Inlägg från: Sabinac |Visa alla inlägg
  • Sabinac

BF September 2018

Mimi93 skrev 2018-02-27 21:38:00 följande:

Tack för tips :) Min barnmorska rekommenderade postafen, men jag blir så trött av dem. Ska testa åksjukearmband.

Lergigan är mer effektivt, finns även lergigan comp som innehåller lite coffein som ska lindra tröttheten.

Åksjukearmand har hjälpt mig vid iallafall lindrigare illamående vid min förra graviditet och även denna gång.
  • Sabinac
    Johannana skrev 2018-02-28 20:35:09 följande:

Har läst så himla många tråkiga historier kring KUB och var därför idag riktigt nervös när det var min tur. Så därför vill jag dela med mig av min positiva dag! Mitt lilla pyre såg helt perfekt ut på ultraljudet och sprattlade runt som en riktig vilde. Det var verkligen så himla häftigt att se! Väl vid provsvaren blev vi meddelade att vi fått bästa möjliga resultat, 1 på 20 000. Snacka om glädjetårar i bilen när spänningarna släppte :) Hoppas att fler läser detta och att det kan hjälpa till att lugna nervositeten <3

Vad bra att du skriver om en bra upplevelse! Som du skriver är det ju så ofta man bara får läsa om negativa upplevelser och därför blir många fler oroliga och tror det är vanligare än vad det egentligen är.

Stort grattis till den lilla i magen och lycka till!
  • Sabinac

Vad roligt det är att läsa om flera positiva ultraljud/kub! Grattis verkligen till alla!! Än så länge har jag inte sett att någon skrivit att de hittat två foster vid ultraljud men det blir spännande att se om någon graviditet blir tvillingar. Jag längtar till vårat kub den 9/3, så nära nu men ändå en lång väntan.

• Sabinac
    LA8 skrev 2018-03-04 18:21:00 följande:

När ni ska berätta vilken vecka ni är i, vad säger ni? Enl appen Preglife så kan graviditetsveckan vara 14 men enl hur bm räknar 13+4. Alltså i detta exemplet hade ni sagt vecka 14 eller 13?

Jag hade sagt att jag vore i v 14. :)
  • Sabinac
    emhu skrev 2018-03-05 16:48:59 följande:

Imorgon ska jag på KUB-ul och börjar bli lite smånervös...egentligen inte för resultatet utan för att det kanske inte finns något levande där inne. Har mått jättedåligt de sista dagarna och idag sa en kollega att det syns på magen men är ändå nervös för att allt inte står rätt till...

Jag har exakt samma känslor som du. Jag har mitt kub-ul på fredag och vill bara se att det finns något levande därinne. Min mage är så stor att det är omöjligt redan nu att gömma oavsett kläder, förutom vinter jacka och de har man ju inte inomhus.

I fredags bytte jag kläder hemma 3 gånger innan jag tyckte att magen gömdes tillräckligt och samma dag fick jag frågan från två personer om jag var gravid. Och som sagt är jag ändå också orolig över att det kanske inte finns något hjärta som slår.

Men lycka till imorgon!
  • Sabinac
    Mimi93 skrev 2018-03-06 11:56:11 följande:

Vilken vecka är ni i? Jag är i vecka 12 enligt appen Preglife och min mage är fortfarande liten...börjar bli orolig

Du behöver inte vara orolig alls! Enligt Preglife är jag i v 12+5 idag, men jag tror att det kommer dras tillbaka lite vid ultraljudet som de brukar. Jag väntar mitt 3e barn så jag gissar på att det är därför magen växt snabbt denna gång. I min första graviditet kom magen först runt v 20-25.
  • Sabinac
    Nostalgity skrev 2018-03-07 14:16:25 följande:

Hej igen! Nu har vi minsann också fått se våran lilla =D

Plutten hade hicka och låg och klia sig vid ena örat såg de ut som. Plutt vände sig mot oss flera ggr och flaxade med ena armen överallt så hon hade svårt att mäta nackspalten, men efter lite ruskande så tog plutt ner armen och hon mätte till 1,6.... Så allt ser jättebra ut!

Hon fick till 12+5 och jag 12+4.... Så vi är överens =)

Här är mina bilder! Högra bilden är rakt framifrån med huvudet och kroppen (magen ner till benen)

Grattis! Vad roligt att höra att det gick så bra för dig idag på ultraljudet.
  • Sabinac

Även vi har fått se vår lilla bebis nu, idag. Jag var så nervös innan att bebisen inte skulle leva men den visade sig väldigt fint och sprattlade mycket. Beräknad till att vara i v 12+4 idag.

Vi fick en något förhöjd risk för kromosomavvikelse så vi blev erbjudna att göra nipt. Sambon ville gärna veta så ska lämna blodprov på måndag, mig spelar det inte så stor roll. Jag har svårt att se att jag skulle avsluta graviditeten oavsett resultat.

• Sabinac

Vi har inte tagit reda på kön någon utav de tidigare två graviditeterna och kommer inte göra det denna gång heller. Men jag förstår alla som tar reda på kön, oavsett när man får veta vad det är så blir det ju en överraskning.

• Sabinac
    Nostalgity skrev 2018-03-15 11:46:35 följande:

Går in i vecka 15 på lördag, men tror vi redan bestämt namn! (om det är en pojke)... Känns helt galet tidigt, men är jättekräsen och jag o mina två barn har amerikanska namn så det blir svårare att matcha, sambon har ett helt vanligt namn så han får finna sig i att jag bestämmer namn till 80%, hehe!

Vi har t. O. M tittat ut och bestämt vilken vagn vi ska beställa.... Men det gör vi i slutet av nästa månad efter RUL. Känns som man äntligen börjar närma sig mitten av graviditeten på nå sätt!

Och på söndag ska vi berätta för släkt o familj om graviditeten! Lördag kväll kommer vi berätta för mina barn. På lördag ska deras mormor vara barnvakt så vi väljer att berätta när de inte finns någon risk att de kommer ut innan =D

Några som hunnit berätta än?

Vi har berättat för några, bla för vår dotter (4 år på lördag) då det var två personer som frågade om jag var gravid redan i v 11.. jag trodde jag hade klätt mig för att dölja men det syntes tydligen. Sen för våra föräldrar och någon mer. 4 åringen fick fritt att berätta om bebisen efter ultraljudet så hon har ju berättat på dagis för fröknar och kompisar.

Träffar man mig så ser man magen nu oavsett så vi har sagt att gästerna som kommer på kalaset på lördag får helt enkelt se det med egna ögon. Får se hur reaktionen blir då.
Svar på tråden BF September 2018