Inlägg från: hanna8911 |Visa alla inlägg
  • hanna8911

BF September 2018

Isathe skrev 2018-01-31 12:06:32 följande:

Okej, jag var på vul när jag var 7+3, mätte då fostret till 9,7mm och fick då att jag var 7+0 i ställtet. Därför jag var nyfiken 

Jag var i v7+3 med! Då mätte min lilla 11,5 mm så det låter kanske rimligt med 7+0 då?:)
  • hanna8911
    beso skrev 2018-02-01 10:44:30 följande:

Min va ca 13mm i v 7+3. Skumt..kanske min e äldre än dom sa?

Kan säkert skilja lite men jag såg hur han drog och mätte och ju större fostret mätte ju mer ökade veckorna så det låg i ul apparaten liksom! Men kan säkert diffa kite!
  • hanna8911
    emhu skrev 2018-02-20 17:27:49 följande:

Var gör man av denna ständiga oro?! Jag såg vårt lilla gryn med perfekt storlek och pickande hjärta i vecka 7+1. Idag är jag i 9+5 men kan inte släppa tanken på att jag kanske går och bär på ett dött foster. Illamåendet finns där, brösten är ömma på kvällarna och har växtvärk som tar kol på min ländrygg och inga blödningar än så länge. Ska göra KUB ul den 6/3 och är så himla orolig för att dom inte ska se något levande foster där...

Hur gör ni andra för att avleda tankarna?

Jag är precis som du väldigt orolig! Ska på kub på torsdag och räknar mer med att se ett dött foster än et levande! Är nog en skyddsmekanism tyvärr... har inte jättemycket symtom heller vilket gör mig ännu mer orolig! Usch denna ständiga oro!!?
  • hanna8911

V 11+5 här idag och tycker symtomen försvinner allt mer.. ska på KUB imorgon och är så orolig! Kan knappt tänka på något annat idag. Känner inget från livmodern, har försökt trycka lite och se om jag känner den men nada! Hur känner ni andra i samma vecka?

• hanna8911
    Flansen skrev 2018-03-01 20:14:53 följande:

Hur gick det för dig hanna?

Det gick bra! Allt såg bra ut på KUB och det låg en liten rakare där inne och sprattlade! Just nu mår jag i princip som vanligt så det är väl dessa spökveckor som börjat nu! Längtar till om några veckor då man kan känna livmodern mer tydligt! Nu känner jag den bara på morgonen då jag är kissenödig!
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2018-03-02 13:19:42 följande:

Kul att läsa att det ser bra ut för dig! Vi har ju haft rätt lika graviditeter med nojor för för lite symtom. Jag var på KUB i måndags och allt såg bra ut. Nu har jag bestämt mig för att våga tro! :) När har du bf?

Vad kul att höra!! Den 6/9 blir det!! Just nu mår jag jättebra vilket såklart får en att nojja igen! Men antar att kroppen vänjer sig! Bara svullen om magen på kvällen! Har svårt att känna någon livmoder ännu. Gör du de? När var ditt BF?
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2018-03-03 08:34:52 följande:

Haha samma här! Fast det ska ju vara vanligt att inte känna så mycket dessa veckor. För mig som inte känt speciellt mycket under hela tiden blir inte lika stor kontrast som för de som t.ex. mått jätteilla. jag känner inte livmodern men är liksom du svullen på kvällarna och ser verkligen gravid ut då. Har fått svårt att knäppa även mina slappa jeans så börjar bli dags för lite nya kläder. Bf är 4/9 så vi ligget ju väldigt lika! (Pyret var dock lite mindre vid kub men enligt bm var det ingen anledning till oro.)

Nej precis! Större dör dem som som nått sämre innan! Ja jag har börjar använda gravbyxor ibland för är så obekvämt med för tajt! Vad kul! Då är vi verkligen nära ju! Ne det är nog inget att oroa sig över! De växer ju lite olika ändå:)
  • hanna8911
    LA8 skrev 2018-03-04 18:21:00 följande:

När ni ska berätta vilken vecka ni är i, vad säger ni? Enl appen Preglife så kan graviditetsveckan vara 14 men enl hur bm räknar 13+4. Alltså i detta exemplet hade ni sagt vecka 14 eller 13?

I folkmun brukar man säga 14 då! Bara inom vården som vi använder 13+! Lättare så:)
  • hanna8911

Ni som väntar första barnet, tycker ni att ni kan känna livmodern? Jag är i v 13+2 idag och försöker hittade när jag ligger här i soffan men känner inget!

• hanna8911

Bara jag som typ mår som vanligt förutom lite trögare mage? Vill bara att tiden ska gå så kag kan finliret mage och känna något livstecken där innifrån!!

• hanna8911

Håller med er andra, V 15+1 här idag och även om jag sett en livlig bebis på kub så är jag orolig att den inte lever längre! Börjat känna livmodern nu när jag ligger ner, på kvällarna är jag mest svullen tycker jag! Längtar så till den 18 april då vi har rul! Efter det känns det som man kan börja njuta mer och börja köpa de lite större sakerna!

• hanna8911
    FrkMalin skrev 2018-03-24 22:44:15 följande:

Måste fråga om man kan se någon mage på er än? Var tvungen att köpa gravidleggings idag för att jag inte kan ha någon av mina byxor längre, var inte redo för att köpa gravidbyxor än. Antar att det beror på att jag känner mig mer överviktig än gravid då magen inte är sådär fast och spänd som jag trodde Allt kanske låter larvigt men är första gången jag är gravid och jämför nog för mycket med andra... är i vecka 15.

Första barnet här och tycker inte jag har mycket till gravidmage än, känner mig mer bara tjock! På morgonen innan jag varit på toaletten ser/känner jag livmodern tydligt strax nedanför naveln men när jag sedan kissat försvinner den in! Har dock fått börja använda gravbyxor för inga andra passar!
Svar på tråden BF September 2018