Inlägg från: JLES |Visa alla inlägg
  • JLES

BF September 2018

Veronica Mathilda skrev 2018-08-21 13:23:51 följande:

Tack!

Ja, det verkar va en del i Halland som ska ha nu i sept tror jag

Jag har en svåger som bor i centrala Varberg. Så händer att man är åt det hållet med ibland

Jag bor i Hyltebruk, ligger ca 4,5 mil utanför Halmstad, mot Småland

Hehe, ja det är en bit bort. Frillesås här. :)
  • JLES

Mycket förvärkar ikväll.. Och de blir bara värre för att bebisen är så hårdhänt och trycker ut alla sina kroppsdelar samtidigt! Men det känns ändå bra för att då vet jag att kroppen gör sig redo.. :)

• JLES

Igår gjorde vi TUL och lilltjejen väger nu 2,3kg i vecka 34. Hon är 3% för stor :) Fick datum för bedömning om igångsättning den 27:e September.. Hoppas min tapp är redo då.. :)

Imorgon blir det att åka till Ullared och köpa bebisgrejer

• JLES
    Nostalgity skrev 2018-08-29 12:20:29 följande:

VARNING FÖR ÄCKLIG BILD!!

"mensvärken" har kommit oftare i två dagar nu, känns fortf likadant men de kommer fler per dag.

Nu funderar jag på... Kan detta vara en del av slemmisen eller ser era flytningar ut såhär?

Får be om ursäkt för bilden =P

De kan se ut sådär men då har jag också antagit att det är en del av slemproppen. Slemproppen är ju mycket större och oftast blodig när det är dax. Men det är ju vanligt att den släpper innan i perioder. Jag har släppt lite då och då sen vecka 25. :)
  • JLES
    Nostalgity skrev 2018-08-29 15:49:28 följande:

Med de andra barnen så lossnade hela och med lite lite blodstrimmor i. Därför jag är så osäker på detta =)

Jaa precis! Blodstrimmorna är ju ett tecken på att du släpper proppen för att du börjar öppna dig medan en slempropp utan blod bara är.. en slempropp, hehe :)
  • JLES
    delight skrev 2018-08-30 16:42:52 följande:

39+1 idag och väskan har varit redo ett bra tag nu! Är otålig och så redo för bebis. Har tid hos BM på onsdag (då BF+1) och då brukar man prata igångsättning och få remiss till UL.. Hoppas verkligen inte att vi behöver gå! Men har förstått man kan få prova hinnsvepning om BF har passerat.. Någon som testat det förr?

Har inte själv testat det men det är olika det där.. Det fungerade för min mamma på första försöket men samtidigt så har jag en väninna som fick göra 7 stycken innan förlossningen satte igång. Jag ska själv med största sannolikhet få göra hinnsvepning när jag kommer till min igångsättningsbedömning den 27:e September.. Jag hörde från min mamma att det kan göra ordentligt ont men hellre det och att förlossningen kommer igång än att vänta på bebis i evigheter.. Lycka till. <3
  • JLES

Måste dock tillägga att de flesta som jag hört gjort hinnsvepning tyckte INTE att det gjorde särskilt ont. :)

• JLES
    Johannana skrev 2018-08-31 15:50:42 följande:

Hej tjejer!

I lördags natt valde vår lille Liam att komma till världen. Hela graviditeten har jag sagt att det ALDRIG går till så som man ser på film; vattnet går, värkarna startar, bebis kommer. Lustigt nog var det exakt det som hände! Allt som allt tog förlossningen fyra timmar. Extremt snabbt och intensivt för att vara första gången men jag lyckades kriga mig igenom på endast lite lustgas.

Det blev lite av en chock att allt gick så fort men allt gick bra och vi båda mådde bra efteråt :) Liam föddes i v 37+3, vägde 3085g och var 48cm lång.

Ni har en fantastisk upplevelse framför er! <3

Grattis!! :D
  • JLES

Hej, hörni.. Hur är det här med att läcka fostervatten.. Hur märker man det? Jag misstänker att jag går och skvätter urin, det har liksom blivit uringult/ljusgult på trosskyddet och lägger sig ovanpå. Idag är det inte lika mycket så men jag kan ändå ha lite så att det rinner till och det kanske är flytningar.. Men det är inte lika mycket idag som sagt och trosskyddet blir inte tungt.. Snarare lite fluffigt och varmt. Typ inte helt torrt men absolut inte blött. Svårt att förklara? :) Det luktar inte sperma iallafall - har läst att fostervatten kan beskrivas som så.

Hur ska det se ut? Lukta? Hur mycket kommer det? Om man bara läcker lite är det fortfarande hög infektionsrisk? Är skiträdd för just infektionsrisken. Gjorde dock ett UL för 2 dagar sen och då hade jag normal fostervattenmängd..

Nojig!! Rynkar på näsan

• JLES
    Johannana skrev 2018-08-31 23:02:03 följande:
    Nu är det säkert jätteindividuellt, men jag kände extrem skillnad på fostervatten och vattniga flytningar. Fostervattnet luktar ingenting, i alla fall inte för mig. Det är helt klart, som vanligt vatten. Är det vatten så ska det inte sluta att sippra. Det är galet mycket vatten också! Det fullständigt forsade ur mig flera gånger. Från vad du beskriver tycker jag inte det låter som att det är vatten, men jag är absolut inte läkare :)

Jag tycker att om du är orolig, ring förlossningen och be att få komma på kontroll.
    Jag frågade dem när jag var där för 2 dagar sedan för ett UL. Då kollades jag dock bara via UL men jag vet inte ens hur de undersöker eventuell vattenavgång nuförtiden men enligt den läkaren verkade det vara flytningar eller urin pga. fostervattenmängden
Svar på tråden BF September 2018