Inlägg från: Sabinac |Visa alla inlägg
  • Sabinac

BF September 2018

Hur länge har ni planerar att jobba?

• Sabinac
    emhu skrev 2018-07-09 15:12:48 följande:

Asså, nu är jag lite nojjig igen. Jag var hos bm idag och idag låg hjärtljuden på 135 slag i minuten jämfört med 140 slag i minuten förra gången för tre veckor sedan. Men visst borde hon ha reagerat om det var onormalt att frekvensen var lägre den här gången än förra?

Det är ingenting att oroa sig för ellee nojja. Verkligen normalt och kan skilja mer utan att det är onormalt. :) jag brukar få se när bm mäter och det kan variera ganska mycket under den korta stunden som hon mäter. Så länge hjärtat slår normalt är det inget att grubbla över.
  • Sabinac
    Hellan skrev 2018-07-13 22:48:47 följande:

Någon av er som använt bröstvärmare?!

Jag har tidigare haft promille bröstvärmare och var inte bekväm med dessa. Nu är de dock utslitna och jag funderar på imsevimses istället. Någon som har erfarenheter och vill dela med sig?!

Jag har aldrig använt sådana. Är det någon särskild anledning till att du använt och planerar att köpa i förväg innan bebisen kommer? Har du haft mycket mjölkstockningar?
  • Sabinac
    Hellan skrev 2018-07-14 22:01:49 följande:

Hade en känning till mjölkstockning med första barnet och efter det är jag livrädd att få det ordentligt! Och använde efterfest värmare såfort det blåste, om vi skulle åka bil med acn på, kyligt väder.

Så det är av rädsla jag vill ha dem med i BB väskan till hemresan.

Okej. Då förstår jag. :) jag hade mjölkstockning med min yngsta och det gjorde verkligen ont! Jag använde vetekudde mycket då men det var ju först när jag hade fått det och inte i förebyggande syfte som dessa verkar vara.
  • Sabinac
    Nostalgity skrev 2018-07-18 15:28:11 följande:

Va på toa nyss och såg att jag fått en liten brunaktig flytning i trosan, även på pappret. Brunt betyder ju gammalt blod?

Är de inget att oroa sig för eller bör jag ta upp de med bm imorgon lr ringa 1177 idag?

Jag skulle vänta till imorgon och bara fråga bm om du ändå har tid så snart inpå. :)

Tror inte det är något att oroa sig över.
  • Sabinac
    Nostalgity skrev 2018-07-19 05:51:41 följande:

De blodblandade har fortsatt och ändrat till mer rött. Har tid hos bm 10:30, återkommer då om vad hon säger om de..

Hoppas allt är okej och inget allvarligt. Lycka till och uppdatera hur det går idag! :)
  • Sabinac

Vet att det är helt inviduellt men undrar ändå lite över hur ni andra ökar i vikt?

Jag har turen att än så länge inte dragit på mig massa vätska så det underlättar ju såklart. Men har bara ökat 1 kg sen bm besök i v 24+1. Idag är jag i v 31+1.

Magen och sf måttet ökar på bra och har mycket större mage denna gång jämfört med mina två tidigare graviditeter.

• Sabinac
    Atja skrev 2018-07-26 11:33:37 följande:

Hello alla snart bebismammor!:D

Är inne här och läser ibland, så skönt att läsa om folk som går i samma tankar.

Jag har BF 9 September. Är i vecka 34.

Andra barnet för mig, 5 år sen sist jag var gravid så allt känns ändå "nytt" :)

Jag är 27 år gammal och bor 1,5 tim från närmsta BB och är dönervös att vi inte ska hinna till BB och att jag ska måsta föda i bilen!:$ Annars håller jag på att bona för fullt, är helt vilsen i bebissakerdjungeln, vill ju ha allt, och helst i ljusgrått :*)

Får hela tiden höra att jag har "sååå stor mage", blir alltid ledsen eftersom det låter så illa, som om det vore fel på mig eller bebisen.. Fast allting är precis i sin ordning. Men nu har jag lärt mig massa snärtiga motrepliker som får dom flesta att bli tysta. Om inte annat så känns de så mkt bättre att ha sagt nått tillbaka!8)

Jag har gjort en Instagram bara för graviditeten: MinaUnderbara

Hade varit så kul att få följas åt med graviditeten och bebisbilder på instagram,så den som har lust följ mig!!:)

Ha en fortsatt härlig sommar och Hoppas ni alla har tillgång till ett svalt ställe i denna värme!;*)

Kan du dela med dig av några bra motrepliker? :)
  • Sabinac

Hur ser det ut när era slemproppar släpper?

Jag har aldrig märkt av när den släppt mina tidigare graviditeter. Men kanske nu. Inte hela men delar av den isåfall eventuellt har släppt.

• Sabinac
    Hellan skrev 2018-08-09 07:09:45 följande:

Åh härligt att höra att någon använt tens! Jag har en egen med två plattor som jag köpte till andra förlossningen, den han jag dock aldrig sätta mig ini hur jag skulle använda då grabben kom tidigare och snabbt!

Kan de berätta för mig hur jag ska tänka, placera och göra?!

Har använt den en heldel mot andra smärtor i rygg och muskler så den är inte helt främmande för mig.

Jag har också använt mig av TENS båda mina graviditeter/förlossningar. Under min första graviditet använde jag det till onda förvärkar i någon vecka innan förlossningen drog igång. Dock tog batterierna slut när värkarna blev intensiva den förlossningen.

Andra graviditeten använde jag TENS som enda smärtlindring under hela förlossningen. Satte igång den när värkarna började göra ont och tog av den när sonen var född.
Svar på tråden BF September 2018