Inlägg från: beso |Visa alla inlägg
  • beso

BF September 2018

Mikkis90 skrev 2018-01-22 21:55:07 följande:

Hejsan allihopa! Jag är ny här och fick imorse veta att jag är gravid med andra barnet! :D jag är så lycklig så det bara sjunger om det! Jag är på bim idag så vecka 5 alltså (4+0) :).

Jag är enligt uteäknaren här på familjeliv beräknad att mitt nr lär bli 30:september :) hihi

Finns det någon sida på fb som man kan vara med i? Vore kul och lära känna folk även i Sthlm området , själv så bor jag i norra sidan av Sthlm :)

Hej o grattis! :) Själv har jag fjärde i magen o e i v9! Välkommen till bra tråd! :)
  • beso
    ABbf2018 skrev 2018-01-23 05:28:22 följande:

Hoppas det! Åh kan inte ens föreställa mig den känslan! Måste va helt otroligt! Vilken vecka var du i då?

Först slarviga dr med dålig utrustning såg inget foster v 6+5. Så jag trodde d var ofostrig o va så ledsen. Men 5 dagar senare hos min ordinarie dr såg dom fostret p 13mm o slående hjärta i v 7+3a :)
  • beso
    Isavanna1 skrev 2018-01-23 06:52:26 följande:

Nu sitter jag här med en jätte klump i magen och väntar på att klockan ska bli 8.30 så jag äntligen kan få besked på om jag är gravid eller det var ma... gud vad jag mår dåligt just nu!

Håller tummarna för dig! Vet d e så jobbigt! Förhoppningsvis kommer du glatt skutta därifrån! :)
  • beso
    Orkide skrev 2018-01-23 07:12:51 följande:

Vad det skrivs flitigt här inne. Jättekul för alla er som varit på ultraljud och fått se era små liv där inne. Nästa onsdag är vår tur.

Har dock inte haft ett enda symptom sen i fredagskväll hmm..

Man blir tokig på dessa symptom som kan komma o gå alltså! D e pest eller kolera typ! Håller tummarna hårt! :)
  • beso
    Marie357 skrev 2018-01-23 07:46:10 följande:

Glömde ju skriva att jag tar 1 tablett per dag, men inte ännu...

Samma här på 75mg då jag haft 8 tidiga mf o dom tror d kan vara pga just proppar..
  • beso
    Bullen11 skrev 2018-01-23 08:30:22 följande:

Fick en liten blödning igår på kvällen.. tänkte att det var kört, men sen har det inte blivit mer. Inga klumpar eller så... får se om det kommer igång inom de närmsta dagarna. Annars har jag haft sparsamma blödningar i början av graviditeten med båda mina barn. Har ett vul inbokat 31/1 så om inget händer innan dess får vi i alla fall svar då

Åh fy så nervöst. Men hoppfullt då d slutade direkt. Håller tummarna. Själv hade jag en störtblödning från ingenstans i v 10 med sonen där t.om en blodklump på 1dm kom ut..meeeen..han låg kvar o allt såg bra ut!! :0 Så förvirrande med allt när man är gravid! Håller tummarna!
  • beso
    Isavanna1 skrev 2018-01-23 06:52:26 följande:

Nu sitter jag här med en jätte klump i magen och väntar på att klockan ska bli 8.30 så jag äntligen kan få besked på om jag är gravid eller det var ma... gud vad jag mår dåligt just nu!

Hur går det?
  • beso
    Isavanna1 skrev 2018-01-23 11:11:19 följande:

Visst är det så. Jag har ju tre friska barn så jag vet ju att det går. Men jag är ju ändå ledsen såklart.

Fan! Så ledsen för din/er skull. Vilken v är du i? Har läst om dom som fått samma besked som du men att fostret bara varit yngre än vad man trott/vara möjligt. Dom som väntat 1-2 v o så här ett hjärta setts slå till läkarnas förvåning! Jag har läst om flera sådana fall. Var o en får ju besluta vad som är rätt för dom..men jag hade nog väntat eftersom ett hjärta i v6 inte alltid ses slå.. Kanske dumt o ev ge falska förhoppningar..men pga vad jag läst så kan foster t.om efter ivf växa oförklarligt långsamt i början ibland fast läkarna inte än förklara det.. Jag hade nog väntat nån vecka iaf och absolut tagit ett extra vul innan jag fick hjälp att ta ut det. Hoppas ingen blir arg på mig nu...

Stor kram
  • beso
    Isavanna1 skrev 2018-01-23 15:45:47 följande:

Klart jag inte blir arg. Jag gjorde ett för två veckor sen och blev satt till v 6. Och inget hjärta. Idag två veckor senare så var fostret lika stort och inget hjärta så jag känner mig säker på att allt hopp är ute. Om jag var i v6 då borde det vara V8 nu och då kan man ju se...

Tack för stöd och tankar.

Kram

Ok..då förstår jag. Svårt o komma ihåg allt man läst. Förlåt. Hoppas nu det går så bra det bara kan ändå. Jag blev gravid 1 1/2 v efter mf i okt och sen gravid igen 2v efter mf i dec..det är det barnet jag väntar nu och e i v 8+2. Kan gå fort att bli gravid igen om man vill o orkar fysiskt o psykiskt.. Kramar
  • beso
    beso skrev 2018-01-23 18:15:36 följande:

Ok..då förstår jag. Svårt o komma ihåg allt man läst. Förlåt. Hoppas nu det går så bra det bara kan ändå. Jag blev gravid 1 1/2 v efter mf i okt och sen gravid igen 2v efter mf i dec..det är det barnet jag väntar nu och e i v 8+2. Kan gå fort att bli gravid igen om man vill o orkar fysiskt o psykiskt.. Kramar

I november skulle det stå..inte december..
Svar på tråden BF September 2018