Inlägg från: josgos |Visa alla inlägg
  • josgos

BF September 2018

Nostalgity skrev 2018-01-26 08:37:51 följande:

En liten prick på 7,5-7,7 mm med ett hjärta som slår! =D

Blev en wow upplevelse, det är verkligen på riktigt det här!

Graviditeten kom från höger äggstock, därför jag har ont på höger sida ibland. Hon såg att blödningarna jag haft kommit från slemhinnorna nedanför, min graviditet sitter högst upp i livmodern.

Enligt bim är jag på 6+6idag...enligt ett digitalt gravtest så fick jag 3+ samma dag jag var i 5+0, enligt mm på embryot är jag 6+4. Hur hade ni räknat? Haha

Vet inget om hur man räknar men vill bara säga grattis till att få höra lilla hjärtat slå!
  • josgos
    998877 skrev 2018-01-26 08:38:39 följande:

Går in i vecka 9 imorgon. Fick se en liten böna och höra ett hjärta slå igår. Nu hoppas vi veckorna går snabbt fram till vecka 12-13

Så roligt, grattis!
  • josgos
    beso skrev 2018-01-26 11:29:23 följande:

Fyller 40år idag. Vet inte hur jag ska orka ordna själv för kalas. Ställer nog in! Är yr o illamående o supertrött med stress o ångest då min 15åriga katt kissat blod i natt o ska till vet kl 13.00. Vissa saker bara måste göras även om man svimmar på vägen! :( Ska ta en lergigan bara för sakens skull även om det inte hjälper. Är redan känslig i vanliga fall o nu med graviditets hormoner blir det inte lättare.

Grattis på födelsedagen!

Stackare, men du blir bara 40 en gång! Ät något gott som inte gör dig illamående :) och hoppas din katt mår bra.
  • josgos
    Millannn skrev 2018-01-26 14:31:43 följande:

Spyr en gång varje morgon, någon mer? Och så råkade jag spy upp frukosten imorse också men det var bara för att jag skulle svälja en tablett som hamnade rakt på kräkreflexen och då var det kört. Men jag har turen som knappt är illamående innan jag kräks utan jag går bara upp och känner efter några minuter att jag måste kräkas och sen är det bra under dagen. Men idag är jag ganska seg och trött, säkert för att jag förlorade frukosten :-/

En kompis till mig som mådde illa typ v2-25 och spydde flera gånger om dagen sa att det enda som hjälpte var att fylla på med ny mat. Viktigt att äta lite och ofta om man mår illa tydligen. Själv har jag sluppit det, hoppas det inte blir värre för dig.
  • josgos
    Spajk skrev 2018-01-26 17:12:06 följande:

Hej alla! Ny här, plussade i januari på rutinkontroll på gyn, beräknad födelse 9/9 2018. Är 35 år och om allt går väl blir detta första barnet. Bor i Solna.

Olika symptom: illamående, kan i 99,9% av fallen inte äta varm mat. Lever på soygurt, sallad, rostmackor, havredryck och apelsin. Har spytt ett par gånger. Molande som inför mensvärk. Trött som bara den och svårt att sova, kan ej ligga på rygg pga obehagligt. Börjar bli svårt att ligga på mage så ligger ibland lite halvt på mage/sida. Har ont i kroppen, liksom träningsvärk, särskilt när jag ska sova. Öm i brösten och svullen om magen, vill helst gå klädd i pyjamas hela tiden. Också kissnödig ofta, törstig och lite hård i magen. Tycker ändå att det är spännande och lätt att ?stå ut? när en vet vad det beror på. Var först orolig gällande maten och näring men har förstått att det inte påverkar den lille. Kollade på gyn i tisdags och fick då se ett litet foster, ca 1cm, med ett rejält pickande hjärta. <3

Välkommen!

Usch vad jobbigt med att knappt kunna äta, men som du skriver, kanske går att leva med ändå om det resulterar i en bebis! Och du har ju redan fått se och höra den lilla, så roligt!

Jag är 29 och bor i Stockholm, första barnet. Har mest problem med att tuttarna är sååå ömma, men annars okej!
  • josgos
    beso skrev 2018-01-27 11:51:32 följande:

Tack snälla. Flera nära o kära kom o kändes bra trots att vi mår jättedåligt av att Missan avlivades.

Hu, vilken tråkig födelsedagspresent :( vet hur det är, har haft hund :(

Hoppas det blev en okej födelsedag ändå <3
  • josgos
    Nostalgity skrev 2018-01-30 10:14:56 följande:

Helt utan förvarning i mig själv så slog känslan till.... Jag ska tammetusan köpa mig en gungstol! En vit, och den ska stå i hörnet brevid spjälsängen. Förstår inte vart denna tanke kom ifrån?

Någon mer som går händelserna lr tankarna SÅ mycket i förväg??

Du är inte ensam. Vi har redan beställt vagn. Så tidigt att vi inte ens vågat säga nåt till nån. Men nu skriver jag det här. Puh. Man får avbryta ordern om det inte går som det ska - förlossningsgaranti. Men allt annat har vi lovat varandra att inte köpa förrän efter VUL.
  • josgos

Nån mer än jag som har ont i magen? Alltså den vanliga magen, inte livmodern? Det hänger kanske ihop med det lätta illamåendet?

Och den här tröttheten, herregud...

Är i v 6+3.

• josgos
    Nostalgity skrev 2018-01-30 16:14:46 följande:

Jag har ont i magen nästan varje dag! Magknip, muller, den är hård och krånglar...den vill liksom inte vara med och leka.

Nä precis, vill inte vara med och leka!

Kan väl vara att man är svullen så kläderna spänner också och så får man ont av det? När är det okej att börja med gravidstrumpbyxor haha!
  • josgos
    Bkn87 skrev 2018-01-30 14:38:18 följande:

Magont har jag inte.. du kanske har ätit något dåligt och kanske är orolig bara?

Men tröttheten.. Herregud, man är ju helt förlamad. När jag var i V6-7 kom jag knappt ur sängen. Sov 14 timmar och resten av tiden låg jag bara. Nu i v 8 är det dock mycket bättre, är inte alls lika trött.

Kanske är maten, eller att man äter för mycket? Bättre med lite och ofta kanske?

Oj usch, så illa är det inte för mig! Men skönt att det vänt för dig :)
  • josgos
    Annnno skrev 2018-01-30 19:39:40 följande:

Efter MA i oktober är jag nu 7+1 med andra försöket. Har varit oroligt såklart när det var så jobbigt sist. Jag var på privat UL idag eftersom det kändes värt pengarna att få lite lugn i kroppen. Små snabba hjärtslag och det var så härligt att se. Självklart är det fortfarande tidigt och mycket kan hända men helt underbart att det än så länge går bra. Har mått lite illa från förra veckan men inte så jättefarligt. Lite ömma bröst och trött är man ju. Alla symptom är ganska milda om jag jämför med det jag läser andra verkar ha. Håller tummarna för att allt fortsätter enligt plan för oss alla.

Så roligt att du fått se hjärtslagen!

Nu vet jag inte hur gammal du är men jag har läst att om man i v 8 ser ett levande foster och är under 30 som mamma, så sjunker missfallsrisken till typ 1%. Även fast det är 4 veckor kvar till den magiska vecka 12. Det var just när man är under 30 det gäller.
  • josgos
    Nostalgity skrev 2018-01-31 16:29:59 följande:

Vart har du läst det?

Det vore ju helt oroligt, blir 29 i sommar =D

Det minns jag inte just nu tyvärr. Typiskt. Fyller själv 30 i år och har tänkt att efter VUL som jag gör nästa vecka när jag är i v8, kan jag andas ut betydligt mer.
  • josgos
    Evianna skrev 2018-01-31 17:26:32 följande:

Har varit på inskrivning och ul idag och sett liten jättesöt krabat med tickande hjärta ?? V 8+1. Fick ny tid om 4 veckor och ska då få nytt ul, inget jag behövde fråga efter själv utan det bara erbjöds på en gång. Känns jätteskönt. Är såå lycklig!

Wow, så roligt!
  • josgos

Vad spännande med alla som fått se lilla hjärtat slå i dagarna! Grattis till er!

Det är verkligen roligt att följa alla här. Även om vi inte känner varann och man inte alltid har tid att skriva själv så kan man alltid känna sig peppad :)

• josgos
    Cheerful skrev 2018-02-01 09:27:42 följande:

Danska sundhedsstyrelsens skriver att är mamman under 30, och man ser hjärtat slå i vecka 8 sjunker missfallsrisken ner till 2% :)

Åh tack, ja det låter bekant! Det var det jag läste:)
  • josgos
    Babyverkstaden2017 skrev 2018-02-02 12:56:03 följande:

Får jag fråga var du gick? Behöver tips! Vilken vecka kan man som tidigast gå? 

Jag har bokat VUL på mama Mia Karlavägen och kommer vara i v 7+5 då enligt mina beräkningar
Svar på tråden BF September 2018