Inlägg från: Anonym (Enia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Enia)

Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!

Anonym (Olivträd) skrev 2017-12-28 18:05:47 följande:
    Många läser vad de vill läsa.. Men så har inte alla A i svenska heller. Uppenbarligen är inte din upplevelse av mina inlägg sanningen iallafall, det kan jag konstatera och hålla med dig i här att alltid är inte upplevelser sanningar.

Mycket märkligt är att mina "upplevelser" även är alla andras uppfattningar, tjejen i fråga står tyvärr alldeles ensam i sin upplevelse, den du kallar sanning.. Mycket märkligt. Tror du jag är den enda som slagit knut på mig, den enda med dålig relation till henne? Antagligen inte, eftersom du ju redan vet allt om vårt liv. Att inga belägg för detta finns.
    Jag kan bara tolka dina inlägg som du skriver här. Och för mig är det solklart att den här flickan gör väldigt klokt i att hålla sig borta från dig. Jag hoppas bara att hon kan bevara relationen med sin pappa trots detta. Och att hennes självkänsla inte skadats alltför mycket av att ha haft dig i sitt liv.

I din trådstart undrade du hur du skulle förhålla dig till att hon kom hem på julen. Har du några fler funderingar kring det?
  • Anonym (Enia)
    Pope Joan II skrev 2017-12-29 07:59:47 följande:
    Det är ju inte säkert att han är så intresserad av det. Det kan ju mycket väl vara så att han är villig att offra relationen till sextonåringen (som tydligen snart är myndig, såg jag i tråden - besvärliga bonusbarn kan kanske väntas få myndighetsåldern sänkt om lobbyrörelsen av styvmödrar får igenom sina krav) till förmån för sin snälla partner som bränt ut sig av ansträngning att vara bussig mot sadisten till tonåring. 
    Så kan det tyvärr bli. Världen tycks vara full av svaga män som offrar relationen med sina barn för nya kvinnors skull. Undrar om det här är en del av orsaken till den ökning av psykisk ohälsa hos unga som man ser i samhället. Barn som inte är välkomna i sina egna familjer, som till slut inte får vara hemma någonstans.
Svar på tråden Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!