Inlägg från: Mawie |Visa alla inlägg
  • Mawie

BF September 2018

Så lycklig, det såg bra ut, kub var också bra

12+2 i dag räknade bm

Bf 11 sep
  • Mawie
    Orkide skrev 2018-03-05 18:30:50 följande:

Smärtan är typ superduper obehag när jag känner vatten på min kropp.

Om du badar också?
    Bf 9 sep
  • Mawie
    Mimi93 skrev 2018-03-10 08:07:38 följande:

Är det någon mer än mig som har fruktansvärd huvudvärk?

Haft det i tre dagar nu, kan inte göra plötsliga rörelser och alvedon hjälper inte alls. Någon som vet vad det kan bero på?

Får ringa min bm på måndag om det inte går över

Jag har haft migrän med aura två ggr sen jag blev gravid, tappar delar av mitt synfält och ser psykedeliska mönster fladdra runt runt runt, finger topparna domnar och sticker, har migrän annars med, så inget nytt med graviditeten.

Har bra järnvärden med har väldigt lågt blodtryck.

Brukar ta alvedon och lägga mig i ett mörk rum och sova så släpper det.
    Bf 9 sep
  • Mawie

Tänkte bara något som jag tycker är både jobbigt och pinsamt.

Hade i fredags gjort några mindre lyft och när jag satt på huk och reste mig upp då kändes det konstigt mellan benen.

Sprang in på toaletten och upptäckte något som såg ut som en liten påse som hängde ut!!!

Panik försökte tryck upp det i slidan och fick då blod på fingrarna.

Tänkte att nu är det kört nu får vi ingen bebis.

Stack från jobbet och åkte till akuten, där fick jag veta att livmodertappen släppt och åkt ner, fick som någon ring som håller uppe alltihop.

Fick göra vaginalt ultraljud och bebis mådde hur bra som hellst, tårarna sprutade.

Dock ångest över mitt underliv,så mycket tankar!-hur blir det med vaginal förlossning, sexliv. Hur ska muskulaturen orka genom hela graviditeten?

Mår skit och låg hela gårdagen och grät.

Bf 9 sep
  • Mawie
    Tokmamma skrev 2018-03-19 19:15:12 följande:

Hur har det gått för dig? Har du fått svar på alla dina frågor?

Fick mail att ngn bm skulle ringa mig 10.45 i dag men ingen ringde! :(kom inte fram på deras telefon.
    Bf 9 sep
  • Mawie
    Hellan skrev 2018-03-21 19:32:38 följande:

Hur går det för dig?!

Fick prata med en bm men hon hade inte mycket givande svar, mer än att jag ska det lugnt, sjukskrev mig resten av veckan.

Tänker prata med kvinnokliniken istället, de ska höra av sig och återkoppla angående ringen om någon vecka.

Känner mig nere och min partner försöker vara stöttande men känner mig äcklad av mig själv och förstörd där nere.
    Bf 9 sep
  • Mawie
    Olinelilja skrev 2018-03-30 22:52:46 följande:

Hej allihopa, jag har en fråga till er:

Jag går precis in i v.15 nu och har vid flera tillfällen den här veckan gått tillfälligt synfältsbortfall. Likt aurora vid migrän men har inte haft så ont eller direkt någon huvudvärk, det känns bara obehagligt. Värt att nämna så har jag knsppt haft migrän bara någon enstaka lindrig variant tidigare. Är det någon mer som upplevt synfältsrubbmingar i samband med graviditeten ? Liksom som när man råkat titta in i solen och sen inte ser något, fast i ca 30 minuter?

Jag har haft under graviditeten fast då jag har det annars med, är lite läskigt när syn rubbningarna kommer. Då tar jag värktablett och lägger mig och blundar i ett mörkt rum, så slutar det efter några timmar. Får även domningar i fingrar och ibland i ansiktet.

Vet inte vad det beror på. Ibland ljus skiftningar ute, nån gång stress, lågt blodtryck, hormonändringar!?
    Bf 9 sep
  • Mawie
    Smka skrev 2018-04-22 20:10:55 följande:

Här är det ännu mera riskfritt fyller i mars och så länge hoppas jag verkligen inte att han stannar haha. Sambon däremot är lite orolig att han ska födas 11 september men han kommer ju när han kommer ändå. Med storebror gick jag över 2 veckor.

Jag är beräknad 11 sep, ska på rul i morgon : D!
    Bf 9 sep
  • Mawie

Har sen i går haft sammangragningar ganska mycket och efter det har det kommit som gula sega flytningar, har fått så i slutet på mina tidigare graviditeter men tror inte jag haft det från v 21!! är det från slemproppen, eller vad är det för något!? Någon som känner igen och vet!?

Ursäkta äckel frågan men blev lite orolig. Luktar inget konstigt.

Bf 9 sep
  • Mawie
    Otit skrev 2018-06-06 19:42:01 följande:

Usch hörrni, en jättepinsamt och jobbig fråga. Har någon haft hemorrojder under sin graviditet eller annars också för den delen? Jag var magsjuk för typ tre veckor sedan och har sedan dess varit dålig i magen. För typ 7-10 dagar sedan fick jag besvär med att det sved jättemycket där bak efter att jag varit på toa, fick också typ slem i trosorna och på toalettpappret när jag kissade utan att jag märkte det. Tänkte att det berodde på att jag var så dålig i magen och fick torka mig mycket. Men börjar fundera på om det är hemorrojder. Är så ledsen. Vad behandlar man med?

Jag har också fått, hade det min förra graviditet också, men det försvann sen efter förlossningen.

Får dock inte slem därbak.
    Bf 9 sep
  • Mawie

Har fått en liten blödning efter sex, är i v 29, har inte ont och har inga sammandragningar, bör man vara orolig!?

Bf 9 sep
  • Mawie
    Orkide skrev 2018-07-01 06:34:08 följande:

Tokmamma: Skönt att allt såg bra ut!!

Angående åderbrock så är ena mitt ena ben täckt av dem och min bm säger att det inte finns så mycket att göra; stödstrumpor eller stödstrumpbyxor, försök lägga upp benen i högläge. Mitt ena ben är typ helt förstört

Jag jobbar fortfarande heltid och på förskola. Min kropp börkar säga emot nu så vet inte om jag kommer tillbaka efter semmestern (går nu på fredag och har fyra veckor).

Min undran!! Igår såg jag att mitt ansikte är svullet!! Är detta normalt? Med mina två andra barn blev jag lite med svulleb sista veckorna men jag är bara o v.29?!

Jobbar också på förskola , jag har semester nu 4 veckor.

Har sökt grav penning och fått det beviljat. ( är i v 31)

Hade aldrig gått att jobba en dag till, har sådan värk i fötterna att jag inte klarar att stå.

Vet tyvärr inget om svullnad i ansiktet.
    Bf 9 sep
  • Mawie
    Johannana skrev 2018-08-02 18:37:54 följande:

Ja, mina har definitivt ökat sen vecka 30. Slemproppen gick i förrgår och igår eftermiddag ändrade sammandragningarna karaktär och intensitet, aldrig haft så många på en dag, dessutom blandat med förvärkar. Idag känns det mer som att förvärkarna tar över och blir flera dock (vecka 35). Men det är helt klart en annan grej nu mot vad det var innan!

Jag tycker absolut att du ska ta dig tid att vila. Jag går på graviditetspenning nu och kan vila i stort sett hur mycket jag vill, ändå har jag det såhär. Så man ska nog lyssna på kroppen och försöka varva ner :)

Min slempropp har också lossnat till och från sen v 28 ungefär, förrut har den enbart varit lite gulaktig, nu var det med blodrester i, sammandragningarna har blivit mer intensivare, men tror inte det är förvärkar .

Har glömt bort, det var så länge sen sist jag fick barn.
    Bf 9 sep
Svar på tråden BF September 2018