BF September 2018
Åh grattis till alla små bebisar!! Så roligt. Längtar så till vårt kub den 19 mars. Känns som en evighet tills dess :((
Åh grattis till alla små bebisar!! Så roligt. Längtar så till vårt kub den 19 mars. Känns som en evighet tills dess :((
När ni ska berätta vilken vecka ni är i, vad säger ni? Enl appen Preglife så kan graviditetsveckan vara 14 men enl hur bm räknar 13+4. Alltså i detta exemplet hade ni sagt vecka 14 eller 13?
Min som har gjort kub, har ni kollat vilket värde ni hade på hcg? Jag tog proverna inför kub idag och kan såklart inte låta bli att googla på resultaten. Dock är hcgn ungefär samma som i augusti 2016 när jag tog mina kub tester med dottern, men man kan ju inte låta bli att oroa sig. Vad hade ni på hcg?
Är ju så dumt ibland att man kan läsa sin egen journal. Såg att provet PAPP-a var mycket lägre än med dottern.... har ingen jäkla aning om vad det betyder.
Vart är det du kan läsa din journal? På 1177 finns ingen journal jag kan läsa iaf =/
Vart är det du kan läsa din journal? På 1177 finns ingen journal jag kan läsa iaf =/
Då går vi in i vecka 14 idag, fasiken vad veckorna går fort nu för tiden! 38 dagar kvar till RUL <3 förhoppningsvis får vi då veta könet på mini =)
Hur tänker ni andra ang att ta reda på könet?
Ni som också har barn sen innan... Hur gjorde ni då vs nu?
Vi har inte tagit reda på könet vid våra tidigare graviditeter, sambon såg dock på bägge rul att det var pojkar, 100% säker på första, andra dock mer osäker. Vi kommer inte att ta reda på det denna gång heller tror jag, just för att jag tycker att det är halva grejen att inte veta förrän den är ute. Dock ser jag mer och mer det praktiska i att veta (har sett en så fin rosa barnvagn), men är på tok för rädd att det skall komma ut fel sort, det tror jag inte att mitt psyke skulle fixa ( vet ett fler tal som väntat en sort och vid förlossningen kom en annan sort ut).
Så jag är mer impad av de som vågar ta reda på könet med tanke på att det ändå inte är 100% säkert
Min tur för
Skönt att allt såg bra ut! Har mitt på torsdag och är galet nervös. Har dessutom varit inne och spanat på mina värden på blodprovet på 1177, och genom det förbannade Google kommit fram till att Papp-a värdet är väldigt lågt. Hatar att jag inte kan låta bli att vara så nyfiken alltså. Så nu går jag givetvis omkring och förväntar mig det värsta :/
S-Fritt ßhCG 33.7 IE/L
S-PAPP-A 0.367 IE/L