Gwendolyn skrev 2018-09-05 09:02:37 följande:
Hej! Hoppar in här! Någon annan här som gått Och trott det varit på gång lääänge? Verkar befinna mig i en utdragen latensfas som aldrig tar slut.
Väntar andra barnet men eftersom jag blev igångsatt pga överburenhet med första är jag väldigt spänd inför hur det känns med ett "normalt" förlopp. Jag har bf 13/9 (8/9 enligt egna beräkningar) och har sedan förra fredagen (!) drabbats av falska larm att något varit på g. Vaknade då på natten med något som kändes som riktiga värkar (vanliga sammandragningar har jag haft sedan v 20, dessa gjorde mer ont och med den typiska strålande smärtan mot ljumskarna och ryggen). Men i stället för att bli starkare försvann de! Sedan kände jag ingenting mer under lördagen, sedan började det igen natten mot måndag.
På måndag höll "värkarna" i samt tisdag så de övergick till konstant molvärk, hugg etc, men ingen regelbundenhet. Knaprade maxdos Alvedon som hjälpte lite... Sedan försvann det och jag kände inget mer än de vanliga sammandragningarna i några dagar.
I måndags och i går var det dags igen, men icke, det försvann. Suck.
Kan tillägga att slemproppen troligen börjat lossna sedan några dagar. Har geggiga flytningar med brunt i...
Lillan i magen ligger långt ner, helt fixerat. Sista besöket hos barnmorskan igår och hon kunde konstatera att det nog är dags snart. Kanske några dagar till men hon trodde inte jag går över tiden i alla fall. Att det kan vara såhär ibland och när det väl drar igång kan det gå fort.
Kan bara instämma med dig, känner exakt lika som dig. Nu vill man bara att det ska sätta igång på riktigt