldigt bra och återhämtade mig snabbt så körde första gympasset igår...så skönt! Ska tilläggas att jag tränar relativt regelbundet hela grav. Promenerar också...bebis sover bäst ute k vagnen.

• Maria 269
    Nostalgity skrev 2018-10-03 23:08:09 följande:

Gud så skönt att kunna gymma igen!

Jag har ryggproblem... Ont i svanken, och foglossning fortf. Så jag går vagnspromenader så länge som kroppen orkar! Blir galen om jag sitter stilla för länge eller inte får komma utomhus varje dag.

Men jag försöker hitta musklerna i magen och stärka ryggmusklerna så gott det går, tänker på hur jag står och går... Inte svanka för mycket, ställa om kroppen att den inte är gravid längre haha

Ja verkligen skönt! Ja samma här, kan inte dega i soffan haha. Promenader är ju toppen start...håll vagnen nära kroppen bara i uppförsbackar ( å inte som många gör med raka armar halvliggandes) det hjälper hållningen å ryggen. Lycka till och hoppas du mår bättre snart
Svar på tråden BF September 2018