Inlägg från: Mawie |Visa alla inlägg
  • Mawie

BF September 2018

Orkide skrev 2018-01-19 21:33:53 följande:

Från att ha varit svullen i flera dagar på rad och nu är det helt borta från ingenstanns. Vart orolig på en gång. Trött på att bli orolig. Men känner också att om vi får missfall då orkar jag nog inte försöka mer. Tre år har det tagit och det har tagit hårt. Någon annan som känner såhär?

Känner exakt likadant, har sagt att jag orkar fram till 40, och det fyller jag i november. Känns som det här verkligen är sista försöket.
  • Mawie
    Orkide skrev 2018-01-20 08:00:07 följande:

beso, Marie357, Mawie

Skönt att jag inte är ensam. Jag känner verkligen att mister jag denna då får jag sluta försöka och gå vidare i livet. Jag har mina två barn som jag älskar mest av allt, 6 och 4 år.

Men det känns konstigt att jag varit supersvullen flera dagar och nu har allt bara försvunnit. Nu känner jag mig inte ett dugg gravid.

Lätt att man går och känner efter alldeles för mycket,

Vaknade kl 05 och har inte kunnat somna om,

Ska flrsöka planera upp helgen med lite aktiviteter så jag slipper tänka.

Är det någon som kör gravid yoga!?

Det är säkert ingen fara Orkidé men lätt att man känner in sig med andra med när man har varit med om samma sak. Kram
  • Mawie
    beso skrev 2018-01-21 12:02:13 följande:

Jag fyller 40 nu så har bestämt mig att göra kub. Även niptest ev. Gjorde kub med min 4åring som såg bra ut o d kändes jätteskönt fast jag va så nervös för resultatet.

Vi kommer också göra KUB och Nipt testet.

Skulle vilja prata med min bm om det, fick första samtals tiden i v 13 bara några dagar innan ul.

Känns så himla långt bort.
  • Mawie

Efter vårat första mf, berättade vi efteråt för mina barn som var 12 och 10 vad som skett och varför vi var ledsna.

Min 10 åring blev ledsen och när han skulle sova , så berättade jag att antagligen var det något som urvecklats fel, att barnet kanske hade fötts med ett handikapp

-Men mamma jag hade älskat min syskon ändå!

Kunde inte säga så mycket men är glad att jag fått en son med så mycket hjärta<3

• Mawie
    ABbf2018 skrev 2018-01-23 17:47:29 följande:

Någons mer mage som svullit upp än min? Jag börjar bli stor om magen. Jag vet att det är tarmarna som sväller osv, men min närmsta kollega ha börjat titta nyfiket på mig, då vi ofta byter om samtidigt osv osv.

Jag är också svullen, mer på eftermiddagen och kvällen.

Har svårt att hålla mig vaken efter 20.00

Och första graviditeten jag känner illamående!!
  • Mawie
    ABbf2018 skrev 2018-01-24 06:16:00 följande:

Samma här. Jag har också svårt o hålla mig vaken, den här veckan har jag somnat ca e kvart efter vi ätit då vi legat i soffan. Igår sa sambon, ?de är nog bättre vi går o lägger oss i sängen? typ såhär... 18.30. Men va skönt jg sovit, förutom kisspaus kl 4. Bruka du vakna på natten? Illamående ha jag väldigt lite av, kan komma lite på morgonen om jag inte ätit frukost på en stund

Ja jag brukar också vakna vid 04 tiden,

Det är skönt att lägga sig sen och somna om, drömmer ju så himla mycket.

Har mått illa till och från, i går mådde jag illa hela dagen,

Nyss spydde jag! svårt att veta vad som är vad när det går kräksjuka på jobbet.

Så bäst att stanna hemma i fall det är något annat :(
  • Mawie
    Adalgisa skrev 2018-01-24 08:11:01 följande:

Hej alla! Lånar bara er tråd för att försöka ta reda på om det finns en grupp för BF oktober 2018? :)

Har inte sett någon än, du kanske är först ut

Grattis!
  • Mawie

Någon mer som fryser så det gör ont i lederna,

sover med dubbla täcken, har varit så här i tre veckor, känns som det är ngt fel på mig :(

• Mawie
    Nostalgity skrev 2018-01-28 10:11:20 följande:

Känner samma som du!

Det enda som går bra för mig att äta just nu är rostat bröd, flingor med mjölk, Ferraribilar och mariekex. Allt annat är tvärnej!

Känner liksom att all glädje är borta ur vardagen... Ingenting är kul längre.

Jag har dessutom stor ångest varje dag pga jobbet... Imorgon är det måndag. Och varje vardag blöder jag.. På jobbet stressar jag jättemycket för att hinna ut med godset till kunderna i tid, jag drar pallar på 6-800 kg... Ibland i snön, jag bär och kånkar på linoleum mattor på 116kg, folk plogar inte och det innebär att jag måste dra vissa pallar med palldragarn på o plogad mark... Det tar på mig extremt. Min kropp orkar inte med.... Jag skulle gå upp 3 vån i jobbet förra veckan, jag höll på att svimma efter en trappa.

Jag vet inte riktigt hur jag ska klara det?

Jag småblöder, har ont i höfterna/ljumskarna, huvudvärk, ångest, illamående och ont i hela kroppen så fort jag varit på jobbet.

Känns ju inte som ditt jobb är så optimalt för din situation, finns det någon chef som du kan förklara din sitution för!?
  • Mawie
    Orkide skrev 2018-01-31 09:30:14 följande:

Fick se en bebis med tickande hjärta!! Datumen verksr stämma överens.

Åh vad härligt! :D
Svar på tråden BF September 2018