Inlägg från: Nostalgity |Visa alla inlägg
  • Nostalgity

BF September 2018

beso skrev 2018-02-12 15:56:53 följande:

Ja tyvärr känner jag igen. Bra beskrivet. Jag blev så förvånad när det började bli värre i slutet av v9. Trodde att om något så skulle det bli bättre. Nu är jag i v 12 o mår de likadant. Vissa dagar är mkt värre än andra. Hemskt när det inte ens hjälper att äta. Bad o få lergigan comp utskrivet förra veckan. Ska försöka hämta ut det o se om det kan hjälpa lite iaf med tur..

Jag ringde bm (fast jag inte är inskriven) förra veckan och bad om lergigan comp, hon skrev ut det direkt... Har tagit dom över en vecka nu men kan inte säga att dom hjälper mig värst mycket =(

Hoppas dom hjälper dig mera!
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity
    MammaLinda88 skrev 2018-02-12 15:52:58 följande:

Var på inskrivning idag hos barnmorskan. 9+2 idag ???? fast man har två barn så är det lika overkligt, spännande denna gång. yngsta fyller ju 6 år så blir ju en liten sladdis ????? alla värden var bra, 132 i järnvärde. ultraljud den 18/4 ???????????????????? längtar!!!

Då är vi lika långt gångna. Och min minsta blir också 6år, i okt. Skoj =)
  • Nostalgity
    Orkide skrev 2018-02-14 08:50:11 följande:

Hur mår ni?

Fy jag mår illa, är helt orkeslös har varit hemma från jobbet denna vecka. Men värst att alla jäkla dofter, parfymer mm. Å de enda byxorna jag älskar hemma dofter hudkräm och går inte bort i tvätten Tips??

Dom säger att sådant ska gå bort om du tvättar dom i ättika. Hehe

Jag är inte så värst trött längre, mest illamående... Kan allt redan vara på väg att vända?

Nåväl, 5 dagar till inskrivning, 6 dagar till ul =).

Vet du om man gör ul eller vul i vecka 10+3?
  • Nostalgity

Mitt i allt illamående, trötthet och värk.... Så känns det idag lite bättre! Så idag har jag och min dotter planerat att åka till staden brevid 4 mil bort, för att shoppa och besöka Ikea =)

Ska in på polarn och pyret och prova deras gravidjeans, eftersom det är bara där jag sett jeans med låg mudd! Vill inte ha de där höga muddarna som bara gör ont.

Går in i vecka 11 imorgon, så här ska det slösas pengar haha!

• Nostalgity

Typiskt. . Tror jag blivit magsjuk? =( igår innan jag la mig fick jag jätteont i magen... För att jag åt massor av godis, choklad.. Jag är laktosintolerant men äter choklad ibland ändå, så jag gick på toan och tog konsekvenserna. Normalt så brukar illamåendet ge med sig under tiden magen tömmer sig, men de gjorde de inte... Så efter en halvtimme så kom de upp istället. Sist jag spydde var - 13. Efter det hade jag frossa och gick o la mig. Idag mår jag som vanligt? Magsjuka eller magens sett nu för tiden att ge upp?

Hmm.... Nåväl, 10+1 idag. Imorgon inskrivning och på tisdag ul =D

Någon mer som ser ut att vara mer gravid än man är? Jag postade en bild här när jag var i vecka 8 ca och kan säga att magen växer fortf. Med barn nr 2 så var jag såhär "stor" i vecka 17-18 ca. Tror min kropp agerar "okej jag vet vad jag ska göra, du är gravid igen" boom så ser jag jättegravid ut.

• Nostalgity

Hur många kg har ni gått upp?! Är i vecka 11 nu som sagt och har gått upp ca 5kg! Jag höll på att smälla av! Underkroppen har inte växt något och sambon säger att det som växt är maten framåt och brösten. Men FEM kilo?! Jag vet inte vad jag ska ta mig till =(. Jag är ju liksom inte överviktig när man ser på mig.

För övrigt så var blodsocker och järnnivån bra (132) och fick tid för ul den 17/4 =D.. Mannen har 3 flickor sen innan, jag har en av varje.... Han är bombsäker på att han bara kan producera flickor, min magkänsla och mitt hjärta säger pojke (vi vill gärna att det ska vara en pojk)... Så vi gjorde ett vad, den som har rätt betalar notan på ullared i sommar när vi ska dit på min födelsedag.

Imorgon har vi ett privat vul inbokat för att se om hjärtat fortf slår nu innan vi ska gå ut med det till familjen.

• Nostalgity
    Orkide skrev 2018-02-19 14:04:17 följande:

Jag har inte vågat ställa mig på vågen. Men jag tror minst fem kilo så som jag ser ut. Lår, rumpa, mage o bröst. Men jag har ätit konstant för att inte må illa och dessutom inte nyttigt. Funderar på att vägra väga mig på inskrivningen. Spännande att få se vem som har rätt av er. Vi vill ha pojke men jag är 100 på att det är en flicka. Bli självklart lika älskad men vi hade redan valt pojknamn sen länge hehe.

Lycka till på vul

Ja jag har också ätit pga illamåendet, men hädanefter tänker jag tänka på hur stora portionerna är.. Sambon säger att jag inte äter stora portioner men jag har verkligen ångest över vikten =/

Varför är du hundra på att det är en flicka?

Hehe ja då underlättar det ju med en pojke!

Jag försöker verkligen klura ut namn som passar in med mina barns namn (Hailey och Jamie), eftersom mitt eget namn också är ovanligt i Sverige.... Men vi kommer inte på något som faller mig i smaken hehe
  • Nostalgity

Så jävla förbannad just nu!! Blev inget ul nu kl 9.

Dom på sjukhuset hade bokat in en tid åt mig på kvinnohälsan för att konstatera hur långt jag var ggn den 26e Jan, eftersom dom på sjukhuset inte hade tid. Innan den 26e Jan hade jag ringt själv till kvinnohälsan och bokat en tid idag kl 9 för att kolla att de fortf lever nu innan vi ska berätta. Vi kommer upp till kvinnohälsan, karln har tagit ledigt från jobbet och stressat för att hinna hit. .. Nej, tiden togs bort eftersom jag hade en tid förut. Jag blev helt ställd... VA FAAN?!? så jävla arg så jag stegade därifrån, förbi karln och karln fick ta all min frustration i trapphuset!

Man kan väl för faaan fråga patienten om denna vill ha kvar tiden eller inte?!?

Hon "men om du av psykiska skäl vill kolla så kan vi klämma in dig på onsdag kl 13"

Slängde ur mig att Nej tack, det var idag JAG bokat tid!

• Nostalgity

Är det nån som vet om barnmorskan kan hjälpa till på nå sätt att sjukskriva en? Jag är det just nu men den läkaren på vc valde att endast skriva pga ryggen, trots att jag yrkade på att jag springer uppe om nätterna, därmed ingen direkt sömn... Jättetrött hela tiden, yrsel attacker och bär jag något tungt så blöder jag (dom säger att de blöder nedanför livmodern)... Jag är lastbilschaufför och därmed ska sitta bakom ratten hela dagen, dra pall på upp emot ett ton, bära paket hit och dit... Uppför trappor m. M och paketen väger uppemot 35kg styck.. Och det är jättestressigt, vi har tidspress och vissa dagar hinner jag inte med att ta nån lunch/rast. Så därför undrar om bm KAN anse att jag behöver as och hjälpa till med de på nå sätt?

• Nostalgity
    998877 skrev 2018-02-21 08:43:53 följande:

Vilken vecka är ni i nu? Börjar ni också få det svårt att dölja magen?

Jag är i vecka 11 och kan inte dölja längre. Har inte kunnat det sen vecka 7- 8 ungefär. Hade platt mage innan så svullnaden av tarmar etc har gjort enorm skillnad. Mitt 3e barn, så det kanske inte är så konstigt..

Undviker att träffa familjen pga att vi ska inte berätta förän vecka 15.
Svar på tråden BF September 2018