BF September 2018
Brunt är inge farligt. Det är färskt blod och smärta som är farligt. Men jag förstår din oro. Kollar varje gång jag varit på toa.
Brunt är inge farligt. Det är färskt blod och smärta som är farligt. Men jag förstår din oro. Kollar varje gång jag varit på toa.
Väntar också tredje och ska göra kub för första gången. Vet inte vad vi gör om det visar sig vara något ?fel? då vi har två barn har ta hänsyn till.
Dagens kub ul blev inte riktigt som det var tänkt. Fick se en liten levande, mycket rörlig filur, med pickande hjärta. Dock för ung för att kunna mätas till kub. Så på tisdag gör vi ett nytt försök med mätningen. Bm såg dock allt hon skulle kunna se så den var "normalt utvecklad" i alla fall. Men nu får jag gå och nioja mig lite till, men vet att den lever och sitter på rätt ställe i alla fall.

Vad skönt att filuren såg ut att må bra! Men vilken vecka trodde du att du var i och vilken vecka blev du flyttad till?
Har läst så himla många tråkiga historier kring KUB och var därför idag riktigt nervös när det var min tur. Så därför vill jag dela med mig av min positiva dag! Mitt lilla pyre såg helt perfekt ut på ultraljudet och sprattlade runt som en riktig vilde. Det var verkligen så himla häftigt att se! Väl vid provsvaren blev vi meddelade att vi fått bästa möjliga resultat, 1 på 20 000. Snacka om glädjetårar i bilen när spänningarna släppte :) Hoppas att fler läser detta och att det kan hjälpa till att lugna nervositeten <3
Denna lilla filur fick jag se idag. Grät av lycka när den sprattlade omkring!
Nytt försök för kub-ul idag. Förra veckan var jag inte tillräckligt långt gången. 11+3 enligt mig då och inte 12 full gångna. Vet ju att det fanns en levande filur på rätt ställe men är ändå riktigt nervös, troligast över vad oddsen blir.
Jag ska göra mitt idag också! Jag är dock bara i 11+6 så jag hoppas att vårt pyre är tillräckligt stort för att mätas. Har gjort ett vul tidigare och blev då beräknad att vara i 7+1 baserat på crl och det är det som dom beräknat kallelsen för kub på så jag hoppas att dom har gjort rätt :)
Kub gick jättebra! Låg sannolikhet för avvikelser och går in i vecka 13 imorgon så nu vågar jag nog börja tro på att det blir bebis i september :)
Dagens kub gick bra! Det visade på låg sannolikhet så nu hoppas jag på att det stämmer i september.
Bm vi träffade kände igen oss och jag är lire fundersam på om det kan ha varit hon som förlöste vår förstfödde 2007!
Med oss hem fick vi även två bilder, dock kändes bilderna på skärmen grumligare idag än flera veckan, men det var ju en annan apparat så den kanske var sämre på så vis. Filuren var aktiv och rörlig, hon såg ett hjärta med 4 kamrar som pumpade blod, så häftigt att höra och se.