Otit skrev 2018-06-06 19:42:01 följande:
Usch hörrni, en jättepinsamt och jobbig fråga. Har någon haft hemorrojder under sin graviditet eller annars också för den delen? Jag var magsjuk för typ tre veckor sedan och har sedan dess varit dålig i magen. För typ 7-10 dagar sedan fick jag besvär med att det sved jättemycket där bak efter att jag varit på toa, fick också typ slem i trosorna och på toalettpappret när jag kissade utan att jag märkte det. Tänkte att det berodde på att jag var så dålig i magen och fick torka mig mycket. Men börjar fundera på om det är hemorrojder. Är så ledsen. Vad behandlar man med?
Jag har haft problem med hemorrojder i tio år och har alltid behandlat med xyloproct, även nu som gravid. Jag vet hur jobbigt det är! Mina sitter ofta precis innanför slutmuskeln och spricker då och då så man tror man
ska förblöda. De som sitter utanför gör oftast fruktansvärt ont och kliar så jag blir tokigt. Man känner sig allt annat än fräsch. Nu äter jag inolaxol en gång om dagen (ett pulver som man blandar ut med vätska eller yoghurt/fil) som gör att jag inte blir hård i magen. Helt ok att äta som gravid enligt min läkare och finns att köpa på apoteket. Så det kan ju vara ett tips om du upplever att du är hård i magen för det gör ju hemorrojderna värre och kan orsaka nya.