Evianna skrev 2018-04-20 20:55:12 följande:
Hej allihop! Min skamliga besvikelse över att den där inne inte är en flicka, och att jag således aldrig kommer få en dotter, börjar nu lägga sig lite och jag vänjer mig vid en familjebild med tre söner. Tre underbara pojkar., även om besvikelsen ändå finns kvar som ett litet stygn fortfarande. Jag är sååå glad för den här lille killen och älskar den redan så galet mycket, vilket jag gjort från start och det har inte ändrats bara för att han visade sig vara en han. Är det någon av er andra som hoppats på ett annat kön och kan förstå min känsla lite?
Kan inte säga att jag blev besviken, har hela tiden trott på att det är en pojke i magen. Även nojjat lite för att dem ska ha hittat något fel på bebisen så mest väldigt tacksam att allt såg bra ut. Men innan jag fick barn har jag alltid sett mig som en flickmamma. Jag har sett hur jag ska uppfostra mina döttrar till starka kvinnor. Nu kommer jag ju istället bli en pojk amma med två söner. Har en helt underbar son som verkligen lärt mig mycket om livet och att kön faktiskt inte spelar så stor roll men visst hoppades jag lite i hemlighet att det ändå skulle vara en flicka. Vet egentligen inte varför. Det här är troligtvis mitt sista barn, känner att två är perfekt men från att vara helt säker på att fabriken är stängt efter denna graviditet tänker jag nu att kanske en till i framtiden. Känns ju iof ganska troligt att även trean skulle bli en pojke.
Men som sagt är väldigt tacksam att min lille gosse i magen mår bra. Ser fram emot att få förmånen att se mina söner växa upp tillsammans. Nu är det ju pojkar jag har och känns fel att önska att de hade ett annat kön. Ska göra allt jag kan för att de blir fina män i framtiden.