Inlägg från: 998877 |Visa alla inlägg
  • 998877

BF September 2018

beso skrev 2018-02-05 08:16:40 följande:

Usch tjejer. Trodde jag skulle vara gladare inför ul idag 9.30 men e bara livrädd för dåliga nyheter. Efter 8mf i rad innan denna graviditet undrar jag om det ens är möjligt att bebisen kan vara frisk. Idag 10+1 (v11). Vill inte gå ensam men har ingen som kan följa med. Tänk på mig o håll tummarna snälla! Kram :(

Jag håller mina tummar för dig. Hela dagen! Är också konstant orolig.
  • 998877

Tjejer. Om ni hade sett ett hjärta slå i vecka 8-9 och ni inte hade blött någonting. Hade ni varit lite lugna och kunnat hoppas på att allt kommer gå vägen fram tills kuben i vecka 13-14?

• 998877
    Cheerful skrev 2018-02-09 08:37:25 följande:

Är du under 30år är risken 2% eller mindre för missfall om du har sett ett hjärtslag efter 8 hela veckor.

Det står ju olika överallt. Blir inte riktigt klok på vad som stämmer och inte
  • 998877
    Evianna skrev 2018-02-09 15:40:28 följande:

Är det sant? Var kommer den faktan ifrån?

Jag har också läst att det är så på vissa sidor, men på andra sider står det ingenting om att risken minskar för att man sett ett hjärtljud.
  • 998877
    Orkide skrev 2018-02-14 08:50:11 följande:

Hur mår ni?

Fy jag mår illa, är helt orkeslös har varit hemma från jobbet denna vecka. Men värst att alla jäkla dofter, parfymer mm. Å de enda byxorna jag älskar hemma dofter hudkräm och går inte bort i tvätten Tips??

Fruktansvärd trötthet och illamående som kommer och går men kan ändå inte klaga det minsta. Jag är gravid. Ge mig all smärta i världen bara min bebis kommer ut frisk och välbehållen!
  • 998877
    Mimipig skrev 2018-02-14 13:49:55 följande:

Det fanns inget hjärta som slog på ultraljudet idag. Fostret dog för en v sen enligt beräkningarna. Jag är så förtvivlat ledsen och besviken på att behöva gå igenom det här igen. V 10 (9+0 idag.)

Jag är helt förvirrad nu. Och jag hatar att vi måste tillbaka till ruta ett och sätta igång jakten på ägglossning igen. Fast än är jag inte ens på ruta ett. Fan också.

Jag fick inte tid för abort/framtvingat missfall förrän på tisdag. Om det sätter igång själv ska jag ringa gynakuten på Danderyd. Det här var den tidigaste tiden de kunde få fram på KS Huddinge. Jag ville ha en tid idag, men pga sjukdomstider var detta första möjliga. Jag står på väntelista om de får nåt återbud. Jag undrade om de kunde kolla andra sjukhus (Danderyd har också sån avdelning), men de sa att det inte går nu när remissen är skickad och Huddinge äger ärendet. Jag orkade inte tvinga dem att ringa ändå. Och så hävdade de att Danderyd ändå brukar ha längre kö. Fast det vet de ju inte. Hon var inte särskilt stark, sköterskan vi träffade, hon hade inte raka svar på särskilt mycket. Läkaren var så stressad så henne fick vi bara träffa en kort stund när hon kom för att dubbelkolla att hjärtat inte slog. Sköterskan svarade bara ?allt är individuellt? på alla mina frågor. Vad är vanligare - att man väntar ut missfallet eller att man sätter igång det? Hur lång tid brukar det ta innan det sätter igång själv? Vilket är bäst för kroppen? Gör det ena ondare än det andra? Så jag vet inte vad jag vill. Helst skulle jag vilja att det satte igång NU. Av sig själv. Jag är så rädd för de där tabletterna som sätter igång aborten/missfallet. Det gjorde så ont sist att jag svor att kräva att de söver ner mig om jag skulle hamna i samma sits igen. Det måste väl vara mindre smärtsamt om kroppen sköter det själv? Men jag vill ju inte gå runt med ett dött foster i flera veckor och vänta på att naturen har sin gång.

Nej...... beklagar!!! Alla tankar går till dig/er. Hade ni gjort ett tidigt ultraljud eller detta var ert första?
  • 998877

Vilken vecka är ni i nu? Börjar ni också få det svårt att dölja magen?

• 998877
    Nostalgity skrev 2018-02-25 00:06:30 följande:

Nån som vet om missfallsrisken sjunker i vecka 12 (11+0) eller om det är vecka 13 (12+0)?

Vecka 13 (12+0). Men det värsta är ju att bebisen kan ha dött i magen utan att man vet om det, s.k. missed abortion. Det är jag mest rädd över nu innan andra ultraljudet.
  • 998877
    Nostalgity skrev 2018-02-25 17:16:09 följande:

Där vi bor, södermanlands län, är det nytt från Januari i år att dom erbjuder ALLA ett ul i vecka 12, fosterdiagnostik. Så den 8e mars kommer vi få se den lilla igen. Såg den senast i vecka 8. Så ni väntar vi spänt med att se om den fortf lever. Men det finns inget som säger att den inte ska göra det.... Alla symptom är fortf kvar med dunder o brak.

Ska också på ultraljud snart igen, är i vecka 13 nu. Var på ett i vecka 8+4 då allt såg bra ut men hör talas om så många missed abortion och att de haft symptom ändå. Min mage växer så det knakar men kan inte riktigt släppa oron ändå.
  • 998877
    Smka skrev 2018-02-25 17:51:33 följande:

Fast jag har hört (alltså vet inte säkert) att MA:n är medräknade där. Oftast börjar man ju blöda eller något litegrann iaf tillslut eller får ont i magen även om det är många veckor efter att fostret dött. Det är därför missfall risken också sjunker om man sett ett normalstort levande foster i v 9.

Ja förhoppningsvis hade det visat sig redan om det varit ett MA. Nu vill man andas ut lite för man kommit in i vecka 13 ju.
  • 998877
    EKTT17 skrev 2018-02-26 16:53:45 följande:

Håller tummarna för er alla.

Blev ett missfall här, men vi bröt ihop och kommer igen!

Kram på er alla!!

Beklagar innerligt. I vilken vecka? :(
  • 998877

Första barnet här med. Vecka 18. Normalviktig. Har haft mage sen vecka 12.

• 998877

Tjejer hur mycket har ni gått upp och vad är ni i för vecka? Vad vägde ni innan ni blev gravida?

Svar på tråden BF September 2018