Inlägg från: josgos |Visa alla inlägg
  • josgos

BF September 2018

Löv1 skrev 2018-01-17 21:05:52 följande:

Okej, skönt att höra att det går upp och ned för dig med symptomen också. Man får väl egentligen vara glad för de dagar då det inte känns så mycket, för tids nog blir man ju varse om det. Hehe...

Smart! Vad roligt att du har det inbokat och att se fram emot! :)

Jag ska nog ringa mvc på måndag om jag fortfarande plussar då, så får jag också försöka boka in VUL så tidigt som det är möjligt. :)

Mina tankar är på utomkvedes, fick se ett foto på min kusins foster som var utomkvedes när jag var ca 15 år, och det har satt sig som en skräck i mitt huvud. :(

Exakt! Tids nog kommer vi om allt går som det ska längta tillbaka till den nästintill symptomfria tiden. Men det måste ju vara lättare att inte länna oro när barnet börjar röra sig därinne, tänker jag? Har inte varit gravid förut men då vet man ju att det lever.

Jag har en bra magkänsla (bokstavligen haha) och är väldigt lugn i kroppen men vill ändå göra VUL så man vet säkert.

Ja usch förstår att du blev skrämd av det! Men försök att tänka positivt!
  • josgos
    Mimipig skrev 2018-01-17 21:03:14 följande:

Ja, kroppen är rätt fantastisk ändå. Och psyket också. Men det MÅSTE liksom bli ett barn till, det fattas en. Det är som en urinstinkt, det har verkligen varit hormonerna som krävt en ny graviditet. Det enda jobbiga har varit att se gravida mammor på sonens dagis. Då grät jag i smyg. Av någon anledning var gravida kvinnor på stan ok.

Tänk att det kan kännas så starkt, denna längtan, även om man redan har barn.

Tror du reagerade mer på dem på dagis för att ni känner varandra! Men nu e det din tur också!!
  • josgos
    MammaMia1012 skrev 2018-01-18 06:59:48 följande:

Ja men precis, brukar ju kunna typ bota trötthet med träning mem icke!

Jag har beställt hem Stora träningsboken för gravida av Lofsan och Jessica Almenäs (älskar dem) så det hoppas jag blir jättebra! Kommer försöka hålla i löpningen eller jogga så länge det får också... sen kanske det blir promenader istället men vi får se

Har läst att man får högre vilopuls när man är gravid. Troligen för att man ökar blodmängden? Och det måste väl påverka även pulsen när den går upp när man tränar då.

Upplever också sämre kondition nästan omedelbart. Det jag tagit till mig av hur man ska träna i början av graviditeten är att lyssna på kroppen, göra ungefär det man brukar, men kanske lite längre pauser. Man ska ta det lite försiktigare om man blir yr. Så för min del som har lågt blodtryck och lätt blir yr när jag reser mig snabbt känns ju tex burpees inte särskilt aktuellt haha!
  • josgos
    Imra skrev 2018-01-18 16:40:21 följande:

Hallå allihop!

Idag gick jag in i vecka 6 (5+0). Och jag känner i stort sätt ingenting? Man blir ju lite orolig att man kanske borde känna lite illamående eller så. Men nope!

Ömma bröst och lite lätt molvärk emellanåt. Hur mår ni andra i ungefär samma vecka? :)

Jag känner exakt som du och är en dag efter dig! Brösten är så ömma att täcket nästan gör ont mot dem, och har växt typ en storlek. Molvärken kommer och går. Idag mycket mer än de 3 tidigare dagarna. Lite tröttare än vanligt kanske. Känns ju skönt att någon mer har samma!
  • josgos
    MammaMia1012 skrev 2018-01-20 07:05:22 följande:

Finns det nån mer än jag som blir tokig i kaffe? Hade inga problem med kaffe med första och fick cravings med andra så fick liksom lägga band på mig att inte dricka för mycket. Även denna gång mår illa på morgonen och kommer och går under dagen men dricka kaffe är inga problem?? Och är toksugen hela tiden?? Nån mer än jag? Väldigt märkligt har ju bara hört andra som inte kan dricka, eller typ första tecknet på graviditet var när kaffet smakade illa osv...

Jag är också det! Vet inte om det beror på rekommendationen att inte dricka mer än 300mg koffein per dag? Det man inte får vill man ha och därför blir man sugen?! För mkt koffein kan öka risken för MF tydligen :(

Lusläste om Nespresso vad kapslarna innehöll (dricker mest espresso) och kom fram till att max 3-4 Ristretto om dagen är ok. Brukar dricka betydligt fler haha. Så jag har köpt hem koffeinfritt.
  • josgos
    Wulfina skrev 2018-01-20 23:59:58 följande:

Alltså det va så länge sen jag va aktiv på familjeliv så jag har glömt hur man citerar.

Vill nån vänlig själ förklara. :)

På mobilen är det ett kugghjul till höger om de två tummarna uppe i högra hörnet. Lycka till!
  • josgos
    hanna8911 skrev 2018-01-22 20:50:05 följande:

Idag har jag varit på ul och fått se ett litet tickande hjärta i v 7+3! 11,5 mm och alldeles perfekt!

Åh så roligt att läsa! Tog ni bilder?

Ska själv på VUL när jag kommer vara i 7+5, men det dröjer ett par veckor.
  • josgos
    Mikkis90 skrev 2018-01-22 21:55:07 följande:

Hejsan allihopa! Jag är ny här och fick imorse veta att jag är gravid med andra barnet! :D jag är så lycklig så det bara sjunger om det! Jag är på bim idag så vecka 5 alltså (4+0) :).

Jag är enligt uteäknaren här på familjeliv beräknad att mitt nr lär bli 30:september :) hihi

Finns det någon sida på fb som man kan vara med i? Vore kul och lära känna folk även i Sthlm området , själv så bor jag i norra sidan av Sthlm :)

Grattis!

Väntar första barnet och är i v 6 nu. Bor i Stockholm. Är du född 90?

Det finns en hemlig fb-grupp, scrolla upp ett par sidor så ser du vem som bjuder in till den :)
  • josgos
    Isavanna1 skrev 2018-01-23 09:23:17 följande:

Tyvärr så var där inget levande foster, så nu väntar jag på att läkaren ska ringa mig med en tid till sjukhuset för att få tabletter och stöta ut det. Precis kommit till jobb så det känns som att det kan bli en lång dag idag.

Åhnej! Så ledsen för din skull! Sänder varma tankar. Kanske läge att vara hemma och pyssla om sig och strunta i jobbet? Ta hand om dig!
  • josgos
    Orkide skrev 2018-01-23 12:42:58 följande:
    Jag har inga symptom heller. Molvärken är också borta, jag är i v 6 (5+5).
    Mina symptom - som molvärk tex - kommer och går, men ömma bröst försvinner icke! Bröstvårtorna har också blivit mer framträdande och vårtgårdarna större. Och den nya formen på brösten har ju liksom inte gått tillbaka. Är i v 5+3
Svar på tråden BF September 2018