Vill verkligen ha barn, är så sjukt orolig för missfall
Hejsan. Detta är min första graviditet, vi slutade med p-piller i början på oktober och 22 december visade graviditetstestet starkt positivt 2-3 veckor. Började ana graviditet när min mens uteblev den 10 dec, 6 dec hade jag en liten blödning men sen blev de inte mer av det. Samma vecka som mensen skulle kommit hade jag mycket illamående, låg och kräkte den 9 dec och illamåendet fortsatte veckan efter också. Brösten började ömma men eftersom att jag i flera år varit rädd att jag inte ska kunna bli gravid (spökhjärna) så väntade vi tills vi i princip var säkra på att mensen inte skulle komma innan vi gjorde testet. Den 23e hade vi sex på dagen och på morgonen den 24e kom det lite rosa blod på pappret när jag torkade mig. Detta har sedan fortsatt, är precis som att de är lite blod i flytningarna, det rinner inte utan märks mest när jag torkar mig när jag är på toaletten. Jag har inte ont någonstans och har inte haft det alls undertiden de kommit blod i flytningarna, har läst att de är hyfsat vanligt med blödningar i tidig graviditet och speciellt efter sex då blodkärl och tapp är extra känsliga nu men jag kan ändå inte slå undan tanken på att de är ett missfall på g. Igår bröt jag ihop totalt när vi skulle sova. Har inte kunnat få tag på kvinnokliniken i stan nu under jul då de har vart stängt men ska ringa dem imorgon direkt på morgonen när de har telefontid. Vad tror ni, är de helt kört eller finns det hopp än? Hur tidigt kan man se hjärtfrekvens osv?
Mvh
Hopplös pessimist i detta fallet