Inlägg från: ABbf2018 |Visa alla inlägg
  • ABbf2018

BF September 2018

Evianna skrev 2018-01-13 18:50:59 följande:

Välkomna alla nya! Vi har en Bf-lista som ni kan skriva in er på om ni vill!

BF SEPTEMBER 2018

1. Jasminefjellberg 2:a barnet, Mrs Lina 1 barnet

2. LilacAm, 1:a barnet

3. Malin1809, Lisa1986 1:a barnet, Hanna8911 1:a barnet

4. Fhkb (ts) 1a barnet, Alvaaa 2:a barnet, KLindqvist 1:a barnet

5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet, Akinder 1a barnet

6. Magneten1 1a barnet

7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90

8. Erikasöder 1a barnet

9. Millannn 1a barnet

10. Evianna 3e barnet

11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet , Mawie 3:e barnet , Johannana 1a barnet

12. Nicho2018, 1a barnet

13.

14. Nostalgity, 3e barnet

15. Cheerful 1a barnet, ankmamma 1a barnet, Hellan 3:e barnet

16.Boggielo 3e barnet, Annnno 1a barnet , Abbf2018 1a barnet,

17.

18. Mimipig, 2:a barnet

19.

20.

21. Orkidé, 3e barnet, LA87

22.

23. Elsaida, 6:e barnet , Maggisbulle 1:a barnet

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30

• ABbf2018
    beso skrev 2018-01-17 08:50:33 följande:

Ul idag för kolla om d e ofostrig då dom ej såg foster för 5dgr sen i v7. :( Gravsymptomen har minskat men nyss mådde jag så illa att jag nästan kräktes. Vet man kan ha symptom som vanligt trots ofostrig graviditet..skulle kännas så konstigt o sorgligt. Är inställd på att d e tomt till 95%..men mina 5% av hopp lyser dock starkast tokigt nog o kommer antagligen leda till stor besvikelse o sorg om 1 1/2h! :(

Jag lider så med dig! Jag hade en ofostrig graviditet en gång, varade i 14 v. De va sån jävla skev känsla, de va fruktansvärt. Jag hoppas verkligen från hela mitt hjärta att du får bra besked. Hör gärna av dig om du vill prata och berätta hur det gick!
  • ABbf2018
    beso skrev 2018-01-17 08:50:33 följande:

Ul idag för kolla om d e ofostrig då dom ej såg foster för 5dgr sen i v7. :( Gravsymptomen har minskat men nyss mådde jag så illa att jag nästan kräktes. Vet man kan ha symptom som vanligt trots ofostrig graviditet..skulle kännas så konstigt o sorgligt. Är inställd på att d e tomt till 95%..men mina 5% av hopp lyser dock starkast tokigt nog o kommer antagligen leda till stor besvikelse o sorg om 1 1/2h! :(

Jag lider så med dig! Jag hade en ofostrig graviditet en gång, varade i 14 v. De va sån jävla skev känsla, de va fruktansvärt. Jag hoppas verkligen från hela mitt hjärta att du får bra besked. Hör gärna av dig om du vill prata och berätta hur det gick!
  • ABbf2018
    Nostalgity skrev 2018-01-17 16:53:41 följande:

Läkaren ringde aldrig upp idag! Så ska ringa imorgon.

Är det nån mer som är trött/har i ryggslutet och att de strålar ut i benen/höfterna när man stått/gått? Är bara i 5+4. Känns ju rätt värdelöst hehe

Jag har också så, en ilande känsla i ryggraden också. Men jag brukar ha så annars också då jag har en reumatisk ledsjukdom som bl.a. gör att man får som foglossningar, och främst påfrestningar i si leden. Vilket bruka stå för den strålande känslan ner i benen som också kn göra att man domnar i fötterna.
  • ABbf2018
    beso skrev 2018-01-17 12:40:34 följande:

Heelt otroligt! D va en bebis där idag med pickande hjärta! :o

5dagar innan sa annan dr att inget foster syntes i v7!!?

Så skumt! Grät lyckotårar där med benen i vädret! ;D Måste dock kolla nu om bf e aug el sept!

Trombyl sattes in för att förhindra blodproppar som tros vara orsaken bakom mina många tidiga mf i v 5-6.

Nytt vul om 2v!! :)

Tack ni som undrat o hållt tummararna! :)

Men åh vad kul!!! Stort grattis!
  • ABbf2018
    Sofielouise skrev 2018-01-20 07:18:27 följande:

Samma här!! Vaknat mellan 4-5 varje dag den här veckan ????????

Jag med! Helt sjukt. Fast sen är jag hur trött som helst resten av dagen!
  • ABbf2018

ÅH vad skönt, nu har jag ett vul inbokat den 5/2. Då komma jag vara i v 9(8+1). Och det känns skitbra! Nu ska jag bara oroa mig i två veckor till, sedan vet jag om de gå bra eller inte. Jag längtar, och ber till Gud att jg får se en liten kämpe med ett pickande hjärta. Annars bryter jag ihop. Toppen eller botten som man bruka säga.

• ABbf2018
    hanna8911 skrev 2018-01-22 20:50:05 följande:

Idag har jag varit på ul och fått se ett litet tickande hjärta i v 7+3! 11,5 mm och alldeles perfekt!

Åh vad kul!! Grattis!
  • ABbf2018
    beso skrev 2018-01-22 19:12:20 följande:

Det går säkert Bra! :) Själv fick jag se min lilla förra veckan o började böla! ;D

Hoppas det! Åh kan inte ens föreställa mig den känslan! Måste va helt otroligt! Vilken vecka var du i då?
  • ABbf2018
    Skilla15 skrev 2018-01-22 20:12:18 följande:

Härligt att få se ;) hjärtlig hälsning på skärmen

Fick idag ett inbokat VUL 2/2 ska bli spännande nu (då det var tomt alla gångerna ända fram till v 9 då det kom ut tomt senast)

Så nu håller jag tummar att man får se ett foster i 7+1 som jag kommer vara i då (förhoppning)

Okej, samma här fast jag upptäckte de inte förän i v 13 på ultraljud. Men då håller vi tummarna på att vi har små bebisar där inne den här gången. Jag försöker tänka ?hur ofta äre man får två ofostriga graviditeter på raken?? Det måste gå vägen den här gången! Jag har vul 5/2.
  • ABbf2018

Någons mer mage som svullit upp än min? Jag börjar bli stor om magen. Jag vet att det är tarmarna som sväller osv, men min närmsta kollega ha börjat titta nyfiket på mig, då vi ofta byter om samtidigt osv osv.

• ABbf2018
    Mawie skrev 2018-01-23 18:33:37 följande:

Jag är också svullen, mer på eftermiddagen och kvällen.

Har svårt att hålla mig vaken efter 20.00

Och första graviditeten jag känner illamående!!

Samma här. Jag har också svårt o hålla mig vaken, den här veckan har jag somnat ca e kvart efter vi ätit då vi legat i soffan. Igår sa sambon, ?de är nog bättre vi går o lägger oss i sängen? typ såhär... 18.30. Men va skönt jg sovit, förutom kisspaus kl 4. Bruka du vakna på natten? Illamående ha jag väldigt lite av, kan komma lite på morgonen om jag inte ätit frukost på en stund
  • ABbf2018
    Orkide skrev 2018-01-25 02:36:30 följande:

Alla ni som är vakna på natten, hur gör ni för att somna om?

Vid 04 brukar jag vakna o vara pigg. Ligger o vrider o vänder tills jag somnar om efter kanske en timme. Men nu är klockan 02.35 och jag har varit vaken i 40 min och är fortfarande så pigg. Får dock ont i benen av att ligga på sidan och kan inte ligga på rygg. Ska upp 05.44..

Samma problem här, inatt gick jag upp o gjorde iordning en smörgås då jag mådde illa också, och vips så somna jag när jag la mic i sängen igen, innan hade kag legat där o vridit och vänt på mig i över 1 timme.
  • ABbf2018
    Mimipig skrev 2018-01-26 09:19:57 följande:

Jag har också börjar sova dåligt. Har mer eller mindre legat vaken sen 4. Slumrar bara och vaknar oavbrutet. Varför?!

Jag vet inte. Men de är lite jobbigt. Som sagt somnade jag som en stock efter att jag tog en nattmacka inatt. Men de bli ju inte så bra i längden, eller så är det pga grundillamående man inte kan sova efter man vaknat. Ska testa med varm mjölk inatt.:)
  • ABbf2018

Nu ha ja vare tyst väldigt länge här, det är mest för att jag gått o väntat och oroat nig för dagen som äntligen är kommen, idag har jag sett mitt lilla hjärtegryn! 13 mm stor, med fina snabba hjärtslag! Halleluja kände både jag och sambon. Hoppas ni andra mår bra!

• ABbf2018
    mathildis skrev 2018-02-05 11:57:35 följande:

Hej!

Hoppas ni mår bra! Här är de sådär.

Blev dålig för en vecka sen, sjukt ont i magen och spydde å spydde, efter diverse VC besök fram och tillbaka, magkatarr trodde någon, magsår en annan, så visade de sig att jag hade fått gallsten.

In till akuten och blev inlagd, dagen efter opereras jag akut för inflammerad gallblåsa, (detta är min första operationen någonsin), gallblåsan och 7st stenar blev iallafall bortplockade, jag mår bättre.

Men jag tänker mycket på den lill* i magen, mår den bra, lever? Efter operationen gjordes inga undersökningar för att kolla läget, de sa de va för tidigt, de kunde ju ändå hända så mycket just de här veckorna. Jag är i vecka 8 nu.

Tänkte mest om de är någon mer som råkat ut för samma? Hur gjorde de med er? Gick de bra med bebisen? Finns de något man kan göra som blivande mamma för att kolla? Bor i västra Götaland, så här är de ju inget ultraljud förrän i vecka 18.. och de känns som de är långt fram till vecka 18...

Men alltså... om du tjatar dig till ett ultraljud? Går det ändå inte? Jag gjorde ett idag, och är i v 9(8+1). Och där såg vi en liten bebis som hade ett starkt pickande hjärta. Så nog skulle du se något, hjärtat börjar ju slå i v 7, och i v 8 blir det starkare. Tjata tycker jag, alt gå på privat ultraljud. Hopps de gå bra vilket fall!
  • ABbf2018
    riskornet18 skrev 2018-02-05 18:22:03 följande:

Hej!

Vilken bra tråd! Hoppar också in här!

Plussade första gången 16/1, var tvungen att kolla tre gånger! Så lycklig!

Är vårt första barn! NC säger att vi idag är i v.6+4 och bf 28/9!

Hittade den här tråden idag och gick genast med i familjeliv så man kan prata av dig!

Har varit så sjukt trött! Alltså vilken seghet man kan uppleva men idag vid 14 kom det värsta av allt, så illamående! Har äntligen lugnar sig lite men går inte över! Hur gör ni vid illamående?

Hej och välkomnen!

Visst äre fantastiskt att få se det där efterlängtade plusset!

Illamåendet kan va jobbigt, men jag tycker de är rätt skönt o ha tydliga symtom för då inbillar jag mig att allt är bra. Det jobbigaste tycker jag är illamåendet på natten och kisspauser på natten. Läääänge sedan jag sov igenom en hel natt nu. Hehe. För att lindra illamåendet på dagtid ser jag till att äta regelbundet, ofta! Fast i små portioner, och sedan äter jag mest neutral mat, alltså inte så fet mat, och inte så stark mat, stark mat är mest för att jag inte är sugen på det, och annars älskar jag det, men de kanske kommer igng sen när illamåendet suddas ut.
Svar på tråden BF September 2018