• Anonym (...)

Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!

Anonym (Suck) skrev 2017-12-26 08:34:54 följande:

En dotter är en dotter oavsett situation. Inte en "vemsomhelatgäst" som man struntar i att köpa julklapp till. Tur att pappan är klok och hade handlat till henne. Jag funderar på varför Ts tycker att det är okej för henne själv att inte tycka om flickan och att helt exkludera henne ur familjen samtidigt som TS skriver hur elak flickan är som inte säger snälla saker om Ts. (Även om sakerna är sanna som att de inte vill ha henne där och hur Ts har demonstrerat det genom att ta ifrån henne hennes rum.) Hut kan man ens bli förvånad över att ens barn kommer hem till jul och vad sjutton menar Ts med att hon kunde ha haft andra planer? Man ändrar väl sina planer om barnen behöver det. Stackars hans dotter.

I med ungen har inte hälsat på de senaste 10 månaderna så anser jag att denne ska informera i förväg att den tänker hälsa på (visserligen ska ungens pappa kontakta henne och fråga om hon planerar att hälsa på till jul, några veckor innan julafton) Men har hon inte kunnat berätta om hon kommer så ska hon kunna ta att man ej är hemma till jul eller inte har högar av julklappar åt henne (givetvis ska pappan köpa sig ett par klappar åt henne och ge henne på ett eller annat sätt tex genom mamman)

Och sedan angående sovrummet ...Varför låta ett rum stå tomt i 10 månader? Vilket slöseri av utrymme! 5 åringen har kanske sovit ihop med sina föräldrar och kan först nu få sig ett eget rum då dennes halvsyster otacksamt inte vill ha rummet!!
  • Anonym (...)
    Anonym (Suck) skrev 2017-12-27 08:54:22 följande:

Jag utgår från att tjejen inte ljuger och själv vet bättre om hur hon mår än vad hennes pappas nya kvinna, som hon inte kommer överens med vet. Jag hackar inte på Ts. Jag tror däremot att flickan själv, precis som TS gör när det gäller hennes eget mående, vet bäst hur hon mår. Varför tror du att flickan ljuger?

Du vet väl att det är styvmammans ord som vi kan läsa och inte styvdotterns? Så hur ska vi kunna veta hur denna styvdotter upplever det hela? Vi kan ju bara ta del av vad ts skriver och upplever det hela ...Jag hade gärna velat läsa hur den andra styvdottern upplever det hela med egna ord /hur pappan upplever det... För man ska ta texter med en nypa salt när det bara kommer från ena sidan av perspektivet. Plus det enda vi direkt vet via ts är att styvdottern helt plötsligt helt ignorerar pappan och hans nya familj i åtta månader, innan hon börjar ha kontakt med pappan utan att hälsa på förrän efter sammanlagt tio månader för att bara dyka upp på jul...Och som sagt, pga denna stuvdotters försvinnande kan vara pga pappan eller hennes egna dumheter..Eller att hennes mamma har manipulerat henne att hata pappans nya familj...Så vi som inte har med denna familj med att göra med, ska INTE döma ts när det är en stor risk att styvdottern kör en tonårsdrama
Svar på tråden Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!