Inlägg från: Smka |Visa alla inlägg
  • Smka

BF September 2018

Nostalgity skrev 2018-01-28 16:53:39 följande:

Så bästa är att först försöka med vc, men vill dom inte så vänder jag mig till bm?

Verkar vara olika. Kanske bäst att ringa mvc och fråga. Antingen hjälper dom dig där eller hänvisar vidare. Även om du inte är inskriven kan du ju alltid fråga. Hoppas det löser sig =)
  • Smka

Var på inskrivning hos bm idag. Har ju läst om att dem ska börja göra ultraljud i v 12 efter årsskiftet här men tydligen hade det inte kommit igång än. Så nu får jag vänta till rul precis som med första barnet. Får hoppas att allt är som det ska där inne.

• Smka
    beso skrev 2018-01-30 10:54:34 följande:

Måste du vänta till v 18?? :0 Det känns ju inte ok tycker jag..

Ja det måste jag om jag inte bokar privat. Sambon var lite inne på att göra det men vi bor inte i någon stor stad så blir några timmars bilväg isf samt att ta ledigt från jobbet med mera. Med första barnet fick jag ju också vänta på till ultraljudet tror jag var i v 20 då men har ju haft ett MA i bagaget och är ju inte kul om det skulle upptäckas först då. Men som sagt man får väl ändå hoppas på att allt är bra =)
  • Smka

Idag bestämde jag och mannen att boka privat ultraljud. Så vi beställde tid och skall dit om 2,5 vecka. Då kommer jag att vara i v 10+4. Så det blir barnvakt och en tur till storstan, men det blir mysigt.... Hoppas jag.

• Smka
    Challenge88 skrev 2018-02-01 14:15:18 följande:

Jag måste bara få fråga. Ni som redan fått se/höra ultraljud/hjärtljud, är det standard hos er eller har ni bett om det? Om det är standard vilket landsting hör ni till? Vad jag har förstått det som är att jag inte kommer få varken höra eller se något förrän v 18-20. Känns jätte långt bort nu :(

Här får man också bara göra ultraljud så sent. Med första barnet var det först då jag fick se att det låg något i magen. Den här gången har jag faktiskt bokat privat ultraljud om några veckor. Det finns inte heller här egentligen men vi får ta oss en liten utflykt till större stad =)
  • Smka

Börjar dra ihop sig för att berätta här. Och jag hatar det men ska bli skönt när det gått ytterligare några veckor och alla vet. Har tidigare berättat direkt för mina föräldrar syster och ett par vänner och det har varit skönt när jag fått missfall. Denna gången har vi inte berättat för någon. Till helgen ska vi fira sonen som snart blir två och efter kompromiss med mannen har vi bestämt att vi ska ge en bok som handlar om att få syskon. Kommer bara att vara i vecka 11 men är bara dom närmaste som är där. Vet att alla kommer att bli glada men tycker fortfarande det är jobbigt.

Värre blir det väl sen att berätta för chefen men har bokat ul om två veckor och ska berätta efter det. Vill inte vänta för länge heller eftersom jag är svår att ersätta på.

Sen börjar magen synas mer och mer. Syns genom kläderna. Vet att den riktiga magen skall synas föraren v. 13 men kan inte bara vara gasen. Magen är stor även på morgonen. Är smal sedan innan och har tvättbrädemage så kanske syns mer när livmodern trycker upp tarmarna? Har iaf svårt att tro att jag kommer kunna dölja den tre veckor tillm

• Smka
    Bkn87 skrev 2018-02-05 19:33:17 följande:

Om någon dag är det dags för inskrivning. Fick ni göra UL på första mötet? Vissa verkar få se redan nu men vissa får vänta till senare.. Jag vill ju få en bekräftelse på att det finns ett litet liv där inne..

Hur gick det till för er?

Beror nog helt på vart du bor. Där jag går pratar dem mest bara om levnadsvanor och förväntningar och så, men ska göra privat ultraljud om två veckor. Hoppas det blir ett bra möte iaf och att du får en bm som du kommer kunna känna förtroende för
  • Smka
    beso skrev 2018-02-06 08:14:49 följande:

Hej mammor. 10+2 och ultraljud o inskrivning gick bra igår. Bebben såg nu verkligen ut som en bebbe och var VILD! :0 ;D Armar o ben vevades runt o det sprattlades för fulla muggar. Den ställde sig på huvet flera gånger o hade sig så hon hade svårt o mäta t.om..lyckades bara mäta en gång av två. Sen när det var dags att ta kort vände h*n ryggen åt o ville inte va med! Jahopp!

Såg framför min 4åring o sjuåring som brukar stöka o stå på huvet i soffan..nu alltså en till som redan håller på inne i magen! ;) Har hela tiden tänkt att det är en tjej..men när jag såg energinivån igår påminde den starkt om mina söner som e betydligt vildare än tjejen..

Järnvärdet och sockret var bra liksom blodtrycket. Tröttheten jag lider av så hon beror på graviditetshormoner men bör gå över om inte allt för många veckor. Höll på somna i väntrummet o när hon ropade upp mig blev jag yr o tog ett snedsteg framför alla där..pinsamt!

Igår kväll blev yrsel värre o rummet snurrade för några sekunder trots att jag låg ner..nu på morgonen är jag fortfarande yr. Blir orolig. Undrar om det är normalt eller om jag fått kristallkula som jag haft förut!? :( Någon annan som är yr eller vet nåt om detta?

Åh mysigt. Jag skall göra il om ca 1,5 vecka. Kommer då vara i 10+4 så då kan jag förvänta mig att se lite mer än bara en "klump" då =)
  • Smka
    Nostalgity skrev 2018-02-12 14:16:44 följande:

Är i vecka 10 och mitt illamående har ändrat karaktär =(

Innan så har det varit irriterande dovt hela tiden.. Från morgon till kväll... Inget hjälpt, bara mått illa heeeela tiden, illamående som är som innan man blir magsjuk.

Nu har det ändrats att det går i vågor flera ggr per dag, och det är med kraft.... Att jag är nära att kräkas. Det liksom tar över hela min kropp Och det hjälper inte att äta.

Någon mer som upplever att illamåendet ändrats med att veckorna stiger?

Vet inte om det ändrats men blivit värre. Tidigare har det hjälpt hyfsat att äta typ en gång i halvtimmen men nu vet jag inte riktigt var jag ska ta vägen. Har ätit postafen och burit seaband men det hjälper inget känns det som. I eftermiddag har jag läkartid och hoppas få lergigan comp utskrivet. Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till. Spyr ju inte jättemycket 1 till 2 gånger om dagen, många dagar inget alls men syn sitter verkligen i halsen hela tiden.
  • Smka
    Nostalgity skrev 2018-02-18 10:40:26 följande:

Typiskt. . Tror jag blivit magsjuk? =( igår innan jag la mig fick jag jätteont i magen... För att jag åt massor av godis, choklad.. Jag är laktosintolerant men äter choklad ibland ändå, så jag gick på toan och tog konsekvenserna. Normalt så brukar illamåendet ge med sig under tiden magen tömmer sig, men de gjorde de inte... Så efter en halvtimme så kom de upp istället. Sist jag spydde var - 13. Efter det hade jag frossa och gick o la mig. Idag mår jag som vanligt? Magsjuka eller magens sett nu för tiden att ge upp?

Hmm.... Nåväl, 10+1 idag. Imorgon inskrivning och på tisdag ul =D

Någon mer som ser ut att vara mer gravid än man är? Jag postade en bild här när jag var i vecka 8 ca och kan säga att magen växer fortf. Med barn nr 2 så var jag såhär "stor" i vecka 17-18 ca. Tror min kropp agerar "okej jag vet vad jag ska göra, du är gravid igen" boom så ser jag jättegravid ut.

Ja har också fått mage. Tycker det är jobbigt som att "här går jag och tror att jag är mer gravid än vad jag är." Är i v 10+3 men har ändå tänkt att jag ska berätta för chefer någon gång i veckan. Visserligen döljer våra arbetskläder allt vad former heter men vill ändå inte att folk ska gå runt och misstänka saker. Är väldigt nervös då jag är svårersatt men hon vet om att jag hade mf i somras så lär väl inte komma som någon chock heller antar jag.
Svar på tråden BF September 2018